بر اساس آماری که خبرگزاری مطرح آمریکایی از تعداد آرای ایالتی اختصاص یافته به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرده، دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون هنوز به چند صد رای ایالتی دیگر نیاز دارند.

 به گزارش مشرق، در حالی که بر اساس نتایج انتخابات درون حزبی ایالت نیویورک، نامزدهای پیشتاز جمهوریخواه و دموکرات توانستند پیروز شوند، مجموع آرای ایالتی آنان هنوز تا میزان مورد نظر برای تعیین شدن به عنوان نامزد نهایی، چند صد رای فاصله دارد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارشی درباره تعداد آرای ایالتی(delegate) کسب شده توسط نامزدهای انتخابات 2016 آمریکا را به این ترتیب منتشر کرد.

جمهوریخواهان

- دونالد ترامپ 844 آرای ایالتی

- تد کروز 543

- مارکو روبیو 171 (وی پیشتر از مبارزات انصراف داد)

- جان کسیچ 147

دموکرات‌ها

- هیلاری کلینتون 1442

- برنی سندرز 1198

بر اساس قوانین موجود در آمریکا، برای اینکه نامزد جمهوریخواه بتواند به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تعیین شود،‌ او باید در مجموع 1237 رای ایالتی را کسب کند.

در اردوگاه دموکرات‌ها هم نامزد نهایی این حزب باید مجموع 2383 رای ایالتی را به خود اختصاص دهد.

با احتساب این رقم‌ها باید گفت که ترامپ باید 393 رای ایالتی دیگر را از آن خود کند و در میان دموکرات‌ها هم کلینتون به 941 رای دیگر نیاز دارد.

 این گزارش در حالی منتشر شده که به ویژه در میان حزب جمهوریخواه، بحث‌ها درباره اینکه هیچ نامزدی نخواهد توانست به حد نصاب مورد نیاز دست یابد، داغ شده است.

بر این اساسا اگر نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نتوانند حد نصاب لازم آرای ایالتی ا کسب کنند، کار به نشست «کنوانسیون ملی» این احزاب کشیده می‌شود و در یک فرایند پیچیده و نه چندان شفاف، در این نشست نامزد نهایی حزب‌ها تعیین خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس