کد خبر 558000
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰

وزیر خارجه روسیه پیشنهاد کرد ناظرانی مستقل در مرز ترکیه با سوریه مستقر شوند.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف،» وزیر خارجه روسیه، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «فومیو کیشیدا،» همتای ژاپنی خود، در توکیو پیشنهاد کرد برای ممانعت از ورود تروریست‌ها به سوریه از مرز ترکیه، ناظرانی مستقل در آن جا مستقر شوند.

وی افزود: این طرحی که ارائه می کنیم، به شکاف های مرزهای ترکیه ارتباط مستقیم ندارد؛ شکاف هایی که بر اساس اطلاعات ما از طریقِ آن ها عناصر مسلح و سلاح به سوریه و عکس آن، قاچاق می شوند که البته روند این قاچاق پس از فعالیت نیروی هوایی ما کاهش یافت؛ اما همچنان برقرار است.

لاوروف افزود: از آن جا که ترکیه، از پایه وجود چنین مشکلی را انکار می کند، به صورت غیررسمی پیشنهاد می کنیم طرح یا سندی تنظیم شود که در آن ترکیه از ناظران بین المللی مستقل بخواهد به اراضی این کشور بروند تا حقیقت اوضاع را در مرزهای آن زیر نظر بگیرند.

وزیر امور خارجۀ روسیه ابراز امیدواری کرد غرب در خصوص امکان استقرار ناظرانی در مرزهای ترکیه، پاسخی روشن از این کشور دریافت کند.

لاوروف در این زمینه خاطر نشان کرد: قابل درک است که استقرار ناظران بین المللی، تنها به دعوت مقامات ترکیه امکان پذیر است و ما بر اهمیت این موضوع تأکید داریم و این مسأله را در سازمان ملل نیز مطرح می کنیم. به این امید که هم پیمانان غربی ترکیه بر این کشور فشار بیاورند و به پاسخی روشن دست یابند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس