کد خبر 563855
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸

تازه ترین گزارش های منتشر شده از منابع نظامی كره جنوبی حاكی از آمادگی كره شمالی برای پرتاب یك فروند موشك مدل «موسودان» طی روزهای آتی است.

موشك موسودان كره شمالی آماده پرتاب استبه گزارش مشرق، پیش بینی شده است كه این پرتاب در چند روز آینده و تا قبل از برگزاری اجلاس بزرگ حزب حاكم كارگر این كشور در ماه «می» (11 اردیبهشت) انجام شود.
كره شمالی در ماه جاری میلادی برنامه پرتاب موشكی موسودان را طراحی و دو فروند از آنها را در شهر بندری «وون سان» در شرق این كشور مستقر كرد.

چند روز بعد از اعلام این برنامه، خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی و دیگر رسانه های گروهی منطقه گزارش كردند كه در روز 15 آوریل (27 فروردین) كره شمالی یكی از موشك های میان برد موسودان را پرتاب كرده است.

البته مدتی بعد وزارت دفاع كره جنوبی تصریح كرد كه اگرچه كره شمالی پرتاب های موشكی مختلفی انجام می دهد اما پرتاب موسودان ناموفق بوده و موشك چند ثانیه پس از شلیك منفجر شده است.

كره شمالی در سالگردهای مختلف بخصوص در ارتباط با رهبران فقید این كشور بارها دست به آزمایش های موشكی و هسته ای زده است.

وزارت دفاع كره جنوبی امروز سه شنبه بیانیه ای منتشر و احتمال داد كه كره شمالی به زودی اقدام به پرتاب یك فروند موشك بالستیك از نوع موسودان بزند.

كره شمالی مدتی است در حال آزمایش بر روی موشك های بالستیك است كه قابلیت حمل كلاهك های هسته ای داشته باشد.

خبرگزاری یونهاپ پیشتر گزارش كرده بود كه احتمال انجام آزمایش هسته ای پنجم كره شمالی هم در روزهای آینده منتفی نیست.

موشك موسودان قبلی كره شمالی كه اولین پرتاب پس از آرایش این مدل موشك ها در سال 2007 میلادی محسوب می شود‌، مصادف با یكصد و چهارمین سالگرد تولد «كیم ایل سونگ» بنیانگذار این كشور پرتاب شد.

موشك های بالستیك موسودان كره شمالی سه تا چهار هزار كیلومتر برد دارد و می تواند پس از عبور از آسمان كره جنوبی و ژاپن پایگاه آمریكا در جزیره «گوام» را هدف قرار دهد.

پیش بینی می شود كه كره شمالی نزدیك به 50 فروند از این موشك ها در اختیار داشته باشد.
دولت چین روز گذشته (دوشنبه) از كره شمالی خواست به قطعنامه های شورای امنیت پایبند بوده و تحركاتی صورت ندهد كه تنش زا باشد.

از سوی دیگر باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا نیز در سفر اخیر خود به آلمان از چین خواست بر فشارهای خود بر كره شمالی بیفزاید.

كره شمالی پس از آزمایش چهارم هسته ای خود كه دی ماه سال گذشته صورت داد و متعاقب آن یك فروند موشك ماهواره بر شلیك كرد، تحت شدیدترین تحریم های شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    1 0
    اینا چقدر احمق هستند میدونی یک فروند موشک چقدر قیمت داره؟؟؟هر روز یدونه شلیک میکنن
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 1
    پول پرست بدبخت
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    یک دهم قیمت یه جنگنده اف شانزده
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
    0 1
    بدبخت خودتی نفهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس