در حاشیه بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک ایران و ترکیه راه‌های توسعه همکاری‌های گردشگری 2 کشور بررسی شد.

 به گزارش مشرق، در حاشیه بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک ایران و ترکیه راه‌های توسعه همکاری‌های گردشگری 2 کشور در ابعاد مختلف اعم از سرمایه‌گذاری های متقابل، تبادل تجربیات، جذب گردشگران فرهنگی، زیارتی و سلامت، با حضور کارفرمایان بخش‌های گردشگری و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در آنکارا بررسی شد.

مرتضی رحمانی‌موحد که برای شرکت در بیست و پنجمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه به آنکارا سفر کرده است، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با 50 نفر از فعالان، شرکت‌های ترک علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، هتلداری، گردشگری سلامت، ملاقات کرد.

در این نشست بیش از 15 شرکت ترک دیدگاه‌های خود را در مورد نحوه توسعه همکاری‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و فعالیت در ایران تشریح کردند.

رحمانی‌موحد معاون گردشگری سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در این نشست با تشریح امکانات، ظرفیت‌ها، جاذبه‌ها و استعدادهای جمهوری اسلامی ایران در امر گردشگری آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌های گردشگری با ترکیه و حمایت از تلاش‌ها و علاقمندی‌هایی که از سوی شرکت‌های ترک برای حضور در امور گردشگری ایران وجود دارد را ابراز کرد.

وی در ارتباط با امکان سرمایه‌گذاری خارجی در امور هتل‌سازی در ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است علاوه بر در اختیار قرار دادن زمین با قیمت مناسب، تسهیلات و حمایت‌های لازم را برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران و علاقمندان ترک در ایران ارائه کند.

رحمانی‌موحد به این دسته از علاقمندان ترک اعلام کرد که آنها می‌توانند با تشویق و علاقمندی اتحادیه شرکت‌های گردشگری ترکیه موسوم به تورساب در آینده نزدیک به ایران سفر و از نزدیک با ظرفیت‌ها و امکانات گردشگری ایران آشنا و با مخاطبان ایرانی خود دیدار و گفت‌‌وگو کنند.

در این نشست شرکت‌کنندگان ترک علاقمندی خویش را برای ارتقای همکاری‌ها در امور گردشگری فرهنگی، زیارتی و سلامت، انتقال تجربیات و دیگر امور مرتبط حوزه گردشگری اعلام کردند. شرکت‌های فرهنگی و گردشگری ترک نیز آمادگی خود برای توسعه روابط و همکاری‌ها با مخاطبان ایرانی خود بیان کردند.

برخی از شرکت‌های ترکیه ای هم که در ایران فعال هستند نظرات و دیدگاه‌های مثبتی از سوابق کار در ایران بیان داشتند که باعث تشویق و علاقمندی سایرین برای حضور در ایران شد.

در این جلسه مطرح شد که علاقمندان به سرمایه‌گذاری در ایران می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از سازمان سرمایه‌گذاری ایران دریافت کنند.

در پایان نشست نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی ایرانی مستقر در ترکیه آمادگی خود را برای حمایت از اعزام علاقه‌مندان و گردشگران ترک به ایران را اعلام داشتند.

در بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک ایران و ترکیه ضمن بررسی روند اجرایی موافقتنامه‌های انعقاد یافته در گذشته از جمله تجارت ترجیحی، موضوع توسعه مناسبات درحوزه‌های مختلف به ویژه حمل و نقل، صنعت، تکنولوژی، انرژی، گردشگری، امور گمرکی، سرمایه‌گذاری، امور بانکی و کنسولی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مراسم امضای یادداشت تفاهم در مورد نتایج بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بخش پایانی این اجلاس خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری، رحمانی موحد معاون سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و نیز مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مسئول ذیربط ایران، نماینده ویژه ریاست جمهور در امور ترکیه را در این سفر همراهی می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس