کد خبر 564065
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸

«یوری چایكا» دادستان كل روسیه از كشته شدن 20 سركرده گروه های تروریستی مرتبط با داعش در روسیه در سال 2015 خبر داد.

به گزارش مشرق، دادستان كل روسیه امروز (سه شنبه) در گزارش سالانه خود به شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) گفت: سازمان های امنیتی روسیه سال گذشته بیش از 150 عضو گروه های مسلح غیرقانونی از جمله 20 سركرده این گروه ها را كه از داعش پیروی می كردند به هلاكت رسانده اند.

چایكا افزود: در جریان عملیات ضدتروریستی در سال گذشته 156 جنگجوی مسلح كشته شده اند كه از این تعداد 36 نفر در رده های فرماندهی قرار داشتند.

دادستان كل روسیه اظهار كرد: در سال گذشته از 26 سركرده گروه های تروریستی فعال در روسیه كه با داعش پیمان همكاری بسته اند، 20 نفر كشته شده اند.

چایكا گفت: ضربه سنگین وارد شده بر بدنه گروه های تروریستی در روسیه، زنجیره سازمانی این گروه ها را مختل و آنها را فلج كرده است.

وی در مورد جرایم تروریستی در روسیه خاطرنشان كرد سال گذشته این گونه جرایم 36.3 درصد رشد داشته و به بیش از 1500 مورد رسیده است.

دادستان كل روسیه همچنین گفت كه با مشاركت شهروندان بیش از 700 اقدام تروریستی در قالب گروه های تروریستی مسلح در سوریه و عراق اطلاع رسانی شده است.

روسیه با گروه های تروریستی به ویژه داعش مبارزه می كند و برای این منظور نیروی هوافضای این كشور از اوایل مهر ماه سال گذشته به مدت شش ماه در سوریه عملیات ضدتروریستی هوایی اجرا و مراكز تحت كنترل داعش و سایر گروه های تروریستی را بمباران كرد.

در این مدت ده ها عضو گروه داعش در مسكو و شهرهای دیگر روسیه دستگیر یا كشته شدند و مبارزه با این گروه و سایر گروه های تروریستی مرتبط با آن جریان دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس