کد خبر 566029
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۰

يك نظرسنجي تازه نشان مي دهد كه موضع ديويد كامرون نخست وزير انگليس براي ماندن كشورش در اتحاديه اروپا تقويت شده و شمار بيشتري از مردم به اين نتيجه رسيده اند كه اقتصاد انگليس در صورت ماندن در اين بلوك 28 عضوي اروپا قويتر از خروج از آن خواهد بود.

به گزارش مشرق و به نقل از روزنامه گاردين، در حالي كه كمتر از دو ماه به همه پرسي در مورد ماندن يا خروج از اتحاديه اروپا باقي مانده ، نظرسنجي تازه اي كه به طور مشترك توسط موسسه آپينيوم و روزنامه آبزرور انجام شد حكايت از آن دارد كه 38 درصد از راي دهندگان معتقدند كه اقتصاد انگليس در داخل اين اتحاديه بهتر عمل خواهد كرد در حالي كه تنها 29 درصد تصور مي كنند كه عملكرد اقتصاد اين كشور در خارج از اتحاديه مطلوب تر خواهد بود.

اين نظر سنجي آن لاين نشان مي دهد كه نتيجه به دست آمده هنوز بر لبه تيغ قرار دارد هرچند موضع ماندن ظاهرا روبه پيشرفت است . ميزان حمايت از ماندن در نظر سنجي تازه 42 درصد است كه سه درصد نسبت به نظر سنجي قبلي موسسه آپينيوم در چهار هفته پيش افزايش نشان مي دهد. در همين حال ، حمايت از خروج دو درصد كاهش يافته و به 41 درصد رسيده است .

نسبت راي دهندگاني كه مي گويند آنها نمي دانند چگونه راي خواهند داد از 18 درصد به 14 درصد كاهش يافته است .

راي دهندگان حزب محافظه كار بر سر عضويت در اتحاديه اروپا دچار دو دستگي شديد شده اند و 45 درصد از آنها حامي خروج و 43 درصد خواستار ماندن هستند.

برخلاف آن، در بين هواداران حزب كارگر انگليس شمار كساني كه طرفدار ماندن در اتحاديه هستند تقريبا بيش از دو برابر مخالفان يعني 59 درصد در مقابل 28 درصد است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس