کد خبر 564605
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

یک عضو حزب کنگره ملی یمن تاکید کرد عربستان در طول بیش از یک سال جنگ‌‌افروزی به هیچ یک از اهدافش به سبب ایستادگی ملت یمن نرسید و شکست‌های بزرگی که متحمل شد، این رژیم را به توقف جنگ وادار کرد که ۴۵۰۰ نظامی‌اش به هلاکت رسیده‌اند.

به گزارش مشرق، عبده محمد الجندی از اعضای مطرح حزب کنگره ملی یمن تاکید کرد عقب‌نشینی سعودی‌ها و توقف تجاوزاتشان به سبب شکست‌ها و خسارت‌های بزرگی است که متحمل شده‌اند.

وی افزود بیش از 4500 نظامی سعودی در طول بیش از یک سال جنگ علیه یمن به هلاکت رسیده‌اند و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی انصارالله هم چندین شهر سعودی را به کنترل خود درآورده و بیش از 350 دستگاه تانک و نفربر زرهی سعودی را به غنیمت گرفتند.

وی گفت عربستان در طول بیش از یک سال جنگ به هیچ نتایج و  دستاوردی در یمن به سبب ایستادگی ملت یمن و همبستگی آنها در برابر متجاوزان سعودی و آنچه  ائتلاف عربی خوانده می‌شود، دست نیافت، هر چند هزاران مزدور را از داخل و خارج یمن با صرف میلیاردها دلار جذب کرد،‌ولی ناکام ماند.

الجندی افزود حدود 400 هزار مزدور از طرفداران عبدربه منصور هادی پس از ایستادگی ملت یمن و حمایت آنها از ارتش و کمیته‌های مردمی انصارالله در برابر طمع‌ورزی‌ها و دخالت‌های عربستان به این کشور گریختند که این مسئله، ریاض را وادار کرد از آنها دست بکشد و آنها را به خاطر شکست و ناکامی در یمن سرزنش کرد.

وی که با یک رسانه عراقی گفت‌وگو می‌کرد،‌گفت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند طی چند ماه اخیر با پیشروی در داخل عربستان، شهر الربوعه را به طور کامل به کنترل خود درآورند و در طول یک سال هم شهرهای نجران، الجیزان و عسیر در محاصره کامل ارتش یمن و کمیته‌های مردمی قرار داشت.

وی گفت محاصره شهرهای سعودی و هلاکت نظامیانش و خسارت‌های رژیم آن را وادار به پذیرش مذاکرات و تسلیم در برابر خواسته‌های یمنی کرده است، یمنی‌ها اجازه دخالت به هیچ کس را در امور داخلی خود نمی‌دهند.

از سوی دیگر المیادین گزارش داد هیئت ملی یمن شامل انصارالله و متحدانش در مذاکرات کویت، به ولد الشیخ نماینده سازمان ملل در امور یمن درباره ادامه نقض آتش بس از سوی عربستان و تجاوزات رژیم اعتراض کرد.

شبکه المسیره هم از کشته شدن شماری از مزدوران عربستان در استان مارب خبر داد. بر اساس این گزارش نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی حمله گسترده مزدوران به سمت منطقه هیلان در استان مارب را با شکست روبرو کردند که در نتیجه شماری از متجاوزان کشته شدند.

یک منبع یمنی با بیان این مطلب تاکید کرد نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه‌های مختلف برای مقابله با تجاوزات احتمالی مزدوران در آمادگی کامل قرار دارند.

با وجود اعلام آتش بس از 11 آوریل جاری، مزدوران سعودی بارها آن را نقض کرده‌‌اند، با این حال رژیم سعودی در پی شکست‌ها و ناکامی‌های متعدد در جنگ یمن مجبور به پذیرش آتش بس و توقف تجاوزات هوایی خود شده است،‌هر چند هر از چند گاهی جنگنده‌های رژیم با تجاوز به برخی شهرهای یمن، آن را نقض می‌کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 0
    هر كه با قبايل پا برهنه ي يمني در افتاد عاقبت اش همينه. ٤٥٠٠ سگ سعودي به هلاكت رسيدند و به درك واصل شدند. درود بر شرف و شجاعت رزمندگان يمني. مرگ بر آل سقوط. مرگ بر تركيه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس