استان خراسان جنوبی که یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود، بیشترین کمک را برای بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه می‌کند

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، موسی جوینده رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: مردم دوست‌دار اهل بیت این استان محروم کشور در سال گذشته 2میلیارد تومان برای بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه اهدا کردند.از این میزان، ارزش کمک‌های غیرنقدی مردم استان خراسان جنوبی که در قالب اعزام نیروی متبرع متخصص و کالا بوده به یک میلیاردو 500میلیون تومان می‌رسد.

به گفته وی، ارزش کمک‌های مردم استان محروم خراسان جنوبی از بدو تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکنون به رقم 18 میلیاردو 500میلیون تومان می‌رسد.

وی با اشاره به شبهه افکنی دشمنان اهل بیت علیهم السلام که به‌منظور تضعیف ارادات شیعیان صورت می‌گیرد، گفت: برخی افراد کور باطن با بیان اینکه «کمک‌های مردمی باید در کشور خرج اقشار کم‌درآمد شود» درپی تضعیف ارادت ایرانیان به خاندان عصمت و طهارت هستند، این در حالی است که مردم همین مناطق محروم مانند خراسان جنوبی، بیشترین کمک‌ها و نذورات را برای بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه و تعظیم شعائر دینی می‌کنند و مدعیان حمایت از اقشار کم‌درآمد، کمکی به رفاه مردم این مناطق نمی‌کنند.

جوینده در این باره به میزان مشارکت بالای مردم استان خراسان جنوبی در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه اشاره کرد و گفت: این استان با وجود خشکسالی 17 ساله جزوه محروم‌ترین استان‌های کشور می‌باشد به طوریکه حدود 25درصد مردم آن نیازمند کمک مالی‌ مراکز حمایتی هستند اما با این حال براساس شاخص درآمد و ثروت استان‌ها، اهالی خراسان جنوبی بیشترین کمک را برای بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه می‌کنند.  

جوینده با بیان اینکه حدود 250 کارگاه قالیبافی در این استان برای اعتاب مقدسه فعال است گفت: تا کنون حدود 4هزارو500مترمربع فرش در این کارگاه‌ها بافته شده و هزینه آن برای بازسازی و توسعه عتبات عالیات هزینه شده است.

به گفته رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان جنوبی، 13هزار بانوی خیر قالیباف به صورت تبرعی در بافت این فرش‌ها مشارکت دارند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    صلوات به روح امواتشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس