کد خبر 557516
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۶

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار وضعیت تولید و صنایع کشور را بحرانی خواند و گفت:صنایع با مشکلات متعددی همراه هستند. امید داریم با تحرکی که در بازار رخ می دهد وضعیت صنایع در جهت مثبت تغییر کند در غیراین صورت دچار مشکل عدیده ای هستیم.

به گزارش مشرق، اصغر آهنی‌ها درباره ارزیابی خود از میزان افزایش مزد سال 95 گفت:با توجه به شرایط دشوار اقتصادی ، میزان افزایش مزد امسال مناسب بود. دستمزد امسال به صورت یکسان برای همه سطوح افزایش یافت. شرایط رکود همچنان باقی است. شرکای اجتماعی همه با هم به این جمع‌بندی رسیدند دستمزد به این میزان افزایش یابد.

این نماینده کارفرمایان درباره وضعیت بازار کار گفت:صنایع با مشکلات متعددی همراه هستند. امید داریم با تحرکی که در بازار رخ می دهد وضعیت صنایع در جهت مثبت تغییر کند در غیراین صورت دچار مشکل عدیده ای هستیم.

 وی گفت: نمی‌توانستیم بدون توجه به شرایط بیکاران و اشتغال کشور تصمیمی درباره حقوق بگیریم. باید کاری می‌کردیم که اشتغال موجود محفوظ می ماند و زمینه برای اشتغال زایی تازه مهیا می شد. در شرایط فعلی، افزایش دستمزد در برخی صنایع صلاح نبود. اما برای اینکه از نیروی کار حمایت کرده باشیم، دستمزد را افزایش دادیم.

آهنی با بیان اینکه 25درصد از کارگران جز حداقل بگیران دستمزد هستند گفت: مابقی کارگران در سطوح بالاتر دریافتی‌ بیشتری دارند.اما نکته مهم اینجاست که با میزان درصدی که به حقوق کارگران افزوده شود تورم افزایش می‌یابد و نه تنها مشکلی از زندگی کارگران کاسته نمی‌شود بلکه زندگی کردن برای آنها دشوار‌تر هم می‌شود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: کارفرمایان برای هر فرد در ماه متناسب با جایگاه و سمت کارگر از 120هزار تومان تا یک میلیون تومان به تأمین اجتماعی حق بیمه می پردازند, اما در مقابل خدماتی ناچیزی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بررسی‌ها دربسیاری از کشورهای توسعه یافته  نشان می‌دهد که میزان پرداختی حق بیمه کارفرمایان به تأمین اجتماعی بسیار اندک است اما در مقابل خدماتی که برای کارگران ارائه می‌شود از لحاظ سطح بالای کیفیت و کمیت قابل مقایسه با ایران نیست, بنابراین دولت می‌تواند با ارتقا سطح خدمات تأمین اجتماعی بخشی از دغدغه‌های کارگران را کاهش دهد.

آهنی‌ها با بیان اینکه دولت با  تقویت سطح بیمه تأمین اجتماعی می‌تواند سطح معیشت کارگران را افزایش داد گفت: همیشه با افزایش حقوق زندگی سالم و راحت برای کارگران مهیا نمی‌شود. یکی از مسائلی که باعث تقویت سطح معیشت کارگران می‌شود کاهش هزینه‌های درمان و مسکن از سوی دولت است. همچنین  افزایش سقف مالیات ها مسئله ای است که باید از سوی مسئولان مد نظر قرار گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    هنوز ایا نباید دولت دهم را به خاطر بار اوردن این وضع مواخذه کرد و روشنگری کرد تا دوباره مردم ساده در چاه نیافتند؟
  • justice ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    کارگاه تولیدی با ده نفر پرسنل تو منطقه محروم کشور داشتم.حالا تو یه شرکت کارگر ساده ام.مگه صنعتی هم مونده که نجاتش بدین ؟
  • ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
    0 0
    بنده یک تولید کننده هستم در شهرک صنعتی اشتهارد فاز یک قطعه ۹۹در اثر بی توجهی مسولین رکود و بیکاری کارگاهی که روزگاری ۶۰ تا کارگر داشته در اثر سیاست های غلط و عدم حمایت واقعی نابود و خانه نشین شده ام چند سال است از دفتر وزیر صنعت درخواست ملاقات دارم که اعتنایی به درخواست من ندارند جناب وزیر اقای نعمت زاده ایا باید دست بهانهار بزنم تا متوجه من بشوید ؟ عابد شهرک صنعتی اشتهارد فازیکقطعه ۹۹ تلفن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس