کد خبر 582029
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۴

سعد حریری نخست وزیر اسبق لبنان روز دوشنبه در دیدار با امیر کویت موضوع خلاء ریاست جمهوری در کشورش را در کنار دیگر مسائل منطقه ای از جمله رابطه با ایران مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی زبان دیلی استار چاپ بیروت نوشت: حریری قول داد که تمام تلاش خود را برای پایان دادن به دو سال خلاء ریاست جمهوری در لبنان به کار بندد و اعلام کرد که وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشورش غیر قابل تحمل است .

وی پس از مذاکره با شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت با محوریت فقدان ریاست جمهوری در لبنان که هفته گذشته وارد سومین سال خود شد بی انکه پایانی متصور باشد ، با خبرنگاران صحبت می کرد.

براساس بیانیه ای که توسط دفتر مطبوعاتی وی انتشار یافت، حریری گفت :' ما لبنانی ها باید رئیس جمهوری انتخاب کنیم. این غیر قابل قبول است که ما در آستانه سومین سال خلاء ریاست جمهوری قرار داشته باشیم . این مشکل توسط لبنانی ها ایجاد شده و باید توسط خود آنها حل شود و ما سخت خواهیم کوشید رئیس جمهور انتخاب کنیم. '

وی یک بار در کاخ امیر کویت با حضور دیگر مقامات این کشور با وی ملاقات کرد و سپس ملاقاتی نیز در پشت در های بسته انجام داد.

حریری در باره رابطه با ایران گفت :' وی و امیر کویت اتفاق نظر داشتند که باید این رابطه بسیار حسنه باشد. '

سال گذشته ، حریری سلیمان فرنجیه یک نماینده مجلس را در چارچوب ابتکاری تحت حمایت بین المللی برای پر کردن خلا قدرت به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کرد.

فرنجینه که تحت حمایت نبیه بری رئیس مجلس ، ولید جنبلا و برخی از قانونگذاران مستقل قرار دارد در حال رقابت با میشل عون تنها نامزد حزب الله است که تحت حمایت برخی از گروههای ائتلاف هشتم مارس و نیروهای لبنانی قرار دارد.

حریری به عنوان راهی برای خروج از بن بست ریاست جمهوری ، مصرانه از سید حسن نصرالله رهبر حزب الله خواست عون و فرنجیه را نزد هم آورده و آنها را راضی کند تا یکی از رقابت خارج شود.

این پیشنهاد حریری در پاسخ به اظهارات روز شنبه شیخ نعیم قاسم معاون رهبر حزب الله داده شد که گفته بود جنبش آتی باید برای پایان دادن به خلا ریاست جمهوری وارد گفت و گو با عون شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس