کد خبر 563071
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

حذف «ترامپ» به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوریخواه به رویای اصلی رقبای وی تبدیل شده تا آنجا که برای به زانو درآورد وی با یکدیگر متحد شده اند.

 به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، رقابت های درون حزبی جمهوریخواهان آمریکا که در حال حاضر بین سه نامزد انتخاباتی در جریان است، از امروز دوشنبه شکل تازه ای به خود خواهد گرفت.

در اقدامی ناگهانی که البته چندان هم دور از انتظار نبود، «تد کروز» و «جان کیسیک» تصمیم گرفتند تا برای عقب راندن «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه با یکدیگر متحد شوند.

این دو در بیانیه هایی که به فاصله چند دقیقه از یکدیگر منتشر شد اعلام کردند که برخی از ایالت هایی را که هنوز شاهد برگزاری انتخابات درون حزبی نبوده اند، بین یکدیگر تقسیم می کنند.

به این ترتیب، توافق شد که کروز بر روی انتخابات درون حزبی ایالت «ایندیانا» متمرکزشود و در عوض کیسیک هم بر روی ایالت های «اورگن» و «نیومکزیکو» تمرکز کند.

راهبرد این دو نامزد متحد آن است که مانع از دستیابی ترامپ به ۱۲۳۷ هیات انتخاباتی مورد نیاز برای تبدیل به نامزد نهایی حزب شوند. به این ترتیب در هر یک از ایالت های مورد توافق، حامیان کروز و کیسیک رای خود را تنها به همان یک نامزدی خواهند داد که در مقابل ترامپ صف آرایی کرده است.

انتخابات ایالت های ایندیانا، اورگن و نیومکزیکو به ترتیب در تاریخ های سوم و هفدهم ماه میلادی می و هفتم ماه میلادی ژوئن انجام خواهد شد.

 انتظار می رود که توافق اخیر کروز- کیسیک تعداد هیات های انتخاباتی را که در آینده نصیب ترامپ می شود، کاهش داده و به این ترتیب مسیر وی را برای تبدیل شدن به نامزد نهایی حزب جمهوریخواه ناهموار کند.

برخی از استراتژیست های حزب جمهوریخواه از خیلی وقت پیش انتظار چنین اتحادی را برای به زانو درآورد ترامپ می کشیدند و حال سوال این است که آیا برای حصول چنین توافقی کمی دیر نشده است؟

اگرچه ترامپ نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در این دوره از رقابت های ریاست جمهوری آمریکا است، وی به دلیل تناقض گویی ها و سنت شکنی ها، رای مساعد بزرگان حزب را از دست داده است.

اگر آراء هیچ یک از نامزدهای جمهوریخواه به حد نصاب نرسد، آن وقت تصمیم گیری برای انتخاب نامزد نهایی به عهده کنوانسیون ملی حزب می افتد و کار ترامپ حسابی مشکل می شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس