کد خبر 562632
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷

رئیس جمهوری آمریکا می گوید اگر انگلیسی ها به اتحادیه اروپا پشت کنند، نباید مثل گذشته انتظار روابط تجاری آسان و بی دردسر با دولت واشنگتن را داشته باشند.

 به گزارش مشرق، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در پایان سفر سه روزه خود به انگلستان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری «بی بی سی» هشدار داد: در صورت خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، حدود ۵ تا ۱۰ سال زمان می برد که این کشور مجددا ارتباط تجاری موثری را با آمریکا آغاز کند.

اظهارات اوباما یک روز پس از آن مطرح شد که وی گفت: در صورت خروج از اتحادیه اروپا، انگلستان در ته صف تجارت با آمریکا قرار خواهد گرفت.

 سفر اخیر اوباما به لندن با هدف قانع کردن محافل اجتماعی و سیاسی انگلستان به ماندن در اتحادیه اروپا صورت گرفت و اظهارنظرهای وی واکنش شدیدی را در ستاد مخالفان ایجاد کرد تا جایی که «بوریس جانسون» شهردار لندن که از طرفداران طرح خروج از اتحادیه است اوباما را ریاکار خطاب کرد.

همه پرسی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تا دو ماه دیگر (۲۳ ژوئن) برگزار می شود و در این میان، ستاد تبلیغاتی هر دو گروه مخالف و موافق به شدت در تلاش است تا افکار عمومی مردم بریتانیا را به نفع خود تلطیف کند.

 جزئیات مصاحبه اوباما با شبکه خبری بی بی سی هنوز منتشر نشده اما در بخش هایی از این مصاحبه وی اطمینان می دهد وقتی پای معاملات تجاری در میان باشد، دولت لندن نباید انتظار داشته باشد که با آمریکا زودتر از اتحادیه اروپا به توافق برسد.

وی در ادامه می افزاید: آمریکا دست از تلاش برای مذاکره درباره یک توافق تجاری (پیمان ترانس آتلانیتک) با بزرگترین شریک تجاری خود یعنی اتحادیه اروپا برنمی دارد.

مخالفت رئیس جمهوری آمریکا با طرح خروج انگلستان از اتحادیه اروپا در حالی مطرح شد که وی قرار بود در بخش پایانی سفر خود با «جرمی کوربین» رهبر اپوزیسیون پارلمان انگلستان دیدار کند. اگر چه این ملاقات قرار بود پشت درهای بسته انجام شود، محور اصلی آن به احتمال زیاد مسئله خروج/ماندن در اتحادیه اروپا بوده است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس