دانلد ترامپ که در بین نامزدهای انتخاباتی آمریکا و جامعه این کشور، به زن‌ستیزی مشهور است در چندین نوبت به زنان بسیاری اعم از شخصیت‌های هنری و سیاسی توهین کرده است.

گروه بین‌الملل مشرق - «دانلد ترامپ» میلیاردر نیویورکی که پیشتاز حزب جمهوریخواه در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، به خاطر مواضع و اظهاراتش علیه زنان، به عنوان زن‌ستیزترین نامزد انتخاباتی تاریخ آمریکا تاکنون شناخته می‌شود. البته وی اخیرا به کمک مشاورانش، از وجود همسرش برای تعدیل و تلطیف نگاه زنان آمریکایی نسبت به خود استفاده بهره برد. طبق نظرسنجی‌ها، از هر سه زن آمریکایی، یک نفر به ترامپ حس خوبی ندارد. لذا، اظهارات «ملانی ترامپ» می‌تواند تاثیری در بازگشت اقبال از سوی زنان به ترامپ داشته باشد. گزارش حاضر، در مورد همه توهین‌های [قابل انعکاس] ترامپ به زنان در ادوار مختلف است.

همه توهین‌های ترامپ به زن‌ها


مجموعه‌ توهین‌های ترامپ به زنان، دارای سابقه چندین ساله است. اولین توهین‌های او از دورانی که به تاجری مشهور بدل شد، آغاز گردید و اوج آن به توهین رکیک به «هیلاری کلینتون» و «مگین کِلی» -مجری شبکه فاکس نیوز ختم شد. وقتی در یکی از مناظرات، کلی از او خواست که درباره استفاده از واژه‌هایی چون خوک، سگ، و دیگر حیوانات در حق زنان توضیح دهد، ترامپ پاسخ داد که منظور وی فقط «رزی اودانل» است (اودانل کمدین تلویزیونی است که پیشتر دانلد ترامپ را تمسخر کرده بود). پس از آن مناظره، وی، کِلی را یک غیرحرفه‌ای و بی‌سواد خواند و از او خواست تا در مورد خود تجدیدنظر کند. سپس در گفتگو با نشریه «Face the Nation» اعلام کرد که وجود او برای زنان شگفت‌انگیزست.

همه توهین‌های ترامپ به زن‌ها

مگین کلی


همه توهین‌های ترامپ به زن‌ها

رزی اودانل


اما کارشناسان معتقدند که طرح سوال از سوی کِلی کار درستی بود و اهانت ترامپ ارتباطی به وی ندارد، چرا که ترامپ سابقه توهین به زنان را دارد و از آن دست می‌توان به چندین مورد اشاره کرد:

1. ترامپ در گفتگوی ماه می 1991 با مجله «اسکوئیر»، تمامی زنان را مورد توهین قرار داد: «می‌دانید، اصلا اهمیتی ندارد که زنان در مورد یک مرد تا زمانی که جذاب است و توانایی جذب زنان را دارد چه فکری می‌کنند. این زن است که باید فکری به حال خود بکند. او، همیشه دغدغه‌ای حفظ جوانی و زیبایی خود را دارد.»

2. ترامپ، به یک خانم وکیل جوان که از نیروهای ترامپ بود و تازه مادر شده بود و با تسلیم گواهی دکتر از وی درخواست مرخصی برای شیر دادن به فرزند سه ماهه خود را کرد گفت: «تو نفرت‌انگیزی».

3. او طی یک توئیت، به کریستن استوآرت بازیگر هالیوود توهین کرد: «بهتر است که رابرت پتینسون دیگر فکر کریستن استوارت را نکند. این دختر، مثل سگ به او کلک زد و باز هم خواهد زد و شما هم شاهد خواهید بود. حیف رابرت!».

همه توهین‌های ترامپ به زن‌ها


4. او در گفتگو با «دان لمون» مجری سی ان ان، به «مگین کلی» مجری فاکس نیوز توهین کرد: «اگر به مگین کلی در آن لحظه سوال از من نگاه می‌کردی، متوجه می‌شدی که خون از چشمانش بیرون می‌زند و [....] ».

5. او با درج یک توئیت علیه «آریانا هافینگتون» -سردبیر روزنامه هافینگتون پست- اظهار داشت: «آریانا هافینگتون از نظر ظاهر و باطن هیچی نیست. حالا می‌فهمم که چرا شوهر اولش ولش کرد و رفت سمت همجنس‌بازی.»

همه توهین‌های ترامپ به زن‌ها


6. او، «گیل کالینز» ستون‌نویس نیویورک تایمز را هم هدف توهین‌های خود قرار داد. ترامپ، یکی از ستون‌های نوشته شده توسط وی با عنوان «ابر ثروتمند آماده نبرد» را برای خودش فرستاد در حالی که دور تصویر صورت کالینز یک دایره کشیده شده بود و ذیل آن درج شده بود: «چهره یک سگ».


همه توهین‌های ترامپ به زن‌ها

 

7. او در مورد «سارا جسیکا پارکر» بازیگری که به طرفداری از اوباما در مقابل ترامپ پرداخت، گفت: «او غیرجذاب‌ترین زن حال حاضر دنیاست».

همه توهین‌های ترامپ به زن‌ها


8. ترامپ،  سبک ژست عکس‌های «برندی رودریک» بازیگر و مدل آمریکایی با تصاویر ترامپ که قصد تمسخر این نامزد انتخاباتی را داشته، اینگونه پاسخ داد: «بهتر است که وقتی با تصاویر من عکس می‌اندازی، باید در مقابل عکسم زانو بزنی».

همه توهین‌های ترامپ به زن‌ها


9. ترامپ، پس از اینکه «بت مدلر» -خواننده و آهنگساز- او را یک شخصیت خشن و رباتیک و بی‌احساس دانست، در توئیتر خود در پاسخ به وی نوشت: «هر چند که بت مدلر زنی کاملا غیرجذاب است اما من به خاطر اینکه اخلاق سیاسی را حفط کنم چنین چیزی را نمی‌گویم!».

همه توهین‌های ترامپ به زن‌ها


10. وی در توئیت خود در مورد رزی اودانل نوشت: «رزی یک شخص بی‌تجربه، بی‌ادب، نفرت‌انگیز، و کودن است. او یک لجن و یک حیوان است. اگر اینگونه نبود، او را خیلی بیشتر دوست داشتم.»

همه توهین‌های ترامپ به زن‌ها



{$sepehr_media_1462149_400_300}

اظهارات ترامپ در مورد اودانل


11. دانلد ترامپ در یکی از تجمعات انتخاباتی‌اش، از واژه‌ای بسیار رکیک درباره هیلاری کلینتون استفاده کرد. این واژه به حدی زشت و قبیح بود که حتی رسانه‌های آمریکایی از بازپخش آن در گزارش‌های خود خودداری کردند و فقط به این اشاره کردند که ترامپ از واژه جنسی خیلی بد در مورد کلینتون استفاه کرد. ترامپ، هیلاری کلینتون را به خاطر شکستش از اوباما در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2008 تمسخر کرد و عبارت مذکور را درباره کلینتون به کار برد.

سی ان ان، درباره این جمله غیراخلاقی ترامپ گفت: «ترامپ، عباراتی را به کار برد که صورت پیرزنان نیز از شنیدن آن‌ها تا بناگوش سرخ می‌شود». شدت وقاحت این عمل ترامپ به حدی بود که حتی نامزدهای جمهوریخواه و چهره‌های شاخص جمهوریخواهان آمریکا نیز از او اعلام برائت و دوری کردند. این اظهارات ترامپ واکنش وزیر خارجه آمریکا و دیگر مقامات این کشور را نیز بدنبال داشت و وی را مایه آبروریزی آمریکا در جامعه بین‌الملل خواندند.

{$sepehr_media_1462146_400_300}


11. ترامپ در کتاب خود تحت عنوان «چگونه پولدار شوید» با افترا بستن به شرکت‌کنندگان زن در برنامه مشهور تلویزیونی‌اش نوشت: «همه زنانی که در شوی تلویزیونی من تحت عنوان The Apprentice (کارآموز) شرکت کردند، به نوعی سعی در دلبری داشتند تا استخدامشان کنم. البته این چنین توقعی هم از آنان داشتم».

12. ترامپ، یکبار در مورد «کارلی فیورینا» نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: «به قیافه‌اش نگاه کنید. واقعا چه کسی به او رای می‌دهد. مارلی فیورینا هم پس از توهین ترامپ در توئیت خود نوشت: «آقای ترامپ! هیچ عذری پذیرفته نیست».

همه توهین‌های ترامپ به زن‌ها

کارشناسان و تحلیلگران از اینکه ترامپ ضمن توهین به مهاجران مکزیکی، زنان، و قهرمانان جنگ همچون جان مک کین، هنوز تا این حد از محبوبیت برخوردار است، تعجب کرده‌اند. حتی وقتی مسئله ازدواج‌های ناموفق او و کمک‌های‌ تجاری‌اش به دموکرات‌ها مطرح می‌شود، طرفدارانش اصلا توجهی نمی‌کنند.

او حتی در یکی از سخنرانی‌هایش گفت که به خاطر کمکی که او به هیلاری کرد، وی به مراسم ازدواجش آمد. ترامپ، در برخی برهه‌های زمانی برای فرار از فشار مطبوعات و بالادستی‌های حزب جمهوریخواه مجبور به تغییر ادبیاتش در مورد زنان شده است و اخیرا هم از همسرش برای تلطیف فضای بین وی و زنان کمک گرفته است؛ هر چند که هنوز قویا او را زن‌ستیز می‌دانند.

ترامپ همچنان پیشتاز است و محبوبیت این مرد زن‌ستیز در بین طرفدارانی که در بین آنها زن‌ها کم نیستند، بسیار بالاست. مردی که در آستانه ورود به دور نهایی و مواجهه با -احتمالا- هیلاری کلینتون است.

منابع:


https://www.washingtonpost.com/posttv/politics/4-times-donald-trump-has-insulted-women/2015/08/07/ed9c7c30-3d2c-11e5-a312-1a6452ac77d2_video.html

http://fortune.com/2015/08/09/trump-insult-women-history/

http://www.cosmopolitan.com/politics/news/a44629/donald-trump-insults-women/

http://www.ibtimes.com/what-does-schlonged-mean-donald-trumps-hillary-clinton-insult-yiddish-word-2238841

http://www.thewrap.com/donald-trump-vs-fox-news-a-timeline/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    توکه رای میاری ارواح عمه ات
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    با همه اینها میلیونها مردم در آمریکا و کشورهای دیگر دوستش دارند
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ
  • یار غریب ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    به جان خودم معمر قذافی آمریکاییه !
  • حسین ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    مردم آمریکا با انتخاب و یا عدم انتخاب ترامپ سطح فکر خودشون را نشان خواهند داد، اگر به همچون آدمی‌ مثل ترامپ که مبانی ادب و شعور سیاسی را هم حتی نمیدونه رای ندادند که نشان میده میشد به اونها امیدوار شد تا حدودی ولی‌ اگر به این آدم رای دادند که دیگه نباید به اینها امید داشت و این کشور سیاستهاش و رفتارش هیچ تغییری نخواهد کرد. البته سیستم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معیوب و مهندسی‌ شده توسط صهیونیستهاست تا جایی‌ که خود رسانه‌‌های آمریکا هم بارها نسبت به اون انتقاد کردند.
  • صداقت ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    1 1
    به اشخاص حقیقی توهین کرده نه کل زنان، چون آن اشخاص زن هستند نباید به ایشان توهین می کرد؟ اگر مرد بودند اشکال نداشت توهین کند؟ عقاید شما دارد آمریکایی می شود.
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    1 0
    خب اینا اول زنها بهش تیکه انداختند این هم اومده جوابشونو بده. خوب کاریم کرده ....
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    از ترامپ خوشم اومد منم امریکایی بودم بهش رای میدادم لامصب خیلی مرده
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    ترامپ اونی نیست که تو سایتهای خبری داخلی میخونین اینا فقط قسمت جک و طنز قضیه رو به شما نشون میدن سری به سایتهای خارجی بزنین میبینین که تفکرات خیلی مناسبی برای بازار کار امریکا داره
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    خاک بر سر مردم امریکا که یکی نمی رود این حیوان سرکش وگستاخ و حرام زاده را ترور کند .
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    دمش گرم!باهاش موافقم.رييس شه واس ما بهتره.
  • ali ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 1
    واقعیت این است که ترامپ مردی بی ادب و البته عیاش است ولی در مورد اینکه به زنها توهین کرده را در بسیاری موارد نمی توان پذیرفت - ما بیشتر مینگریم که چه کسی می گوید و کمتر می بینیم که چه می گوید حال اینکه به عکس این سفارش شده است - دنیای زن سالار امروز گاهی اوقات مردان را برای دفاع از خود و وجه مردانه خود بی دفاع می گذارد ... در چنین فضایی استفاده از قدرت در ارتباط با زنان بسیار طبیعی است و البته در این استفاده از قدرت گاهی توهین هم به وجود می اید ... دلیل بسیاری از خشونت های امروز علیه زنان ، زن سالار بودن جوامع است ... البته قصد توجیح رفتار ترامپ را نداشتم ولی می خوام بگم رقاصه ها ، خوانندگان زن ، کسانی توی شو های تلویزیونی شرکت می کنند و ... حرفهای ترامپ نصف حقشونه ... الان میای بالا میگی زنان فلان و بهمان ... افکار روشنفکرانه خودتون رو برای خودتون نگه دارید پیش ما خریداری نداره ...
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    جالبه بعد بعضی کاربرای مشرق میگن ان شاء الله او رئیس جمهور بشه!!!! الحق که دیوانه چو دیوانه ببیند / خوشش آید
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    این خیلی احمقه خدایی
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    آقا هرجا یه چیزی ارزشه در فرهنگ آمریکا هرچه دروغ بزرکتر بگی و تهمت خفنتر بزنی و حرفهای مزخرف بیشتر بگی رأی بیشتر میاری بله هرکی بیشتر تشتک بپرونه اون قویتره این حاصل پنجاه سال آمریکا بودنمه
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    مردم آمریکا اصلا سطح فکر دارن؟ اونا بدبختن اصلا در انتخابات نقشی ندارن اینو خود ترامپ امروز گفته ترو خدا دیگه بعد اینهمه روشنفکری دیگه قورباغه رو جای فولکس واگن به خورد مردم ندین
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
    0 0
    الحق که راست گفتی تو ایرانم دارن بعضیا مد می کنن
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
    0 0
    شعور یانکی از این بالاتر هم نمیشه
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    0 0
    وقتی کسی احساس عجز و ناتوانی میکنه لب به فحاشی باز میکنه. چون نمیتونه از نظر منطقی حرفش را توجیه کنه. حالا چه طرف مقابل خانم باشه چه آقا. افراد با فحاشی فقط سطح شعور خودشون را زیر سوال میبرند. بهتره همه به هم احترام بذارند
  • حسین قصران نژاد ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    هرکدام که با ایران خوبند وبه نفع ایران میشه رای بیاره
  • زهره جان ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    چه رئیس جمهور بی ادب و خاله زنکی :O

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس