کد خبر 561253
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

رییس ستاد بازسازی عتبات گفت: پروژه بازسازی و طلاکاری گنبد امام علی (ع) عید غدیر امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش مشرق، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات  با اشاره به بازسازی حرم امام علی (ع) در نجف اشرف اظهار کرد:کار بازسازی و طلاکاری گنبد امام علی (ع) مردادماه سال گذشته آغاز شد و برنامه زمان بندی اتمام آن یک سال در نظر گرفته شد.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس تا عید غدیر امسال طلاکاری گنبد به اتمام می رسد و داربست های موجود که هم اکنون زائران میتوانند آن راببینند، باز خواهد شد.

پلارک تصریح کرد: با توجه به تاکید مرجعیت شیعه (آیت الله سیستانی) و همچنین خود ما بر این است که آثار تاریخی خود حرم حفظ شود از این رو خشت های قبلی جمع شده را باید بازسازی و نصب کنیم که این موضوع کمی بر سختی و طولانی شدن  کار افزوده است .

مهندس نعیمی سرپرست کارگاه گنبد امام علی نیز در همین خصوص  گفت: پروژه طلاکاری گنبد امام علی (ع) دارای سه کارگاه ترمیم، آبکاری و نصب خشت است.

وی عنوان کرد: از آنجا که این خشت ها قدمت 300 ساله دارد و در طول زمان و اتفاقات همچون تیر و ترکش دچار آسیب شده است مراحل ترمیم از جمله لحیم کاری و جوش کاری بر روی آن ها انجام می گیرد و سپس برای طلاکاری تحویل واحد آبکاری می شود و در نهایت بر روی گنبد مجددا نصب می شود.

نعیمی با بیان اینکه گنبد امیرالمومنین بیش از 9هزار و دویست خشت دارد،افزود: تا کنون بیش از سه هزار خشت آماده تحویل به واحد آبکاری شده است و ما سعی میکنیم روزانه صد خشت را تحویل این واحد دهیم تا طلاکاری مجددا انجام و نصب شود.


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس