کد خبر 553261
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۲

رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت می‌گوید که این وزارتخانه مسئولیتی در برابر انعکاس گسترده یا گزینشی از عیادت و سرکشی وزیر بهداشت از بیماران ندارد و در مقابل منتقدان از رفتارهای رسانه‌ای و دوگانه وزیر در این برنامه‌ها گله‌مند هستند.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر عیادت وزیر بهداشت و دستور پیگیری وی از وضعیت بیماری عباس کیارستمی کارگردان سینما و پیش از آن پیگیری بیماری محمدرضا شجریان و بسیاری از ورزشکاران و بازیگران دیگر زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار گرفته است.

این ملاقات‌ها و پیگیری‌ها در شرایطی صوررت می‌گیرد که علیرغم بیماری چندماهه زنده یاد سلحشور و بستری بودن وی در بیمارستان و تحمل شرایط سخت بیماری، وزیر بهداشت به عنوان مسئول نظام سلامت و درمان کشور از وی عیادت نکرد که این موضوع واکنش‌های بسیاری را در رسانه‌ها و همچنین فضای مجازی در پی داشت.

حال این سئوال مطرح می‌شود که این رفتار دو گانه وزارت بهداشت در انتخاب سوژه‌های رسانه‌ای بر اساس اقبال و استقبال عده‌ای یا گروهی خاص صورت می‌گیرد یا وزیر بر اساس احساس وظیفه سوژه‌ها را برای عیادت انتخاب می‌کند.

و سئوال دوم اینکه حضور تعداد زیاد خبرنگار و عکاس های‌ این وزارتخانه در این دیدارها حکایت از یک عیادت سرزده برحسب انسان دوستی دارد یا مسئله دیگری در بین است که رسانه‌های وزارت بهداشت به دقت و به طور کامل این برنامه‌های به اصطلاح سرزده وزیر بهداشت را پوشش داده و پررنگ می‌کنند.

چند روز قبل نیز ایرج‌حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر شایعه میلیاردی بودن هزینه‌های رسانه‌ای وزارت بهداشت و تهیه و ساخت برنامه‌هایی مثل استودیو سلامت و همچنین اداره چندین سایت‌ اطلاع‌رسانی برای پوشش برنامه‌های وزیر گفت: نباید انتظار داشت که در یک دفتر 3 یا 4 متری بخواهیم استودیو راه‌اندازی کنیم و دکور داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما خبرگزاری راه‌اندازی نکرده‌ایم و سایت وبدا را حتماً در سال جدید گسترش می‌دهیم چرا که در حوزه بهداشت و درمان هر چه که اقدامات پیشگیرانه در مقابل بیماری‌ها انجام داد باز هم کم بوده و اگر بخواهیم این موضوع را فقط به خبرگزاری‌ها واگذار کنیم به دلیل اینکه اکثراً رسانه‌های عمومی و سیاسی هستند کمتر محقق می‌شود.

سیاست وزارت بهداشت برای اقدامات حمایتی از بیماران

در نخستین واکنش به مطالب انتقادی منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر بازدیدها و عیادت‌های وزیر بهداشت در حضور عکاسان و رسانه‌ها، عباس زارع نژاد مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های حوزه سلامت تمامی اقشار جامعه به‌صورت فراگیر از خدمات موصوف بهره‌مند و بر اساس برنامه مدون از سوی وزیر بهداشت،  بازدید و نظارت از مراکز ارائه خدمت صورت می‌گیرد.

وزیر بهداشت چرا به عیادت سلحشور نرفت؟
            «عیادت وزیر بهداشت از محمدرضا شجریان در سال گذشته»

زارع نژاد گفت:  طبق  یک‌رویه ثابت و  احساس وظیفه، شخص وزیر بهداشت و برخی از مسئولان ارشد حوزه سلامت در فواصل برنامه‌های کاری خود اوقاتی را برای سرکشی به بیماران که از تمامی اقشار جامعه هستند ، اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد: شخص وزیر بهداشت به‌نوبه خود در قالب این دیدارها از برخی بیماران گمنام ساکن در محروم‌ترین مناطق روستایی گرفته تا حاشیه‌نشین شهری عیادت ، سرکشی و پی گیری به عمل می‌آورند.

زارع‌نژاد به برخی از  سرکشی‌های وزیر بهداشت اشاره کرد و سر زدن و رسیدگی به مشکلات درمانی سرایدار مدرسه‌ای در جنوب تهران و سه فرزند معلول وی ، بیمار دارای ضایعه نخاعی ساکن در محروم‌ترین مناطق جنوب تهران، تعداد کثیری از والدین و خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران ، بیماران گمنام از اقلیت‌های مذهبی ، اقشار محروم  ،خدمتگزاران نظام اسلامی و جمعی از هنرمندان که طی دو سال اخیر مورد عیادت و بازدید قرارگرفته‌اند را از جمله دیدارها و عیادت‌های وزیر بهداشت برشمرد.

وزیر بهداشت چرا به عیادت سلحشور نرفت؟
«عیادت وزیر بهداشت از ورزشکار راگبی»

زارع نژاد یادآور شد: وزیر بهداشت، همچنین  روز گذشته از یکی از  تکنسین‌های  اورژانس ساوه که در بخش ICU  بیمارستان شهدای تجریش بستری است عیادت کرد و در جریان روند درمان وی قرار گرفت.

وی گفت:  این تکنسین در حین مراجعه به محل کار دچار  تشنج و کاهش سطح هوشیاری شده و بلافاصله اقدامات اولیه درمانی برای وی در محل انجام و برای ادامه درمان در حال حاضر در بخشICU  به بیمارستان شهدای تجریش  بستری است.

وزیر بهداشت چرا به عیادت سلحشور نرفت؟

وزیر بهداشت چرا به عیادت سلحشور نرفت؟

«عکسی که در کانال وزارت بهداشت مبنی بر عیادت وزیر از عباس کیارستمی منتشر شده است،
در این عکس وزیر و تعدادی از پزشکان دیده می‌شوند و خبری از بیمار ملاقات شونده در عکس نیست!»

در ادامه مشاور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دراین‌بین وزارت بهداشت در مورد نحوه انعکاس رسانه‌ای این عیادت‌ها برنامه ویژه‌ای ندارد و رسانه‌ها حسب وظیفه ذاتی خویش ، سلایق، علایق و حیطه فعالیت حرفه‌ای خویش نسبت به انتخاب و پررنگ نمودن ماجرای برخی از این دیدارها اقدام می‌کنیم.

زارع نژاد تصریح کرد: بدیهی است اقدامات، رسیدگی‌ها و برآورده نمودن برخی از نیازهای افراد مورد بازدید، حسب نوع، شرایط و میزان پیشرفت بیماری افراد مورد بازدید متفاوت خواهد بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: در خصوص زنده‌یاد سلحشور، متأسفانه علیرغم پی گیری شخص وزیر بهداشت و حتی امور کردن دو تن از مدیران ارشد ستاد مرکزی وزارت بهداشت، جهت پی گیری امور درمانی ایشان، به دلیل پیشرفته بودن و ماهیت سرکش بیماری آن مرحوم، تمامی اقدامات و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر تیم پزشکی مفید واقع نگردید.

وزیر بهداشت چرا به عیادت سلحشور نرفت؟ 
«تعداد زیادی از مسئولان و هنرمندان در مدت بیماری زنده یاد سلحشور در کنار بستر وی حاضر شدند؛
جای بسیاری از دولت مردان از جمله وزیر بهداشت در این عیادت‌ها خالی بود»


وزیر بهداشت چرا به عیادت سلحشور نرفت؟

مشاور وزیر بهداشت در عین حال تصریح کرد: البته در مورد برخی از چهره های شاخص در صنف هنرمندان، قطعا دستگاههای متولی فرهنگی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه سینما، خانه تئاتر، خانه موسیقی و دیگر سازمانها در خصوص پشتیبانی های لازم از مجموعه صنفی تحت مسئولیت خودشان به عنوان سرمایه های ملی مسئولیتی مضاعف دارند که متاسفانه این مهم در اطلاع رسانی های اخیر از نگاه رسانه ها مغفول مانده است.
زارع نژاد در پایان تصریح کرد: سیاست و نگاه وزارت بهداشت در اقدامات حمایتی از تمامی شهروندان یکسان و عدالت محور است و این وزارتخانه مسئولیتی در برابر انعکاس گسترده و گزینشی برخی از این بازدید ها ندارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    چقدر صغرا کبرا چید
  • ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    کاری ندارم که چرا وزیر بهداشت به عیادت مرحوم سلحشور نرفته شاید اصلا دوست نداشته ولی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی میره به عیادت یک فتنه گر ، کسی که معلوم نیست (اگه سالم از رو تخت بیمارستان بلند شه) فرداش بیاد تو bbc و به جمهوری اسلامی توهین نکنه و تهمت نزنه این کار اگه اسمش بلاهت نیست چیه؟
  • ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 1
    آقای دکتر هاشمی به گواهی تمامی اهل فن یکی از کار آمدترین مدیران بعد از انقلاب اسلامی است.رفتن یا نرفتن به ملاقات مرحوم سلحشور یک موضوع کاملا شخصی که به خود ایشون مربوط میشه و بس. خواهشا با طرح مسائل سلیقه ای و جناحی سعی در تخریب افراد نداشته باشید.کشور عزییزمان امروز بیش از هر روز دیگری به وحدت و آرامش نیاز دارد،نه تفرقه افکنی و ایجاد شبهه.واعتصمو بحبل الله جمیعا ولاتفرقوا
  • ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    آقای دکترصالحی به نمایندگی از دولت به عیادت آن مرحوم رفتند. ازآب گل آلود نمیتونی ماهی بگیری .ضمنا کوچکتر وحقیرتر از اونی ک بخوای مردبزرگی مثل دکترهاشمی رو تخریب کنی...مشرق.....
  • ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    خوب آقا این از حزبشون نبوده و وزیر دلش نمیخواسته اسم سلحشور رسانه‌ای بشه
  • ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    ایشالا رئیس جمهور بشن
  • ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    ایشان گفتند که روابط دوستانه با خانواده آقای شجریان دارند تو خود بخوان حدیث
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    همان روزهای اولی که در رسانه ها از دیدارهای سرزده و یا عمل فلان بیمار در فلان جا خبر می دادند من پیش خودم فکر میکردم که چرا تا بحال از این کارهای دیده نمی شد و همان موقع معلوم بود باید کاسه ای زیر کاسه باشد
  • SMAH1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    کل حرف هم همه! «یک موضوع کاملا شخصی»! توجه کنید که افکار آمد،رفتار اونها رو میسازه! اگر به دیدار سلحشور نمیره ولی به دیدار ... میره،یعنی ... چه راحت افکار خود را در رفتار نمایش می دهد
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    اخه به نظر اقای هاشمی مرحوم سلحشور که مثل اقای کر وبی به کشور خدمت نکرده بود!!!!!!!! برا همین چشمهای کوته بین اقای کروبی باید توسط وزیر بهداشت عمل می شد.
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    با استدلال حضرتعالی باقی عیادتهای انجام شده هم می تونه شخصی باشه پس لزومی نداشت سیصدتا عکاس دعوت کنن و ایضا یک تیم رسانه ای دولتی اونارو رصد کنه درسته استاد ؟
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    بنده به عنوان یک خبرنگار که از نزدیک با حضرات در ارتباطم شخص دکتر هاشمی رو متفاوت از بعقیه دولتیها میدونم .. ولی انصافا قبول کنید این تبعیضی که ایشون قایل شدن یکمی نیاز به توضیح داره خب
  • حسن ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    دیدن فتنه گران رفتن دیگه واسه ادم وقت نمیزاره بلخره بباسیر کروبی مهم تر از نظام هست دیگه
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    مرگ بر سران فتنه و حاميان آنها كه علنى مقابل رهبر ايستادند هاشمى هم بدونه با تطهير شجريان و كروبى خودش رو ناپاك ميكنه مرحوم سلحشور انقدر بزرگ بود كه نيازى به امثال هاشمى نداشته باشه بلكه هاشمى نياز داشت كمى معرفت ياد بگيره اين فتنه گران هنوز مهره هاى خودشون رو تا پست وزارت دارن
  • محمد ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    کلا تو دستور کار برخی در این دولت فاصله گرفتن از افراد انقلابی هست تا خدایی نکرده رای اون جماعت غرب پرست رو از دست ندهند!
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    که بشه فرش زیر پاشون !
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    از بزرگترهاش اجازه نداشت
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    آقای هاشمی خیلی تیز بین هستند وقتی به شهری یا بیمارستانی برای سرکشی می رود قبل از اینکه پرسنل یا مردم بخواهند مشکلات را مطرح کنند ایشان از قبل یک سری کمبودها و مشکلات را آماده کرده و خیلی بیشتر از مردم و پرسنل به انتقاد می پردازند و مردم هم از این نوع افراد خوششان می آید !!!!!!! مردم از خود نمی پرسند برای درمان یک سرماخوردگی ساده باید 100 الی 200 هزارتومان هزینه کنند حتی اگر بستری شوند چند میلیون باید هزینه کنند .!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    1 0
    مشرق حالا افتادی به جون وزیر بهداشت ! تا دیروز بهترین وزیر روحانی بود اما امروز ....
  • Ali ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    این آقا طبیب ...
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    آخه هنر برای هنر نیست بلکه هنر برای دستبوسان فلان حزب است! سلحشور هم مستقیم و غیر مستقیم به این جماعت عرض ارادت نکرده بود... مثلا با شجریان، بلبل فتنه عکس یادگاری ننداخت و منتشر نکرد رنگ سبز و بنفش هم به خودش نمالیده بود! صیغه عقدش را هم که خاتمی نخوانده بود! همراه موج انتقاد به دولت قبل هم نشد بود ! با این حساب از دید بعضی ها اصلا هنرمند محسوب نمیشه! چون هنر برای هنر نیست بلکه هنر برای فلان حزب است...
  • یک پزشک ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    قابل توجه وزیر بهداشت! جمله کلیدی دکتردانشور در گفتگوی دیروزش با یک سایت اصلاح طلب: "پس می‌توان نتیجه گرفت که طرح تحول سلامت فقط دادن یک نان شیرینی در ازای ستاندن سلامتی و رفاه مردم است." چرا؟ چون مجلس لاریجانی طی این 3سال منابع درآمدی هدفمندی و حتی حذف یارانه ها که قراربود برای تولید، اشتغالزایی و نجات صنایع در حال نابودی صرف شود را به وزیر بهداشت داد تا این طرح بظاهر سلامتی ولی در واقع انتخاباتی که مشکلات عدیده فنی اعم از افت کیفیت درمان ، نقص آموزشی و پژوهشی و... دارد را با تنفس مصنوعی برداشت بیشتر از یارانه ها و یا صندوق توسعه و.. سرپا نگهدارند که با این وجود هم "بیکاری و رکود " گسترش یافت و هم طرح در شرف شکست است بدلیل عدم کارشناسی لازم و عجله فراوان و... یعنی بقول معروف: مردم هم چوب را میخورند و هم پیاز را!
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    توجه توجه! دلواپسان طرح تخریب وزیر بهداشت مردمی و محبوب را کلید زدند. لعنت خدا بر تندروهای افراطی و نادانهای مغرضی که مملکت را با بی تقوایی به باد میدهند.
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    بنده اعتقاد دارم به عیادت هر کسی رفتن امری شخصی است اما اگر به امری شخصی می پردازد نباید رسانه ای شود آن هم از بودجه عمومی.
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    یه سئوال مسئولان مشرق نیوز ایا شما به عیادت میرید؟در ضمن عیادت اجباری نیست هرکسی بخواهد میرود
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    شما ساده اید که گرفتار کارهای رسانه ای این آقا شده اید،
  • یوسف ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    مشرق! چرا پیام منو پخش نکردی!!؟؟؟؟؟؟؟ با ما مشکل داری!؟؟
  • محمدعلی ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
    0 0
    شاید پول نداشته آبمیوه و میوه و شیرینی و ساندیس بخره ببره
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    بنده هاشمی را دوست داشتم ولی الان دیگر نه نه نه
  • کاظم ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
    0 0
    اگر کسی کار خوب و مستحبی انجام داد شایسته تشکر است اما اگر به هر دلیل کار غیر واجبی را انجام نداد مستخق ملامت نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس