کد خبر 558640
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۵

امروز که صدای عدالت و مخالفت با ظلم و کشتار عربستان در بحرین و قتل عام و انتقام و ویرانی آنها در یمن و درکل منطقه از زبان سیدحسن نصرالله بلند شده است، زوزه گرگ‌های صهیونیستی با شغال‌‌های ارتجاع عرب بلند شده است.

به گزارش مشرق، «محمد عز» کارشناس مسائل خاورمیانه طی یادداشتی در روزنامه مصرتایمز به بررسی تحولات اخیر بین عربستان سعودی و لبنان پرداخت. در این یادداشت آمده است: در همه طوایف لبنان در 40 سال اخیر از دو مسئله رنج برده و هزینه داده‌‌اند و هیچ لبنانی نیست که از این دو پدیده خاطره خوشی را ثبت کرده باشد. جنگ داخلی و اشغال لبنان، آرامش لبنان را نابود کرد و زندگی و همزیستی طوایف را به جهنم تقابل، خونریزی، ویرانی و فقر تبدیل کرد.

آنچه که پس از دو دهه پر رنج، مردم لبنان را از کابوس اشغال صهیونیست‌ها نجات داده و تا امروز چنان کرده که رژیم صهیونیستی خواب حمله و اشغال مجدد لبنان را برای خود هولناک ‌بداند، مقاومت اسلامی و حزب‌الله است.

مردم لبنان از یاد نمی‌برند که چگونه با همبستگی ملی در سال 2006 و جنگ 33 روزه، دیگر هموطنان خود را که از جنوب آواره شده بودند، پناه داده و منزل و غذای خود را با آنها و بر روی یک سفره شریک کردند. و یا آن زمانیکه «ضاحیه جنوبی» آماج حملات هوایی کُشنده قرار گرفت، چگونه خانواده‌های ضاحیه را در منازل خود پذیرفتند و مسیحی و دروزی و سنی و شیعه، با یک احساس و تفکر در مقابل تجاوز اسرائیل ایستادند.

به همین دلیل وقتی صهیونیست‌ها شکست خوردند و با سرافکندگی و شرمسازی برای اولین بار در تاریخ تجاوزگری خود ناکام ماندند، همه طوایف لبنانی شادی کردند و در جشن سربلندی و مقاومت و پیروزی شادمانی کردند و «سیدحسن نصرالله» و مقاومت به شرف و عزت عربی تبدیل شدند.

لبنانی‌ها هر چه در تاریخ و حافظه خود مرور می‌‌کنند، از مداخله‌گری‌های جنگ‌افروزانه خسارت دیده‌اند و آنگاه که همزیستی ملی را از دست داده‌اند، در شرایط ناامنی و نگرانی به سر برده‌اند. چه کسی است که نداند بحران سوریه حاصل روح انتقام عربستان سعودی از خانواده‌ اسد و نماد تکبر و احساس برتری آنها نسبت به دیگر کشورهای اسلامی و عربی است و همه منطقه را مزدبگیر خود می‌دانند که باید از آنها تبعیت کنند.

چه کسی است نداند تروریست‌های تکفیری همان مدرسه وهابیت تکفیری و دست‌آموز آْل‌سعود هستند که امروز، وظیفه انحراف در افکار عمومی و پنهان کردن صهیونیست‌ها به عنوان دشمنی و ابراز دشمنی به دوستان را عهده‌دار شده‌اند تا جای دوست و دشمن تغییر کند.

از 4 سال قبل شمال لبنان را به اردوگاه تاکتیکی برای ارسال تروریست و سلاح به سوریه قرار دادند و امنیت را از مردم بقاع و شمال لبنان گرفتند تا سوریه را که عمق استراتژیک مقاومت است،‌نابود کنند. هر آنچه از عربستان سعودی در حافظه تاریخی خود در لبنان داریم، حکایت از فساد و عیاشی‌های آخر هفته بود که به کاخ‌های خود در لبنان و کازینوهای قمار می‌آمدند. و عده‌ای را برای خدمت به خود دست‌آموز و نوکر کرده بودند، اما وقتی پایشان به قمارخانه‌های لندن باز شد، لبنان را فراموش کردند هرچند سوغات تکفیری و تروریستی برای لبنان و منطقه به ارمغان آوردند.

امروز که صدای عدالت و مخالفت با ظلم و کشتار عربستان در بحرین و قتل عام و انتقام و ویرانی آنها در یمن و درکل منطقه از زبان سیدحسن نصرالله بلند شده است، زوزه گرگ‌های صهیونیستی با شغال‌‌های ارتجاع عرب بلند شده است.

تکرار زوزه‌های صهیونیست که امروز از عربستان سعودی و شورای همکاری خلیج در اتهام به تروریست‌ بودن حزب‌الله شنیده می‌شود، به این دلیل است که تنها راه نجات صهیونیست‌ها و حفاظت از منافع استکباری و استعماری آمریکا در خاورمیانه، از طریق فتنه‌گری و جنگ‌افروزی و ایجاد واگرایی در میان ملل منطقه است.

نکته جالب اینکه صهیونیست‌ها در هفته‌ای اخیر یک اعتراف را تکرار کردند که اگر به لبنان حمله کنند، موشک‌های حزب‌الله آنها را نابود می‌کند. در سوریه نیز همه آنچه که در 4 ماه گذشته ثبت شده، این است که عربستان، آمریکا و ترکیه برای نابودی تروریست‌های تکفیری که توسط روسیه، سوریه و حزب‌الله در حال از بین رفتن هستند، عزادار هستند.

این بن‌بست راهبردی برای صهیونیست‌ها، عربستان و غرب موجب شده تا آنچه تا به حال پنهان بود، آشکار شود و وزیر خارجه و مقامات عربستانی به تل‌آویو سفر کنند و از آنها کمک بخواهند تا برای نجات تروریست‌ها در جنوب سوریه وارد عملیات شوند.

مدت‌هاست که مقامات صهیونیستی خواستار آشکار شدن روابط پنهان برخی دول عرب با اسرائیل هستند و شیمون پرز در سال 2006 به این امر اشاره کرد و پس از آن نیز بنیامین نتانیاهو و خانم لیونی که به قول خود با تعدادی از سران عرب روابط جنسی داشته، تکرار کردند.

شرایط امروز محور ارتجاع عرب و بویژه عربستان که در یمن، بحرین، عراق، سوریه و اکنون در لبنان و حتی در شمال آفریقا در باتلاق مانده است، موجب شده تا مقامات صهیونیست برای عادی و علنی شدن روابط با ارتجاع عرب شرط بگذارد. چرا که نتانیاهو و دیگر افراطیان صهیونیست بارها گفته بودند ما نیازی به ارتجاع عرب نداریم و نیازی نیست که سرزمین‌های اشغالی را به فلسطینی‌ها پس بدهیم.

شرایط امروز عربستان، آنها را به ذلتی رسانده که باید از ادبیات اسرائیلی در برابر مقاومت استفاده کنند و شورای همکاری خلیج با صهیونیست‌ها را در تونس جمع کنند تا عزت و شرف عربی را تروریست بنامند.

جالب‌تر اینکه آنها تروریست‌های تکفیری را معارض مسلح معرفی می‌کنند و مقاومت پرافتخار در تاریخ عربی و اسلامی را تروریست!! ، آیا می‌توان شیر را شغال و روباه معرفی کرد و روباه و شغال را شیر دانست؟!

در 5 سال گذشته ده‌ها میلیارد دلار توسط عربستان و بقیه حاکمان فاسد عربی، برای جنگ‌افروزی، قتل و ویرانی در خاورمیانه هزینه شده تا آخرین خدمت خود به استعمار غربی و یا رژیم صهیونیستی را کامل کنند. اکنون به سراغ لبنان رفته‌اند تا همزیستی طوایف و آرامش مردم لبنان را با ماجراجویی‌های جدید بر هم بزنند.

اگر عربستانی‌ها اندک الفبای سیاست را می‌دانستند، با همین ده‌ها میلیارد اگر در کشورهای عربی به نیازمندان کمک می‌کردند، عمران و آبادی راه می‌انداختند، فلسطین را نمی‌فروختند، دشمن اصلی اسلام و عربیت را دوست نمی‌گرفتند، فتنه‌گری مذهبی نمی‌کردند، تکفیری‌ها را به جان مردم و کشورها نمی‌انداختند، از عزت و اعتبار بیشتری برخودار بودند.

ولی امروز به هیولای وحشتناکی تبدیل شده‌اند که به مردم خود هم رحم نمی‌کنند و آنها را در فقر و ذلت نگه داشته‌اند. آنها نمی‌دانند که با حمایت اسرائیل و استعمار غربی به نقطه پایان نزدیک می‌شوند و باید در کوچه و پس‌کوچه‌های لندن و به همانجا که آمده‌اند، باز گردند.

پایگاه اشراف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس