آمریکن اینترپرایز می‌نویسد: قول آمریکا برای وتو کردن فروش این تسلیحات کافی نیست و باید تحریم‌های یکجانبه علیه مقامات روسی و ایرانی اعمال گردد.

گروه جنگ نرم مشرق- اندیشکده آمریکن اینترپرایز (انترپرایز) در جدیدترین گزارش خود، به موضوع ارسال سامانه دفاعی اس 300 از سوی روسیه به ایران پرداخت و آورد: «گرچه ممکن است ارسال اس 300 در همین مرحله هم با تاخیر روبرو شود، اما بالاخره قطعی است. نگرانی بیشتر ما، در مورد لیست خریدهای نظامی ایران است که باید بی‌درنگ به آن توجه شود».


جلوی ایران رو به قدرت را بگیرید // در حال ویرایش
اندیشکده آمریکن اینترپرایز در گزارشی تحت عنوان «ایران در حال قدرت‌گیری است. باید جلوی آن رابگیریم» از خریدهای تسلیحاتی و افزایش قدرت ایران ابراز نگرانی کرد

اندیشکده آمریکن اینترپرایز در تحلیل خود آورد: «ایران به سرعت به سمت پیشرفت نظامی پیش می‌رود و این امر می‌تواند موجب بوجود آمدن شرایط رقابت تسلیحاتی در منطقه و تلاش متحدان آمریکا برای دستیابی به تسلیحات پیشرفته شود. فراتر از آن، با وقوع چنین وضعیتی، غرب روش خود را در برای مواجهه محتمل نظامی با ایران -و اگر بشود در خلیج فارس- و حتی چگونگی آن تغییر خواهد داد.

سامانه دفاع هوایی S-300 PMU-2 که مجهز به 4 پرتابگر برای هر آتش‌بار است، فقط یک نمونه از تسلیحات قرار گرفته در اختیار ایران است. این سامانه، قادر به تشخیص و هدف‌گیری جنگنده‌های دشمن تا برد تقریبا 200 کیلومتر است. قابلیت حرکت‌پذیری اس 300 مانع از کشف آسان و منهدم کردن آن می‌شود. همچنین سرعت 7 ماخی و دقت موشک‌هایش، از آنها یک عامل مرگبار ساخته است. اس 300 اولین بروزسازی دفاع موشکی ایران پس از 40 سال محسوب می‌شود».

جلوی ایران رو به قدرت را بگیرید // در حال ویرایش
سامانه دفاع هوایی S-300 PMU-2 قادر به تشخیص و هدف‌گیری جنگنده‌های دشمن تا برد تقریبا 200 کیلومتر است

این اندیشکده آمریکایی با اشاره به سفر ماه فوریه «حسین دهقان» -وزیر دفاع ایران به مسکو، مدعی شد که وی لیست 6 میلیارد دلاری تجهیزات مورد درخواست ایران شامل موشک ضد ناو یاخونت، جنگنده سوخو 30، تانک تی 90 و سایر را تقدیم ولادیمیر پوتین کرد و در واقع ایران به دنبال تجهیزات و تسلیحات بیشتر است.

این گزارش در ادامه به صحبت‌های علی اکبر ولایتی مشاور رهبر ایران مبنی بر قبول درخواست ایران توسط دولت روسیه استناد می‌کند و ویژگی‌های موشک یاخونت را اینگونه شرح می‌دهد: «یاخونت یک موشک فراصوتی است که با قدرت بسیار زیاد ناوهای دشمن را تا برد 290 کیلومتر مورد هدف قرار می‌دهد. کارشناسان معتقدند که پوتین یاخونت را در سوریه مستقر کرده است. در صورت استقرار یاخونت در کرانه خلیج فارس، کشتی‌های تجاری و نظامی کشورهای بین‌المللی مورد تهدید واقع خواهند شد. این امر، آمریکا و شرکایش را مجبور خواهد کرد که از ناوهای هواپیمابر و زیردریایی‌های عظیم‌الجثه در آب‌های خلیج فارس استفاده نمایند که در نتیجه به متوازن‌سازی دوباره نیروهای آمریکایی و اهرم‌های دیپلماتیک می‌انجامد».

جلوی ایران رو به قدرت را بگیرید // در حال ویرایش
یاخونت یک موشک فراصوتی است که با قدرت بسیار زیاد ناوهای دشمن را تا برد 290 کیلومتر مورد هدف قرار می‌دهد

جلوی ایران رو به قدرت را بگیرید // در حال ویرایش
سامانه Bastion-P یک آتش‌بار متحرک حامل موشک‌های یاخونت است

آمریکن اینترپرایز سپس به بررسی سوخو 30 مورد تقاضای ایران می‌پردازد که همتای «F-15 E مدل استرایک ایگل» آمریکایی است و مدعی می‌شود: «ورود این جنگنده به ایران، اولین بروزرسانی هوایی این کشور پس از سال‌ها خواهد بود. سوخو 30 با برد رزمی بیش از 1207 کیلومتر (معادل شهاب 3)، ایران را در مسیر رقابت و تنش سنگین با رقبایش در شورای همکاری خلیج فارس و حتی با آمریکا و متحدانش در منطقه قرار می‌دهد. ایران با دستیابی به چنین تجهیزات پیشرفته، دارای دفاع هوایی پیشرفته و کنترل قدرتمندانه دریایی بر خلیج فارس، تنگه هرمز و شمال دریای عربی خواهد شد».
 
این اندیشکده ادعا می‌کند تمامی این خریدات تسلیحات یکه با آزمایش تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل آنها را ممنوع اعلام کرده، همراه شده مانند خرید یاخونت و سوخو 30 نقض قطعنامه سازمان ملل مربوط به برجام است و در این رابطه می‌نویسد: «این قطعنامه به آمریکا و دیگر اعضای دائم شورای امنیت، اجازه وتو کردن ارسال چنین تجهیزاتی به ایران را می‌دهد و دولت اوباما هم اعلام کرده که از تمامی توان خود برای این قضیه استفاده خواهد کرد. اما ایرانی‌ها اصلا نگران به نظر نمی‌رسند. آنها اعلام کردند که به‌طور حتم معامله خرید سوخو در سال جاری انجام خواهد شد. خوش‌بینی ایران بی‌دلیل نیست؛ آنها می‌دانند که قطعنامه مورد نظر قادر به اعمال جریمه اتوماتیک برای خرید سلاح از روسیه و تکمیل معامله نیست و راهی برای دور زدن شورای امنیت وجود دارد. خرید سلاح، در تناقض با توافق هسته‌ای نیست و خود بخود موجب اعمال «اسنپ بک» (بازشگت سریع تحریم‌ها) نخواهد شد».

جلوی ایران رو به قدرت را بگیرید // در حال ویرایش
آمریکن اینترپرای مدعی شد: سوخو 30 با برد رزمی بیش از 1207 کیلومتر، ایران را در مسیر رقابت و تنش سنگین با رقبایش در شورای همکاری خلیج فارس و حتی با آمریکا و متحدانش در منطقه قرار می‌دهد


آمریکن اینترپرایز در انتها در باره واکنش آمریکا به خریدهای تسلیحاتی ایران از روسیه پیش‌بینی می‌کند: «آمریکا مجبور به تشکیل ائتلاف جهت اعمال تحریم خواهد شد و یا فعالیت‌های دیگر علیه ایران و روسیه انجام خواهد داد؛ رویکرد دیگر اینکه آمریکا بی‌اراده به نظاره توافق هسته‌ای خواهد نشست که در این صورت توازن نظامی غرب آسیا (خاورمیانه) بهم خواهد ریخت. تنها قول دولت آمریکا برای وتو کردن فروش این تسلیحات کافی نیست بلکه باید در دستور کار قرار گیرد. اکنون، زمان تشکیل ائتلاف بین‌المللی جهت تنبیه ایران و روسیه در صورت هر گونه تخلف است. باید تحریم‌های یکجانبه علیه مقامات روسی و ایرانی و افرادی حقیقی و حقوقی که اقدام به تجارت تسلیحات و تجهیزات ممنوعه شورای امنیت می‌کنند، اعمال گردد. با حرف و رای نمی‌شود جلو رفت. وقت تنگ است. ایران در حال قدرتمند شدن است و باید جلویش را بگیریم».
گفتنی است که بخش‌هایی از سامانه "اس 300" در رژه روز ارتش در جوار حرم امام(ره) در تهران به نمایش درآمد.

ایران را بدلیل خرید اس 300 و سوخو تحریم کنید // آماده انتشار
نمایش بخش‌هایی از سامانه "اس 300" در رژه روز ارتش در جوار حرم امام(ره)

ایران را بدلیل خرید اس 300 و سوخو تحریم کنید // در حال ویرایش
اندیشکده آمریکن اینترپرایز پیشتر نیز هشدار داده بود که «آمریکا باید مانع از اتحاد ایران و روسیه علیه منافع خود و شرکایش شود»

اندیشکده آمریکن اینترپرایز پیشتر نیز نسبت به روابط ایران با روسیه هشدار داده بود که «آمریکا باید مانع از اتحاد ایران و روسیه علیه منافع خود و شرکایش شود» و آمریکا را به اقدام هر چه سریع‌تر علیه ائتلاف ایران-روسیه پس از توافق هسته‌ای فراخواند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    1 0
    با ورود سامانه اس ٣٠٠ به ايران نيروي هوا فضا ميتونه بروروي ساحل به سطح كردن موشك اس ٢٠٠ با خيال راحت كار كنه كه در صورت عملي شدن (مانند سيستم استناندارد آمريكائي )ديگه كشتيهاي جنگ دشمن با يك كابوس بزرگ با سرعت ٧ماخ روبرو خواهند بود كه بايك اصابت قادر به غرق كردن ناوهاي بسيار سنگين خواهد بود ، دوستان قبل از هرگونه قضاوت بدونيد كه اين يك فرضيه هستش كه اتفاقاً نمونه غربي آن يعني موشك استاندارد در غرق كردن ناوچه جوشن توسط امريكا مورد استفاده قرار گرفت و اين در صورتي بود كه موشك استاندارد يك موشك سطح به هوا بود كه قادر حمله كردن به رادار ها بود
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    1 0
    شورش و در آوردن دیگه رقابت تسلیحاتی؟ خب بی شعور کله خر عربستان بابودجه نظامی 70 میلیاردی توازن را غرب اسیا به هم نزده؟ خود شماها دارید می فروشید اسراییل و ترکیه و امارات و .... چند برابر ایران هزینه کردن؟ مصر و پاکستان چطور؟ انتظار دارید ما به امنیت مون چوب حراج بزنیم؟ شیطونه میگه بریم سراغ موشک قاره پیما از لج این الاغ های توله سگ!
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    انصافا چی داشت این مطلب که وقت مردم رو میگیرید؟؟؟
  • حمید ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    قرآن کریم: واعدوا لهم ماستطعتم من قوة ما به امر قرآن عمل میکنیم و ترس دشمن از همین است و تهدیداتشان بر انگیزه ما می افزاید وپیروزی از آن ماست ان شاءالله
  • حسین ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    1 0
    شما بهتره به سعودیها هشدار بدید که فقط یه قلم خرید امسالشون 89 میلیارد دلاره و ملت بیچاره یمن رو نسل کشی میکنن.
  • بابلی ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    1 0
    هیچ ابرقدرتی در دنیا قادر به مهار قدرت روز افزون ایران نیست انشاءالله علاوه بر پیشرفتهای چشمگیر نظامی و علمی و پزشکی و ... شاهد پیشرفتهای روزافزون اقتصادی هم باشیم
  • ناشناس ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    امام خمینی(ره)موسس این دیدگاه استراتژیک بود و معتقد بود که موازنه جهانی قدرت با روسیه مقتدر و ایران مقتدر بهتر می شود .
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    چرا تارنمای این موسسه فیلتر است ؟ باید دشمن را شناخت.
  • ناشناس ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    1 0
    باید کاری کنیم که امریکا باور کند که تحریمها کاغذ پاره و بی تاثیر هستن و گرنه با کوچکترین بهانه حربه تحریم را پیش می کشند.
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    "این امر می‌تواند موجب بوجود آمدن شرایط رقابت تسلیحاتی در منطقه و تلاش متحدان آمریکا برای دستیابی به تسلیحات پیشرفته شود" مثل اینکه تا الان متحدان آمریکا داشتند تیروکمان و شمشیر می خریدند. با پیشرفت ایران می خوان برن سمت خرید تسلیحات پیشرفته. متحدان شما تا خرحره در تسلیحات پیشرفته فرورفتند بیشتر جا ندارند.
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    من که موافق مشرق نیستم اما از این خبر خوشم امد
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    ناشناس با پرچم امریکایی؟ برای شما این مطلب هیچی نداشت خودتو ناراحت نکن.
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    دوست عزیز لازم نیست شما بشناسید اگه چیزی رو لازم بود بدونید حتما خبرگزاری میشود باتشکر
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    انقدر بیانیه بدید تا .....
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    خب نیا نخون! کسی مجبورت کرده آمریکایی؟
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    و فرهنگی ، ان شالله.
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    بهتر هست بجای تحریم از محاصره اقتصادی استفاده کنیم.
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    اگر کتاب "تماس" را بخوانی بیشتر خوشت خواهد آمد.
  • سروش ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    یکی داشت آش می خورد تا ته کاسه خورد بعدش گفت اَه اینکه بدمزه بود!! خوب عزیز دل تیترو که خوندی ازش خوشت نیومد چرا تا ته متن رو خوندی!!
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    موشك هاي خودمون قوي تره
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    تو رو خدا ببین این دوستمون چه چرندی گفته تا الان هم هفت نفر لایکش کردن!!! خب شما که سرتون درنمیاد مجبورید آرزوهاتون رو در قالب نظر بدید؟
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    واعجبا! امام کی همچین حرفی گفته بود؟! لابد "روسیه" رو هم خود امام گفته؟! امام گفت نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی سقوط اونها رو هم از همه زودتر پیشبینی کرد به دامان روسیه افتادن را با تحریف امام توجیه نکنید
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    ناشناس 10:02 من که میدونم تو خود مشرقی لازم نکرده شما واسه ما تعیین تکلیف کنید که چی رو بدونیم و چه چیزی رو نه ما وکیل وصی نخواستیم شما خودتون اندازه بچه 8ساله عقل ندارید بعد میخواید واسه ملت تعیین کنید که چی رو بدونن و چی نه؟!
  • با نام ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    چی میگی؟ خودت متوجه شدی؟
  • دهقان ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    وتو شد
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    اندیشکده نامحترم امروز بنده دو لیوان آب یخ خوردم در جریان باش اگه خواستی تحریم کنی درنگ نکن
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    آمریکا با تحریم و بدون تحریم هیچ غلطی نمیتونه بکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس