یک منبع سیاسی برجسته تأکید می‌کند که دیدارهای نخست وزیر سابق لبنان با مسئولان خزانه‌داری آمریکا به صورت اساسی در مورد تحریم‌ها بر ضد حزب‌الله لبنان خواهد بود.

تحرکات مشکوک مقام لبنانی در آمریکا بر ضد حزب الله
گروه بین‌الملل مشرق - فؤاد سنیوره رئیس فراکسیون المستقبل در پارلمان لبنان این روزها تحت پوشش آکادمیک به آمریکا سفر کرده، اما منابع مطلع اعلام می‌کنند که وی بر خلاف ویترین اعلامی سفرش، در دیدار با مقامات آمریکایی موضوع تحریم‌ها بر ضد حزب‌الله لبنان را بررسی کرده و سعی خواهد داشت خود را به عنوان یک وزنه سنی معتدل نشان دهد.  
 
گرچه ماهیت این سفر و شخصیت سنیوره در ابتدا تردید برانگیز است، اما بدون داشتن استناداتی محکم، جهت دار معرفی کردن این سفر ظلم است. آنچه که در رابطه با این سفر اعلام شده بود این است که رئیس فراکسیون پارلمانی المستقبل برای انجام برخی سخنرانی‌ها در مؤسسه‌ای کارنگی و دانشگاه تافتس به آمریکا رفته است، اما این سفر شامل دیدار با برخی مقامات کاخ سفید و وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز می‌شود.  
 
با وجود شخصیت سنیوره این امکان وجود داشت این سفر را در چارچوبی آکادمی و سیاسی ارزیابی کنیم، اما کسانی که از نزدیک از جریان این سفر و دعوت فواد سنیوره به آمریکا اطلاع دارند اظهاراتی را مطرح می‌کنند که شک و تردیدها در مورد آن را افزایش می دهد. آنها تأکید دارند که این سفر یک ماهیت شخصی دارد که سنیوره در جریان آن به دنبال جلب هوادار برای خود بوده و یک ماهیت سیاسی دارد که در رابطه با تحریم های اخیر آمریکا بر ضد حزب الله لبنان است.
 
تحرکات مشکوک مقام لبنانی در آمریکا بر ضد حزب الله

یک منبع سیاسی برجسته تأکید می‌کند که دیدارهای نخست وزیر سابق لبنان با مسئولان خزانه‌داری آمریکا به صورت اساسی در مورد تحریم‌ها بر ضد حزب‌الله لبنان خواهد بود. این منبع تردیدهای زیادی را نسبت به این دیدارها مطرح کرده و آن را در راستای فشارهایی توصیف می‌کند که سنیوره بر ضد محمد قبانی و باسم الشاب دو تن از اعضای فراکسیون المستقبل در جریان سفر آن ها به واشنگتن وارد کرده است. این منبع که از نامه نگاری‌های سنیوره با قبانی و الشاب اطلاع دارد می‌گوید که سنیوره خشم خود را از سفر این دو نماینده لبنانی به آمریکا  اعلام کرده و بارها به صراحت در این نامه‌ها نوشته است: از حزب‌الله حمایت نکنید و برای رفع تحریم‌ها از آن مانور ندهید.
 
تردیدها نسبت به این سفر هنگامی افزایش پیدا می‌کند که می‌بینیم دعوت سنیوره به دانشگاه تافتس از سوی ندیم شحادة مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه‌ای در این دانشگاه انجام شده که به مواضع خصمانه نسبت به حزب‌الله و دمشق و تهران معروف است.
این دعوت هم زمان با دعوت مروان المعشر نایب رئیس بخش مطالعات در آکادمی کارنگی صورت گرفته است. وی در گذشته سفیر اردن در سرزمین‌های اشغالی بوده و در مذاکرات انجام شده بین کشورش و رژیم صهیونیستی شرکت داشته و در زمان تصدی پست وزارت خارجه اردن نقش عمده‌ای در ترویج طرح سازش عربی داشته است. وی در جریان مأموریت خود به عنوان سفیر اردن در آمریکا اولین توافق تجارت آزاد بین آمریکا و یک کشور عربی (اردن) را به امضا رساند.

تحرکات مشکوک مقام لبنانی در آمریکا بر ضد حزب الله 

به نسبت یک سیاست‌مدار لبنانی که زمان طولانی را در آمریکا سپری کرده و اطلاع دقیقی از نحوه تفکر این شخصیت‌ها و مدیریت سیاسی آنها دارد ، این جزئیات کوچک و حاشیه‌ای نیست، به ‌ویژه اگر مرتبط با زمان انجام این دیدار باشد. این دعوت‌ها در شرایطی صورت گرفته که فؤاد سنیوره از مدت‌ها پیش به آمریکا سفر نکرده است. از سوی دیگر این دیدار هم‌زمان با آغاز شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات آمریکا و تغییرات احتمالی بوجود آمده در سیاست خارجی دولت جدید این کشور انجام می‌شود.
 
تحرکات مشکوک مقام لبنانی در آمریکا بر ضد حزب الله

تحرکات مشکوک مقام لبنانی در آمریکا بر ضد حزب الله

منبع مذکور تأکید دارد که دیدار سنیوره  با سعد حریری رئیس جریان المستقبل هماهنگ نشده بود، بلکه سنیوره این دیدار را فرصتی برای خود می‌داند، چرا که دوستانش او را قانع کردند که آمریکا بار دیگر نسبت به پرونده لبنان حساس ‌شده است. سنیوره به چند علت به دنبال تمرکز مجدد بر روی خط همگرایی با آمریکایی ها در این شرایط حساس است. اول اینکه می‌خواهد چهره کلی از دیدگاه آمریکایی‌ها نسبت به منطقه به دست آورد.

علت دوم این که می‌خواهد نسبت به اوضاع اقتصادی لبنان مطلع شود و سومین و مهم‌ترین علت این است که می‌خواهد خود را به عنوان یک شخصیت وزین سنی در لبنان مطرح کند تا شاید این اقدام راه رسیدن او به دولت با دور زدن خلأ ریاست جمهوری در کشور را فراهم کند. در عین‌ حال این احتمال وجود دارد که وی سعی دارد از طریق تحریم‌ها، حربه ای دیگر برای فشار بر ضد حزب الله پیدا کند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    یاد مهدی بابا افتادم که در فتنه آمریکایی_اسرائیلی ۸۸ با دشمن تماس گرفته بود برشدت تحریم ها بیفزاید تا دشمن راحت تر بتونه نظام رو به زانو دربیاره و فتنه گران نانجیب به اهدافشون برسن
  • علی ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    همان مدل گرای تحریم از سوی برخی داخلیها علیه دولت احمدی نژاد در حال اجرا در لبنان!
  • ایرانی اصیل ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    متاسفانه در همه جا حتی ایران کسانی هستند که امار مملکتشون و راه های دور زدن تحریم هارو در اختیار دشمنشون میزارن متاسفانه روشنفکرها ومنورالفکرها فکر میکنند دست بوسی امریکا راحتی و اسایش برای انها خواهد داشت ولی بد نیست به عاقبت محمد مرسی مصری و حسنی مبارک و قذافی و ......بنگرندو همچنین خفت و خواری که مردم ژاپن بخاطر سرسپردگی دولتشان میکشند و خبر تجاوزهای مکرر نظامیان امریکایی به زنان ژاپنی مثال روشن خوی امریکایی است امریکایی ها در رسانه ها در نقش ناجی هستند ولی در اصل در اجرای پروژه های سرمایه داران و لابی های یهودی هستند...
  • ناشناس ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    مقامات لبنانی وامریکا هیچ غلطی علیه حزب الله نمی توانند انجام دهند
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    توی اغلب کشورهای مسلمان یه چنین افرادی پیدا میشند که اسلام رو هم خدشه دار کنند و هم ریشه کن کنند خدا خودش ریشه ی دشمنان اسلام رو قطع کنه
  • یوسف بهلولی ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    با سلام حزب الله بازوی مقتدر محور مقاومت است و هر تهدیدی علیه آن در واقع توطئه علیه ماست تا صهیونیستها یکی از موانع جدی در سر راه حمله به ایران را بردارند پس با تمام قوا باید مانند سوریه از آن حمایت کنیم تا لااقل امنیتمان حفظ شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس