کد خبر 555529
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

رئیس جمهوری آمریکا با اذعان به هرج و مرج حاکم بر لیبی از عدم دوراندیشی درباره آنچه که پس از حمله ناتو به این کشور روی داد، به عنوان بزرگترین اشتباه دوران زمامداری خود یاد کرد.

 به گزارش مشرق، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه ای که با خبرگزاری «فاکس نیوز» داشت به بزرگترین اشتباه دوران زمامداری خود که موجب دامن زدن به بحران لیبی شد، اعتراف کرد.

وی در این باره گفت: شاید ناکامی در برنامه ریزی برای فردای پس از حمله به لیبی بزرگترین اشتباه من بود.

البته، رئیس جمهوری آمریکا از موضع خود کوتاه نیامد و ضمن اذعان به سوء مدیریت خود، مدعی شد که به هر حال دخالت نظامی ناتو در لیبی اقدام بجایی بوده است.

اوباما در عین حال از اوضاعی که به دنبال سقوط «معمر قذافی» بر لیبی حاکم شد به عنوان آشفتگی و هرج و مرج یاد کرد.  

ناگفته نماند که در سال ۲۰۱۱ میلادی دولت واشنگتن از دخالت نظامی ناتو در لیبی حمایت کرد تا به این ترتیب نیروهای مخالف قذافی فرصت سرنگونی وی را بیابند. اما به دنبال سیاست های مداخله جویانه غرب، لیبی از یک سو دچار جنگ داخلی شد و از سوی دیگر شاهد رشد گروه های تروریستی بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهرام ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    یکی نیست به این رییس جمهور کم خرد آمریکا بگه: اگه اون بزرگترین اشتباه دوره ریاست جمهوری خفت بارت بود، پس چرا داری همون اشتباه رو در سوریه و عراق بشکل بدتری تکرار می کنی؟؟!!
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    همان بلایی که بر سر لیبی آوردند رو قرار بود تو برجام ب سر ملت ایران بیارند. خدا رو شکر که رهبری به موقع راهنمایی کردند. البته اگه گوش آقایون شنوا باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس