کد خبر 556598
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

کارشناس فوتبال ایران اعتقاد دارد تیم ملی کشورمان به همراه کره جنوبی به‌صورت مستقیم از گروه A مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به این رقابت‌ها صعود خواهند کرد.

به گزارش مشرق، جلال چراغپور در مورد گروه ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی روسیه گفت: اینکه بگوییم اگر در گروه B قرار می‌گرفتیم کارمان برای صعود به جام جهانی سخت‌تر بود، حرف اشتباهی است، چون قرعه‌کشی انجام شده و این اتفاق نیفتاده است. بنابراین دیگر نباید در مورد آن صحبت کنیم، اما اینکه بگویم که در قدم اول شانس با تیم ملی همراه بوده، حرف درستی است، چون قرعه مناسبی داشتیم.

وی اضافه کرد: در گروه خوبی قرار گرفته‌ایم و می‌توانیم تیم‌های حاضر در این گروه را در سه سید قرار دهیم. در سید اول تیم‌های کره‌جنوبی و ایران قرار دارند که تقریباً دارای قدرت و توانمندی‌های یکسانی هستند. در سید دوم تیم‌های قطر، چین و ازبکستان هستند که آنها نیز از نظر توانمندی شرایط یکسانی دارند و تیم سوریه هم در سید سه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور معمول و روی کاغذ در این گروه یا باید اول شویم و یا دوم و به‌صورت مستقیم به اتفاق کره‌جنوبی به جام جهانی صعود کنیم، اما اگر مرتکب اشتباهی شویم و به‌هر دلیلی در رده سوم جدول گروه‌مان قرار بگیریم کار بسیار سختی را برای صعود به جام جهانی خواهیم داشت، چون باید با تیم سوم گروه دوم یعنی یکی از تیم‌های استرالیا، ژاپن، عربستان یا عراق بازی کنیم که در آنجا کار بسیار سختی خواهیم داشت و در دام خواهیم افتاد.

کارشناس فوتبال ایران اظهار داشت: در حال حاضر این سؤال مطرح است که آیا با کی‌روش می‌توانیم به جام جهانی راه پیدا کنیم یا بدون او؟ کی‌روش پنج سال با تیم ملی کار کرده و از لحاظ فنی فرمولی ویژه برای بردن تیم ملی فوتبال ایران ابداع کرده که نباید این موضوع را نادیده بگیریم. او نگرش خاص خود را بر تیم ملی حاکم کرده و بر اساس این نگرش تیم ملی را با بازیکنان جدید نو کرده است. در واقع اگر فرد جدیدی سرمربی تیم ملی شود و نگرشش با او تفاوت داشته باشد با نفرات دیگری تیم ملی را نو خواهد کرد. در چنین شرایطی اگر کی‌روش برود و فردی بیاید که نگرش او را قبول نداشته باشد تیم ملی حذف خواهد شد. با این تفاسیر شانس‌مان برای صعود به جام جهانی با کی‌روش بیشتر است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس