نماینده سابق پارلمان لبنان با تاکید بر اینکه سفر اخیر رئیس جمهور فرانسه به لبنان هرگز منجر به تسریع روند انتخاب رئیس جمهور در این کشور نمی‌شود، گفت: اظهارات اخیر نتانیاهو در خصوص سیطره ابدی اسرائیل بر جولان هم از سر جهالت است.

 به گزارش مشرق، «زاهر الخطیب»، نماینده سابق پارلمان لبنان و دبیر کل مرکز توسعه مدنی و حمایت از کارگری و از شخصیت‌های فعال لبنانی در حمایت از مقاومت و فلسطین با اشاره به اینکه سفر اخیر رئیس جمهور فرانسه به بیروت بیش‌تر از اینکه جنبه سیاسی داشته باشد، جنبه گردشگری داشت، گفت: فرانسه قادر به پر کردن خلا ریاست جمهوری در لبنان نیست.

وی با اشاره به اینکه فرانسه هیچ قدم مثبتی در راستای منافع لبنان برنخواهد داشت، افزود: پاریس بر خلاف قوانین و آزادی‌هایی که از آن دم می‌زند با آزاد نکردن «جرج عبدالله» مبارز لبنانی زندانی در این کشور تسلیم خواسته آمریکا و باج‌خواهی‌های آن شده و این در حالی است که دستگاه قضایی فرانسه به آزادی عبدالله حکم داده است.

الخطیب در خصوص پرونده شبکه اینترنت غیرقانونی و مرتبط با رژیم صهیونیستی در لبنان را نیز یکی دیگر از رسوایی‌های پیاپی در عرصه لبنان خواند و گفت: دستگاه قضایی لبنان باید همه عواملی را که در این قضیه دست داشته‌اند صرف نظر از مسائل سیاسی مجازات کند.

نماینده سابق پارلمان لبنان اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص سیطره ابدی اسرائیل بر جولان را نیز نشانه جهالت او نسبت به تحولات پدید آمده در موازنه‌های قدرت و قدرت مقاومت در دفع هر گونه حماقت احتمالی رژیم صهیونیستی دانست.

وی تاکید کرد: دوره شکست ما گذشته است، ما در عصر پیروزی به سر می‌بریم بخصوص که این روزها شاهد دستاوردهای میدانی بزرگ سوریه، حزب الله و هم پیمانان آن در صحنه نبرد با تکفیری‌ها در سوریه هستیم.

فرانسوا اولاند در جریان سفرش به بیروت گفته بود که امیدوار است سفر او به لبنان روند انتخاب رئیس جمهور این کشور را سرعت ببخشد.

وی  همچنین تاکید کرد که انتخاب هرچه سریعتر رئیس جمهور لبنان به نفع منطقه است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین با اشاره به خطر تروریسم برای لبنان گفت که کشورش هرچه سریعتر برای تقویت توانایی‌های ارتش لبنان در مقابله با تروریسم اقدام خواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس