کد خبر 589542
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد با طرح سازش عربی بدون اینکه هیچ تغییری در آن ایجاد نشود، مخالف است.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مخالفت خود با طرح «سازش عربی» مصوب 2002 در بیروت برای صلح فلسطینی-اسرائیلی را اعلام کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «المنار»، نتانیاهو در خلال نشست وزاری حزب لیکود اعلام کرد طرح صلح عربی را به عنوان اساس مذاکرات میان اسرائیل و فلسطین نمی‌پذیرد، زیرا یک بند منفی دارد و آن بند عقب‌نشینی اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی 1967 است.

وی افزود: «بخش مثبت طرح سازش عربی آمادگی کشورهای عربی برای تحقق صلح و عادی سازی روابط با اسرائیل است و واضح است که بخش منفی آن شرط عقب‌نشینی از مرزهای 1967 در کرانه باختری و نیز عقب‌نشینی از بلندی‌های جولان و مساله آوارگان فلسطینی است.»

روزنامه «هاآرتص» به نقل از یک منبع حاضر در نشست مذکور اعلام کرد: «نتانیاهو گفته اگر کشورهای عربی درک کنند که طرح صلح بر اساس تغییراتی که مدنظر اسرائیل است، باید عوض شود؛ آن موقع مذاکره خواهیم کرد. اما اگر همان طرح 2002 بدون تغییر باشد ما رهایش خواهیم کرد.»

در طرح صلح عربی، عقب نشینی اسراییل به مرزهای پیش از جنگ شش روزه در سال 1967 و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی را شرط عادی سازی روابط گشورهای عربی با رژیم صهیونیستی است و این طرح همچنین «حل عادلانه» مشکل آوارگان فلسطینی شدند.

رژیم صهیونیستی با عقب نشینی کامل از کرانه باختری رود اردن، اعطای حق حاکمیت به فلسطینی ها بر بیت المقدس شرقی و بازگشت آوارگان به زادگاهشان مخالف است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس