کد خبر 556619
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

کی‌روش می گوید مسی و فیگو نسبت به رونالدو بیشتر در خدمت تیم هستند.

به گزارش مشرق، رونالدو یا مسی؛ این سوالی است که خیلی از مربیان بزرگ دنیا با آن مواجه شده اند. خیلی از بازیکنان دنیا هم دوست دارند به این سوال جواب بدهند. ولی شاید یکی از بهترین کسانی که بتواند به این سوال جواب دهد، کارلوس کی‌روش است.

اگر به کارنامه مربیگری او نگاهی بیاندازید می بینید بازیکنانی زیر دستش کار کرده اند که شاید دیگر هیچوقت تکرار نشوند. از همین کریس رونالدو بگیرید تا لوئیز فیگو، دیوید بکهام، زیدان، رونالدو، روبرتو کارلوس، رائول، گوتی، کاسیاس، ونیستلروی، نانی، رونی، روی کین و کلی ستاره دیگر.

دیدن هر کدام از این بازیکنان برای کسانی که در فوتبال ایران کار می کنند، هیجان انگیز است. اما کی‌روش مربی تمام این ستاره ها بوده و در تیم های بزرگی چون رئال، منچستر و تیم ملی پرتغال کار کرده است. او کنار دست فرگوسن بوده، یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال جهان. ولی جالب است که بدانید هر زمان درباره روزهای حضور در رئال و منچستر یا کار با فرگوسن از او می پرسیم، طفره می رود.

این بار اما از او یک سوال متداول را پرسیدیم؛ اینکه شما با بازیکنان بزرگی کار کرده اید. کدام یک از دید شما بهتر و موثرتر هستند. رونالدو، فیگو یا مسی؟ کارلوس کی‌روش در این باره جواب می دهد: «هر سه بازیکنی که نام بردید، بازیکنان بزرگی هستند ولی من آنها را جدا می کنم. من مسی و فیگو را در کنار هم قرار می دهم. این دو بازیکن همیشه به دنبال کسب افتخار و مقام برای تیم خود هستند، نه برای شخص خودشان ولی رونالدو اینطور نیست. او یک قهرمان انفرادی است. رونالدو تکرو است. به همین خاطر شاید هیچگاه بازیکنی مثل فیگو در پرتغال تکرار نشود. فیگو روحیه قهرمانی و روحیه برتر رقابت را نه تنها در خودش، بلکه در کل تیم ایجاد می کند و این تفاوت بزرگی است که بین آنها وجود دارد. رونالدو هیچوقت مثل فیگو نمی شود.»
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس