کد خبر 556572
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال معتقد است که اگر تیم ملی و مسئولان فدراسیون فوتبال با توجه به قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه بالش نرم زیر سر قرار دهند و تصور کنند که راه آسانی پیش رو داریم، نتیجه‌اش مثبت نخواهد بود.

به گزارش مشرق، محمود اسلامیان در ارتباط با هم گروهی ایران با تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی، ازبکستان، چین، قطر و سوریه، مشکلات عدیده تیم ملی در راه صعود به جام جهانی، استعفای کی‌روش و جلسه اش با اعضای هیات رییسه، موضوع اساسنامه فدراسیون و موعد برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و نیز عدم ثبت‌نامش به عنوان نامزد ریاست فدراسیون فوتبال مباحثی را مطرح کرد که در ادامه آن را می‌خوانید.

* قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی انجام شد و تیم ملی فوتبال ایران باید با تیم‌های فوتبال کره‌جنوبی، ازبکستان، چین، قطر و سوریه مقابله کند، ارزیابی‌تان از تیم‌های هم گروه ایران چیست؟
نباید نگاه‌مان به گروهی که در آن قرار گرفته‌ایم خوب یا بد باشد. اگر به این فضا برویم که در گروه آسانی قرار گرفته‌ایم قافیه را می‌بازیم. ما باید فرض را بر این بگیریم که تیم ملی فوتبال ایران در گروهی سخت قرار گرفته که باید به مصاف رقبای سرسختی برود بنابراین باید تمام تلاش‌مان را به کار گیریم و همه هدف تیم صعود به جام جهانی باشد. تنها با این فرضیه است که می‌توانیم در این مرحله از رقابت‌ها موفق باشیم و سربلند از مرحله‌ای که در آن قرار گرفته‌ایم بیرون بیاییم.

اگر تیم ملی و مسئولان فکر کنند که در گروه آسانی قرار گرفته‌ایم و بالش نرم زیر سرمان بگذاریم نتیجه‌اش مشخص خواهد بود. مطمئنا تیم‌هایی همچون کره‌جنوبی و قطر سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده‌اند حتی چین هم هزینه زیادی طی چند سال اخیر در لیگ خود انجام داده و فوتبالیست‌های سرشناسی را به لیگ چین تزریق کرده‌اند. برخی معتقدند که تیم ملی فوتبال ایران در گروه آسانی قرار گرفته و گروه دیگر این رقابت‌ها گروهی سخت‌تر است اما باز هم تاکید می‌کنم که باید از این نگاه فاصله بگیریم و تمام تمرکزمان به تیم خودمان باشد تا بتوانیم موفق شویم.

* به نظر شما تیم‌های قدرتمند این گروه که می‌توانند برای تیم ملی فوتبال ایران چالش‌آفرین باشند چه تیم‌هایی هستند؟
مطمئنا قطر و چین رقبای سخت تیم ملی در این گروه هستند که سرمایه‌گذاری‌های گزافی داشته‌اند. علاوه بر آنها تیم ملی فوتبال چین لیگ قوی دارد اما ما هر زمان که در مقابل چین قرار گرفته‌ایم با نتیجه پیروزی بازی خود را به اتمام رسانده‌ایم. در مجموع کلیه تیم‌ها در این مرحله از رقابت‌ها سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده‌اند. ما باید تمام تمرکزمان به تیم خودمان باشد. اگر به تیم‌های حریف بپردازیم کار اشتباهی انجام داده‌ایم. باید به این نکته توجه کنیم که حتی بزرگ‌ترین تیم‌های ملی و باشگاهی جهان که حریفان خود را دست گرفتند در نهایت نتیجه کار آنگونه که باید رقم نخورده است.

* ارزیابی شما از اینکه تیم ملی در این مرحله به مصاف تیم‌هایی همچون عربستان یا امارات که درگیر مشکلات سیاسی با آنها هستیم نمی‌رود، چیست؟
اینکه به مصاف تیم‌هایی همچون عربستان یا امارات نمی‌رویم ما را از حاشیه دور می‌کند. طی چند وقت اخیر مشکلاتی بین ما و این کشورها به وجود آمده بنابراین هم گروه نشدن ما با این تیم‌ها می‌تواند مثبت تلقی شود و مطمئنا باعث خواهد شد ما از برخی حواشی فاصله بگیریم.

* تیم ملی طی مدت اخیر از کمبود امکانات، اردوهای مختلف و دیدارهای تدارکاتی مناسب رنج برده است. چه تدابیری اندیشیده خواهد شد تا تیم ملی در ادامه راه با چنین مشکلاتی دست به گریبان نباشد.
مطمئنا در تیم ملی فوتبال ایران باید به دنبال حل مشکلات باشیم. تیم ملی نیاز به امکانات، تدارکات لازم و بازی‌های دوستانه دارد. علاوه بر این باید بتوانیم اردوهای مختلف را برای تیم ملی فراهم کنیم. تیم ملی به تیم جوانی تبدیل شده است. کی‌روش بازیکنان جوانان و مستعد بسیاری را به تیم ملی تزریق کرده و علاوه بر این استعدادهای زیاد دیگری داریم که هم‌اکنون در لیگ برتر فوتبال ایران مشغول به بازی هستند. این بازیکنان جوان باید در آزمون‌ها و مصاف‌های سخت آب دیده شوند و در بوته آزمایش قرار بگیرند و به تجربیات آنها اضافه شود.

* مشکل اصلی تیم ملی در ارتباط با فراهم نشدن امکانات لازم و کافی چیست؟
مشکل اصلی تیم ملی بودجه فدراسیون فوتبل است. مشکل ما این است که فدراسیون فوتبال منابع مالی لازم را ندارد تا بتواند تدارکات لازم را برای تیم ملی داشته باشد. زمانی که شما بودجه لازم را در اختیار ندارید مطمئنا نمی‌توانید امکانات لازم را برای تیم ملی فراهم کنید، مطمئنا نمی‌توانید دیدارهای دوستانه داشته باشید و اردوهای مناسب را برپا کنید. امیدوارم دولت محترم با توجه به حساسیتی که به تیم ملی فوتبال ایران و مردم کشورمان دارد کمک‌های لازم را در این رابطه انجام دهد.

* پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده که دولت به شرایط فعلی تیم ملی و یا فدراسیون فوتبال کمک کند؟
تلاش‌هایی در این زمینه در حال انجام است و امیدوارم با توجه به حساسیتی که در این موضوع وجود دارد کمک‌های لازم مدنظر قرار گیرد.

* کی‌روش استعفای خود را به تاریخ دهم اردیبهشت تحویل داده و اخیرا جلسه مهمی را با اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال برگزار کرده که ادامه همکاریش را منوط به تصمیم گیری اعضای هیات رییسه دانسته است، در این رابطه توضیح می‌دهید.
کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران قرارداد دارد. در جلسه‌ای که اخیرا سرمربی تیم ملی با اعضای هیات رییسه داشت 11 درخواست را مطرح کرد که هیچ یک از آنها شخصی نبود. او در این جلسه مباحثی را در ارتباط با تیم ملی، زمین چمن تمرین، لباس، اردوهای لازم و دیدارهای تدارکاتی و نیز سایر مباحث مطرح کرد. اصل موضوعی که هم‌اکنون مشکل‌ساز شده بودجه فدراسیون فوتبال است. اگر بحث بودجه برطرف شود سایر مباحث قابل حل است. ما در فدراسیون فوتبال با کمبود منابع مالی مواجهیم و امیدوارم این مساله حل و فصل شود تا مشکلات تیم ملی نیز در مسیری که پیشرو دارد حل شود.

* در نهایت بحث استعفای کی‌روش...
در حال حاضر نه وقت این را داریم که مربی جدیدی بیاوریم و نه اینکه رفتن کی‌روش به صلاح است بنابراین وقت گذاشتن در این رابطه تنها به اتلاف منجر خواهد شد.

* بودجه فدراسیون چه میزان است و چه زمانی مشکلات آن حل خواهد شد؟
فدراسیون فوتبال تنها در حال حاضر می‌تواند وضع جاری خود را اداره کند. ما پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم و امیدواریم که کمک‌های لازم انجام شود.

* بحث انتخابات فدراسیون فوتبال به کجا کشید؟ مشکلاتی در ارتباط با اساسنامه پیش آمده که برگزاری انتخابات را در تاریخ 11 اردیبهشت ماه در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.
اساسنامه قبلی به تصویب مجمع فدراسیون و نیز به تصویب فیفا رسیده بود و حتی در دولت قبل گفته بودند که این اساسنامه در هیات دولت نیز مصوب شده است و این مصوبه را روی سایت دولت قبل قرار دادند اما کاشف به عمل آمد که این اساسنامه مصوبه هیات دولت را ندارد. حال پرسش مطرح شده این است که چرا دولت قبلی اساسنامه‌ای را که مصوب نشده روی سایت قرار داده است.

* حال چه تصمیمی در این رابطه گرفته خواهد شد؟
دو راهکار پیشروی فدراسیون فوتبال قرار دارد ابتدا اینکه با اساسنامه قبلی انتخابات را برگزار کنند و یا اینکه اساسنامه جدید در هیات دولت به تصویب برسد و پس از آن به فیفا برود تا تاییدیه بگیرید که راهکار دوم پروسه زمانی طولانی را پیشرو خواهد داشت. بنابراین اگر قرار باشد در تاریخ 11 اردیبهشت ماه سال جاری انتخابات را برگزار کنیم چاره‌ای جز این نیست که با اساسنامه قبلی فرآیند برگزاری انتخابات را طی کنیم چرا که برگزاری انتخابات با اساسنامه جدید پروسه زمانی طولانی را طی خواهد کرد که با برگزاری انتخابات در تاریخ 11 اردیبهشت ماه منافات دارد و اصلاحات این اساسنامه حدود یک سال زمان می‌برد.

* در ارتباط با عدم ثبت‌نام‌تان در انتخابات فدراسیون فوتبال به عنوان ریاست این انتخابات نیز توضیح می‌دهید.
برادران خوبی به عنوان نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده‌اند که می‌توانند در این زمینه کمک کنند. حقیقت امر این بود که بنده با توجه به مسئولیتم و درگیری‌های کاری عدیده نمی‌توانستم در این سمت حضور پیدا کنم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس