کد خبر 556686
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جریان‌سازی این حزب علیه خود پرده برداشت.

ترامپ: حزب خودم خواستار پیروزی من نیستندبه گزارش مشرق،  شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که دونالد ترامپ در برنامه زنده سی ان ان از جریان سازی حزب جمهوری خواه، ضد خودش پرده برداشت و افشاگری کرد که این مسئله نشان دهنده تنش شدید درون حزبی جمهوری خواهان برای انتخابات پاییز امسال است. 

وی گفت: «تعداد آرای حامیان من میلیون‌ها نفر بیشتر از تد کروز است. اتفاقی که در کلرداو رخ داد بسیار بسیار غیرمنصفانه بود. مسئله‌ای که در لوئیزیانا پیش آمد نیز بسیار غیر منصفانه بود. تعداد آرای من در لوئیزیانا بیشتر بود اما به علت نظام انتخاباتی، کروز برنده آرای هیئت‌های انتخاباتی این ایالت اعلام شد. من با قواعد کاملا آشنا هستم. اما می‌دانم که این قواعد به ضرر من تنظیم شده است. تشکیلات (حاکم حزب) این کار را انجام داده است. من این مسئله را کاملا درک می‌کنم. من نمایندگانی در آنجا (محافل تصمیم گیر حزب جمهوری خواه) داشتم اما به سخنان آن‌ها گوش داده نشد. واقعیت آن است که آن‌ها (اعضای حزب) ضد من، ردیف شده‌اند. در هیئت‌های انتخاباتی حزب به سخنان نمایندگان ما گوش داده نشد.»

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه افزود: من برای مردم کار می‌کنم. من برای مردم تلاش می‌کنم. من شکایت نمی‌کنم. من می‌گویم که پیروزی‌هایم از دیگران بسیار بیشتر است. 

ترامپ در ادامه اظهاراتش گفت: «حزب جمهوری خواه می‌خواهد فرد دیگری بغیر از ترامپ پیروز شود. نکته مسخره این است که من تنها فردی هستم که می‌تواند هیلاری کلینتون را شکست بدهد البته با این فرض که او نامزد نهایی حزب دموکرات شود و بتواند از مشکلات پیش رویش خلاص شود. اما احتمالا او نیز نامزد آن حزب خواهد شد زیرا در آن حزب نیز همین نظام (انتخاباتی درون حزبی) وجود دارد. برای روشن شدن مسئله می‌توان به یک مورد اشاره کرد. من طرفدار برنی سندرز نیز نیستم. اما هر دفعه که من پیروز می‌شوم، او نیز پیروز می‌شود. پیروزی‌های مکرر او در انتخابات ایالتی اخیر موید همین مسئله است. اما می‌بینم که کار‌شناسان می‌گویند سندرز نمی‌تواند برنده شود زیرا فضای حزب دموکرات نیز علیه او سازمان یافته است. واقعیت نیز همین است. فضا به ضرر او است. در مورد او نیز همین مسئله مصداق دارد.»

گفته می‌شود راینس پریبس، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان، در واکنش به این سخنان ترامپ گفته بود: روند تعیین گزینه نهایی حزب برای انتخابات از یک سال پیش کاملا مشخص بوده است. هیچ چیز مرموزی وجود ندارد. هیچ چیز جدیدی رخ نداده است. قوانین تغییر نکرده است. قوانین،‌‌ همان قوانین قبلی است و هیچ چیز تغییر نکرده است. خود نامزد‌ها مسئول هستند که از این روند کسب اطلاع کنند و آن را درک کنند. آیا حالا زمان شکایت است؟ بابا دست بردار! 

منازعه میان ترامپ و کمیته ملی حزب جمهوری خواه پس از اعلام نتایج انتخابات ایالتی کلرادو بالا گرفت. به گفته ترامپ، در این ایالت، هیئت‌های انتخاباتی مرعوب کمیته ملی حزب جمهوری خواه بودند و باوجود آرای بیشتر انتخاباتی، هیئت‌های انتخاباتی آرای خود را به کروز رقیب ترامپ دادند. همین اتفاق در لوئیزیانا رخ داد. 

ترامپ در واکنش به سخنان مجری سی ان ان که به این اظهارات پریبس اشاره کرد گفت: «آن‌ها قوانین را چند ماه پیش تغییر دادند. آن‌ها هشت ماه پیش این کار را انجام دادند که زمان چندان طولانی نیست. علت تغییر این مقررات نیز آن بود که آن‌ها می‌دیدند عملکرد ما بسیار خوب است و از آن وضع خوششان نمی‌آمد. 

وی در ادامه افزود: «من فکر نمی‌کنم که کمیته ملی حزب جمهوری خواه بخواهد من نامزد نهایی حزب باشم. آن‌ها باید اجازه بدهند مردم کلرادو، نظرشان را اعلام کنند. من می‌توانستم در این ایالت نیز پیروز شوم. میزان مشارکت به نفع من در این ایالت بسیار زیاد بود.» 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: «من به موقع درباره سیاست‌ها و برنامه‌هایم نیز صحبت خواهم کرد. من درباره توان نظامی آمریکا و ناتو صحبت خواهم کرد. به نظرم، ناتو از رده خارج است. ما پول بسیار زیادی برای ناتو صرف می‌کنم و بیست و هشت کشور عضو ناتو، کلاه ما را برمی دارند. این سازمان، منسوخ است، زیرا دیگر، اتحاد جماهیر شوروی سابق وجود خارجی ندارد و روسیه بسیار قدرتمند است. ناتو دربرگیرنده اقدامات برای مقابله با تروریسم نیست.» 

وی افزود: اگر هم رویکرد ناتو مقابله با تروریسم است باید بدانیم که کشورهای نامناسبی در آن حضور دارند. کاملا روشن است که ناتو از رده خارج است. ناتو شصت و هشت سال پیش شکل گرفت و در این مدت، تغییر نکرده است. کار‌شناسان مسائل ناتو می‌گویند این سخن ترامپ درست است. افرادی این سخن را می‌گویند که درباره ناتو تحقیق کرده‌اند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مخلوق خدا ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    یه صندوق رای تو باغ وحش محله خودت بزار شاید خفاش کرکس شغال روباه یه رای دادنند اونم شاید زیاد حساب باز نکن ترامپپ
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
    0 0
    به درکککککککککککککککککک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس