کد خبر 556713
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

دبیر سابق فدراسیون فوتبال گفت: کی‌روش و دستیارانش و سرپرست تیم ملی امنیت شغلی ندارند و این مساله باعث نگرانی بازیکنان ملی‌پوش شده است.

به گزارش مشرق، کارلوس کی‌روش در یکی از مصاحبه‌هایش افسوس جدایی مهدی محمدنبی دبیر سابق فدراسیون فوتبال را خورد و او را مدیری حرفه‌ای و با تجربه عنوان کرد.

بعد از جدایی نبی از فدراسیون فوتبال، تنش و چالش کی‌روش با مدیریت فدراسیون فوتبال به مرز بحران رسید.

به بهانه قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی با نبی گفت‌وگویی به شرح زیر انجام دادیم. نبی خیلی تمایل به صحبت در مسایل مختلف نداشت و ترجیح داد فقط در مورد تیم ملی صحبت کند.

نظر شما در مورد گروه‌بندی ایران در مقدماتی 2018 چیست؟

AFC و فیفا روش جدیدی را برای مقدماتی جام جهانی در این دوره در نظر گرفته‌اند. در دوره گذشته 10 تیم در دو گروه 5 تیمی برای رسیدن به جام جهانی تلاش می‌کردند و اکنون 12تیم در دو گروه 6 تیمی با هم رقابت می‌کنند. بنابراین شانس تیم ملی ایران برای صعود به جام جهانی بین 15 تا 20 درصد کم شده است. البته این مسئله برای همه تیم‌ها اتفاق افتاده و چون یک حریف بیشتر در گروه وجود دارد شانس صعود کمتر شده است.

نظرتان در مورد قطر اولین حریف ایران در مقدماتی جام جهانی چیست؟

آنطور که من اطلاع دارم قطر بازیکنانی با ملیت‌های دیگر دارد و در این دوره 3 تا 5 بازیکن با ملیت‌های مختلف به عضویت تیم ملی قطر درآمده‌اند. بنابراین این حریف نسبت به دوره پیش قوی‌تر شده است.

ازبکستان و کره جنوبی را چطور تیمی می‌بینید؟
ازبکستان حریف بسیار سرسختی است. شاکله این تیم را باشگاه‌هایش تشکیل می‌دهند که همواره در لیگ قهرمانان آسیا موفق بوده‌اند یا حداقل به مراحل پایانی صعود کرده‌اند. تیم کره جنوبی هم مثل تیم ژاپن، ایران و استرالیا جزو 4 تیم برتر آسیاست. سوریه همیشه برای ما حریف سختی بوده اگر نگوییم حریف سرسختی است. تیم چین هم از شرق آسیا آمده و فوتبال باشگاهی‌اش بسیار حرفه‌ای شده است. این تیم هم بسیار حریف قدرتمندی است.

ارزیابی کلی شما از این گروه چیست؟
خارج از اینکه حریفان ایران به لحاظ کیفی و کمی در مقدماتی جام جهانی چگونه ظاهر می‌شوند و چه نتایجی را کسب می‌کنند، باید به تیم ملی خودمان هم بپردازیم.در واقع اینکه حریفان ما چگونه کار می‌کنند در یک کفه ترازو قرار می‌گیرد و در کفه دیگر ترازو تیم ملی ایران، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و وزارت ورزش و همچنین رسانه‌ها و اهالی ورزش هستند. بنابراین باید دید تیم ملی ایران دغدغه‌ای برای حضور در این رقابت‌ها دارد یا نه.

در دور اول که خوب نتیجه گرفتیم.
دغدغه تیم ملی هم اکنون با وجود نتایج خوب در دور اول مقدماتی پابرجاست. هنوز که هنوزه کارلوس کی‌روش و دستیارانش در تیم ملی ایران امنیت شغلی ندارند. نداشتن این امنیت شغلی برای کادر فنی به بازیکنان تیم ملی هم سرایت می‌کند و باعث می‌شود آنها با نگرانی خاصی مسابقات باشگاهی و ملی خود را تعقیب کند و در واقع این نگرانی بر روی بازی بازیکنان در تیم‌های باشگاهی و همچنین تیم ملی تاثیر می‌گذارد. سرپرست تیم ملی هم همین شرایط را دارد و هیچ‌گونه امنیت شغلی ندارد. البته نداشتن حریف تدارکاتی هم مطلب مهمی است.

تا 11 شهریور شاید بتوانیم حریف مناسبی برای تیم ملی پیدا کنیم.
فکر می‌کنیم تا 11شهریور که اولین بازی ماست زمان زیادی داریم اما در واقع فرصت بسیار اندک است. 4 ماه بیشتر تا آن زمان فرصت باقی نمانده ضمن اینکه قبل از اولین بازی ما تیم ملی باید 10 روز در اردو باشد. امروز 25 فروردین است و باید توجه داشته باشید که نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال هم رو به پایان است و پس از پایان مسابقات در واقع این فرصت 4 ماهه تبدیل به فرصتی 2 ماهه خواهد شد. بنابراین فقط 2 ماه تا اولین بازی مقابل قطر فرصت باقی مانده است. باید در این دو ماه تمام کارهای آماده‌سازی تیم ملی را از جمله برگزاری اردو و مسابقات تدارکاتی را فراهم کنیم. ضمن اینکه حریفان خود را هم مورد ارزیابی قرار دهیم و از آنها جمع‌بندی داشته باشیم تا تیم ملی تاکتیک تیمی خود را بر اساس نحوه بازی حریفانش در تمرینات برنامه‌ریزی کند. بنابراین تمام این مسائل را باید در دو کفه ترازو قرار داد که با توجه به تجربه چندین سال من که در کنار تیم ملی و فدراسیون فوتبال بودم باید بگویم هر چه زودتر بستر آماده‌اسازی تیم ملی فراهم شود.

با توجه به صحبت‌هایی که کردید چند درصد شانس صعود مستقیم به جام جهانی داریم؟
در ابتدای صحبت‌هایم گفتم که شانس همه تیم‌ها 15 تا 20 درصد کم شده است. بنابراین 80 درصد شانس صعود داریم و بستگی دارد که از این 80 درصد با چه چالش‌هایی روبرو می‌شویم و چه بخشی از چالش‌ها را حل کرده‌ایم.

ما در ایران میزبان سوریه و عراق هستیم. این مسئله را چطور ارزیابی می‌کنید؟
این تصمیمی است که AFC گرفته و در چند سال  گذشته ما همواره میزبان مسابقات تیم‌های سوریه، افغانستان و عراق بوده‌ایم و ایران نهایت همکاری را با AFC داشته است.

کفاشیان پیشنهاد داده عراق در ایران میزبان تیم ملی عربستان باشد. این پیشنهاد به نظرتان چطور است؟
من نمی‌دانم تفکر او بر چه اساسی بوده است اما این مسئله ایرادی ندارد زیرا این مسئله باعث تعامل بیشتر بین تیم‌های ملی کشورهای مختلف خواهد شد و حرکت خوبی است و تاکیدی بر تصمیم غلطی است که AFC در لیگ قهرمانان آسیا علیه باشگاه‌های ایرانی گرفت.

دربی 82 روز جمعه برگزار می‌شود. نظرتان در این باره چیست؟
این دربی هم با سایر دربی‌ها تفاوتی ندارد و همچنان در خاطرات هواداران دو تیم باقی خواهد ماند. فارغ از اینکه چه نتیجه‌ای به دست می‌آید امیدوارم دو تیم خوب بازی کنند و تماشاگرانی که در ورزشگاه هستند نهایت همکاری را با مسئولان برگزاری مسابقه داشته باشند و فقط تیم محبوب‌شان را تشویق کنند. هواداران ما از نظر فرهنگی بسیار خوب هستند و امیدوارم شاهد بازی جوانمردانه و قابل قبولی از هر دو تیم باشیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نصیر ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
    0 0
    کیروش بازی دوستانه با کرواسی رو رد کرده!! ترس از باخت سنگین عایا!؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس