کد خبر 613683
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

گزارش اخیر رسانه ها از بروز اختلاف میان دو گروه تروریستی داعش و بوکوحرام که قبلا با یکدیگر بیعت کرده بودند، حکایت دارد.

 به گزارش مشرق، به مقل از روزنامه انگلیسی گاردین، داعش روز سه شنبه گذشته اعلام کرد که سرکرده بوکوحرام را تغییر داده است. گروه تروریستی بوکوحرام که مقرش در شمال نیجریه است و طی سال های گذشته این کشور و کشورهای همجوار را هدف حمله قرار داده، تحت سرکردگی ابوبکر شکائو فعالیت می کرد.

داعش در بیانیه خود اعلام کرد که از این پس ابو مصعب البرناوی که پیشتر سخنگوی بوکوحرام بود، هدایت این گروه را بر عهده خواهد داشت.

گفته می شود داعش در نشریه خود نیز مصاحبه ای با این تروریست منتشر کرد.

پس از انتشار خبر انتصاب سرکرده جدید بوکوحرام توسط داعش، پیامی صوتی منتسب به شکائو روز پنجشنبه ادعای ابرناوی را تکذیب کرد. در پیام مذکور، مردی که گفته می شود شکائو است اعلام کرد که همچنان کنترل بوکوحرام را در دست دارد.

از زمان آغاز فعالیت های تروریستی بوکوحرام در سال 2009، بیش از 20 هزار نفر کشته و 2 میلیون و 200 هزار نفر آواره شده اند. یکی از بزرگترین جنایات این گروه تکفیری ربودن بیش از 200 دانش آموز دختر از مدرسه ای در نیجریه بود. سرنوشت بیشتر ربوده شدگان هنوز مشخص نیست.

بوکوحرام در مارس سال گذشته اعلام کرد که شاخه گروه تروریستی داعش در غرب آفریقا است. این گروه با اعلام خبر مذکور از تابعیت گروه تروریستی القاعده خارج شد.

در پیام صوتی یاد شده، البرناوی کافر نامیده شده و از انتصاب جدید هم تحت عنوان کودتا یاد شده است.

گاردین اضافه کرد که هنوز صحت این پیام صوتی تایید نشده است.

یک کارشناس امنیتی سازمان ملل مستقر در مایدوگوری نیجریه که مقر بوکوحرام محسوب می شود گفت که تحرکات گسترده این گروه اطراف و میان مرزهای نیجریه، چاد و نیجر طی چند هفته اخیر و حمله های جدید به ارتش و کاروان سازمان ملل نشان از تغییر در سازماندهی گروه مذکور دارد؛ در نتیجه می توان دریافت که نیروی این گروه تجدید شده و عجیب نیست که شاهد تغییر رهبری آن باشیم.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس