در سالگرد حماسه‌ی آزادسازی کوی ذوالفقاری آبادان، چهارمین تندیس مردمی شهید دریاقلی سورانی به خانواده مرحوم بهمن گلبارنژاد اهدا شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، طبق خبرهای رسیده، در آستانه روز نهم آبان‌ ماه، سالگرد حماسه آزادسازی کوی ذوالفقاری آبادان در آبان سال 1359 و در چهلمین روز درگذشت جانباز قهرمان دوچرخه سواری ایران در پارالمپیک ریو، مرحوم بهمن گلبارنژاد، عده‌ای از جانبازان و خانواده‌های شهدای این شهر با حضور در منزل این قهرمان یاد و خاطره این سرباز فداکار میهن و دین و ناموس را گرامی داشته و این جانباز را به عنوان قهرمان مردمی برگزیده امسال دریافت تندیس شهید دریاقلی سورانی ( حماسه ساز کوی ذوالفقاری ) معرفی کردند.

در این مراسم مردمی، دلیل این انتخاب حضور پیوسته و کوشا این جانباز پس از، از دست دادن یک پا و نقص عضو، در تمامی عرصه‌های ورزشی بخصوص کشتی و سپس دوچرخه‌سواری در سطح ملی و بین‌المللی و دریافت نشان‌های متعدد طلا حتی در رقابت با افراد سالم و نشان دادن عملی این موضوع که هیچ سختی نمی‌تواند اراده یک انسان مسؤول را در هم بشکند، عنوان شد.

همسر شهید علی صیادی به نمایندگی از سوی مردم آبادان و ایران، این تندیس را به همسر قهرمان جانباز بهمن گلبارنژاد که اخیرا در حین مسابقه در پارالمپیک ریو درگذشت، تقدیم کرد.

این تندیس هر سال به همراه 10 عدد سکه بهار آزادی و به یادبود شکست دشمن بعثی در ورود به کوی ذوالفقاری آبادان و عدم سقوط این شهر در آبان سال 1359 به یک قهرمان کمتر شناخته شده ایران تعلق می‌گیرد. در سه دوره قبلی امیر منوچهر کهتری از فرماندهان لشکر 77 خراسان، آیت‌الله جمی امام جمعه مرحوم زمان جنگ آبادان و جهادگر شهید سید محمد صادق دشتی از فیروزآباد فارس برگزیدگان این تندیس بوده‌اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس