مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا از وجود هسته‌های مخفی داعش در اروپا و اشتراک گذاری اطلاعاتی واشنگتن در این زمینه با شرکای اروپایی‌اش خبر داد.

به گزارش مشرق، مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا روز گذشته (دوشنبه) هشدار داد تروریست‌های داعش هسته‌های ترور مخفی بسیاری را در سرتاسر اروپا دارند و می‌توانند از آن‌ها برای حمله علیه غیر نظامیان استفاده کنند.

به نوشته نشریه «هیل» «جیمز کلاپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گفت‌‌وگویی با دیگر نشریه آمریکایی، «وال استریت ژورنال» اعلام کرد که گروه‌های ترور داعش هسته‌های مخفی شبیه به حملات تروریستی پاریس و بروکسل را دارند.

کلاپر تصدیق کرد مقام‌های اطلاعاتی آمریکا به جستجوی خود برای یافتن نشانه‌هایی از داعش در ‌آلمان، انگلیس و ایتالیا ادامه می‌دهند.

کلاپر افزود: «این مسئله مایه نگرانی ما و شرکای اروپایی‌مان است. من به شما اطمینان می‌دهم هر آن‌چه را که بتوانیم با ‌آن‌ها (شرکای اروپایی) به اشتراک بگذاریم، انجام خواهیم داد.»

وی در ادامه اظهار داشت: «اشتراک گذاری اطلاعاتی تاکید اصلی ما است. ما می‌دانیم که عوامل داعش بسیار متعصب هستند و نسبت به عملیات امنیتی آگاهی و اشراف دارند. ‌آن‌ها از مسئله بحران پناهجویان در اروپا نیز استفاده‌هایی برده‌اند. »

وی گفت: «دیگر مقام‌ها هنوز تصویر کلی از داعش را  متصور نکرده‌اند و  تروریست‌های داعش نیز از سویی دیگر، نسبت به رصد شدنشان اشراف دارند. آن‌ها نسبت به امور امنیتی ‌آگاهی بسیار زیادی دارند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس