کارشناس مسائل سیاسی گفت: رفتار متناقض آمریکا پس از برجام در سه ماه اخیر آشکار شد و اظهارات آقای سیف نشان داد که دولتمردان و شخص رئیس‌جمهور باید رویکرد خود را درباره برجام اصلاح کنند.

به گزارش مشرق،حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی دولت دهم و کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به اظهارات سیف مبنی براینکه برجام تقریبا هیچ دستاوردی برای ایران نداشته است، اظهار داشت: بدعهدی آمریکا خیلی زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت آشکار شد و این در حالی بود که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده بودند که آمریکا قابل اعتماد نیست و همواره به مسئولان دولتی هشدار می‌دادند که روزنه‌های امید و نفوذ آمریکا را ببندید.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه رویکرد اعتماد و خوش‌بینی به آمریکا امکان بدعهدی را برای طرف مذاکره‌کننده ما فراهم آورد، افزود: اظهارات آقای سیف به عنوان عالی‌ترین مقام بانکی کشور همه تردیدها را کنار زد و او با این بیان که تقریبا هیچ چیز از برجام عاید ایران نشده است، نشان داد همه امیدهایی که به برجام بسته شده، واقعی نبوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به لزوم ارائه گزارش کمیته نظارت بر اجرای برجام تصریح کرد: امروز نشانه‌های بدعهدی آمریکا و عمل نکردن به برجام از طرف مقابل دیده می‌شود و اظهارات آقای سیف نیز نشان داد آنها متوجه بدعهدی آمریکا شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اظهارات آقای سیف رفتار متناقض آمریکا پس از برجام در این سه ماه اخیر این مطلب آشکار شد که دولتمردان و شخص رئیس‌جمهور باید رویکرد خود را در مورد برجام اصلاح کنند و از خوش‌بینی مفرط به آمریکا فاصله بگیرند.

میرتاج‌الدینی سخنان سیف را به ابطال خوش‌بینی بیش از حد به آمریکا توصیف کرد و افزود: دولتمردان ما باید بدانند از اعتماد و خوش‌بینی به آمریکا سودی نخواهند برد و این نکته روشن است که راهبرد و رویکرد نظام در مقابله با آمریکا همان رویکرد بی‌اعتمادی است که به عنوان راهبرد اساسی همواره باید مورد توجه قرار گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    احسنت حرف دل مردم رو زدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس