کد خبر 561699
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

جمعی از هنرمندان سینما و تئاتر، با حضور در مراسم شب خاطره به تجلیل از مجاهدت‌های شهید مدافع حرم، سردار سعید سیاح طاهری پرداختند.

به گزارش مشرق، در آخرین مراسم شب خاطره که در حوزه هنری برگزار شد، صدیقیان بازیگر سینما و تلویزیون با بغض و تاثر چنین گفت: حاج سعید همیشه با آرامش کارها را پیش می‌برد و این آرامش خدایی در میان آن همه گرفتاری یک جشنواره مردمی و خودجوش و سه هزار کودک روستایی که در هر سانس صبح و بعد از ظهر با شور و هیجان بالا و پایین می‌پریدند اصلا کار ساده‌ای نبود. این تنها جشنواره‌ای است که اصلا برای آمدن بدان به هیچ موضوعی فکر نمی‌کنم‌.

در ادامه انسیه شاه‌حسینی کارگردان و سردار پورجمشید نیز به بیان خاطراتی از این شهید پرداختند و حبیب احمدزاده نویسنده و مستندساز نیز با احترام تمام آخرین کتاب خود «گفت‌وگو با سایه» را به خانواده این شهید اهدا نمود. سپس تندیس شهید دریاقلی سورانی که هر سال در 9 آبان و سالگرد حماسه ذوالفقاری به افراد فعال در راستای آبادانی و دفاع از کشور اهدا می‌شود، توسط  سردار نوروزی فرمانده اسبق سپاه آبادان و به نمایندگی از مردم این شهر به خانواده شهید سیاح اهدا شد.

صالحی بازیگر سینما و تئاتر نیز به ذکر خاطراتی از شهید سیاح طاهری در دوران کار با او در جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: چگونه مردی جانباز با وجود هزار گرفتاری، بنیانگذار چنین جشنواره مردمی می‌شود؟ ما همه سربازان فرهنگی او بودیم. در زلزله تبریز کار ساده‌ای نیست که بتوانید 43 هزار کودک نگران از زلزله‌زده و به سوگ‌ نشسته را آن‌گونه شاد کرد؛ آن هم خودجوش، داوطلبانه و با کمترین امکانات.

مالک سراج، بازیگر سینما و تلویزیون نیز گفت: من از دوران جنگ و از زمان محاصره آبادان تاکنون  نیروی شهید طاهری بودم و او را به ادای تکلیف حداکثری در قبال دین، ملت و مملکت بی‌هیچ چشمداشتی می‌شناسم.

سیده‌زهرا حسینی راوی کتاب «دا» نیز گفت: شهید سیاح طاهری تا فهمید که در منطقه ابدانان و دره‌شهر، متاسفانه به‌دلیل محرومیت و فقر بیش از اندازه، آمار خودکشی بالاست، سعی کرد با آوردن تمامی بچه‌های مدارس آنجا به جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس و ایجاد شادی و امید در روحیه خسته آنان، حرکتی هرچند در حد توان خود برای رفع این مشکل انجام دهد. 

گفتنی است، شهید سعید سیاح طاهری جانباز 70 درصد در حلب سوریه به دست داعش به شهادت رسید.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس