کد خبر 565939
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴

دفتر صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه مسکو شرایط برای بازگشت به جی هفت را فراهم می کند وجود ندارد، بازگشت مسکو به جمع مهم ترین کشورهای صنعتی دنیا را بعید دانست.

به گزارش مشرق به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، دفتر صدر اعظم آلمان بازگشت روسیه به گروه کشورهای مهم صنعتی دنیا موسوم به "جی هفت" را بعید دانست.

بر اساس ارزیابی دفتر صدر اعظم آلمان، روسیه دیگر به جمع مهم ترین کشورهای صنعتی دنیا "جی هفت" باز نخواهد گشت. گروه جی هشت مرده است. هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه مسکو شرایط برای این بازگشت را برآورده کند وجود ندارد. علاوه بر این آمریکا به شدت مخالف بازگشت دوباره روسیه به این تشکل است.

روسیه بعد از الحاق شبه جزیره کریمه تحت ریاست جمهوری پوتین از گروه جی هشت برکنار شد و از سال 2014 کشورهای مهم صنعتی دنیا در قالب جی هفت و بدون روسیه با هم دیدار می کنند.

البته وزیر امور خارجه آلمان در سفر اواسط آوریل خود به ژاپن آرزو کرده بود که گروه جی هفت دائما در این شکل باقی نماند. کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، ژاپن، فرانسه ، ایتالیا و آلمان به گروه هفت کشور مهم صنعتی دنیا موسوم به جی هفت تعلق دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بیژن ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    0 0
    روسیه باز هم به روال سابق از باطل تبری کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس