کد خبر 561060
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۱

پادشاه عربستان در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و مغرب اعلام کرد که این نشست روابط مستحکم دو طرف در همه زمینه ‎ها را نشان می دهد.

به گزارش مشرق و به نقل از روسیا الیوم، نخستین نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و مغرب روز چهارشنبه با حضور «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و «محمد ششم» همتای مغربی وی در ریاض برگزار گردید.

بنا بر بیانیه پایانی این نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام کردند که این کشورها با مغرب بویژه در زمینه صحرای غربی همبستگی و همکاری دارند.

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان طی سخنانی برگزاری این نشست را نشان دهنده روابط ویژه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با مغرب در بالاترین سطوح و در زمینه های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و امنیتی دانست.

وی همچنین از همبستگی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با رباط به منظور رویارویی با چالش های سیاسی امنیتی در این کشور خبر داده و بر اهتمام کشورهای شرکت کننده در این نشست نسبت به عدم خدشه به تمامیت ارضی مغرب و صحرای غربی تاکید کرد.

پادشاه سعودی به بحران یمن نیز پرداخته و گفت: ما نسبت به ایجاد راهکاری برای حل بحران یمن بر اساس طرح شورای همکاری و نتایج گفتگوی ملی و قطعنامه 2216 شورای امنیت اهتمام داریم و امیدواریم که مذاکرات صلح یمن در کویت به پشرفت مثبت در این زمینه منجر شود.

محمد ششم پادشاه مغرب نیز با بیان اینکه تروریسم نه فقط مسلمانان بلکه همه دنیا را تهدید می‌کند، امنیت کشورهای عرب خلیج فارس را امنیت و ثبات کشورش «مغرب»‌ دانست. وی همچنین با تاکید بر تعمیق روابط مغرب با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس اعلام کرد که کشورش با مشکلات کشورهای عضو شورای همکاری بویژه در زمینه امنیتی روبرو است.

پادشاه مغرب با بیان اینکه امنیت کشورهای عضو شورای همکاری امنیت مغرب است، افزود: جهان عرب یک مرحله استثنایی را طی می کند و باید بحران‎هایی را که منطقه ما از آن رنج می برد، حل کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس