کد خبر 559149
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴

نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که ساکنین عراق، لبنان و مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین آمریکا را به شدت دشمن دانسته و نزدیک به نیمی از آن‌ها نیز ایران را کشور دوست می‌دانند.

به گزارش مشرق، نظر سنجی‌های جدید نشان دادند که از هر 5 جوان فلسطینی، چهار نفر آمریکا را «دشمن» می‌شناسد.
 
به نوشته وبگاه خبری «عاروتص شوع» نظر سنجی‌ موسسه «آسدا برسن مارستلر» مستقر در دبی نشان داد که تنها تعداد بسیار کمی از اعراب ساکن فلسطین اشغالی آمریکا را «دوست» می‌دانند.
 
در این نظرسنجی 81 درصد جوانان فلسطینی ساکن مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان آمریکا را دشمن نامیدند و تنها حدود 16 درصد پرسش شوندگان نیز آمریکا را دوست خوانده‌‌اند.
 
این برسی از ژانویه تا فوریه 2016 انجام شد و 3500 نفر از جوانان 18 تا 24 ساله کشورهای عربی به طور رو در رو در این همه پرسی شرکت داشتند .
 
بر این اساس، در حالی‌که اکثریت قاطع اعراب کشورهای حاشیه خلیج فارس آمریکا را متحد بر شمردند، اما در عراق، یمن و تشکیلات خودگردان فلسطین وضعیت به نوبه دیگری بود و اکثریت قریب به اتفاق آمریکا را دشمن خواندند.
 
در این نظرسنجی فلسطینی‌های ساکن مناطق تشکیلات خودگردان فلسطین با حمایت 43درصدی از ایران، بعد از عراق با حمایت 51درصد و لبنان با نگاه مثبت 49درصدی به ایران، در رتبه سوم بیشترین حمایت از تهران قرار داشته‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس