کد خبر 551232
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵

وزیر بهداشت در یاداشتی درباره لغو سفر رییس جمهوری به اتریش نوشت: با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد اعلام می کنم که رئیس جمهوری شجاعانه و از موضع عزت، حکمت و مصلحت یک تصمیم انقلابی گرفت.

به گزارش مشرق، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یاداشتی در شبکه تلگرام درباره لغو سفر حسن روحانی به اتریش نوشت: با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد، اعلام می کنم که رئیس جمهوری شجاعانه و از موضع عزت، حکمت و مصلحت یک تصمیم انقلابی گرفت. تا از این پس، همه میزبانان نماینده ملت رشید و عزیزمان بدانند که عزت و اقتدار ایران و ایرانی از چه درجه اهمیتی برخوردار است.

وی ضمن انتقاد از یک برنامه پخش شده از رسانه ملی درباره لغو سفر رییس جمهوری به اتریش، آن را در راستای تضعیف منافع ملی دانست و نوشت: متحیرانه برنامه ای دیدم که آشکارا رویکرد رییس جمهور اتریش و مقامات آن کشور را بر موضع ریاست جمهوری خودمان ترجیح می داد. اینکه گویی « امنیت در حد اعلا برقرار بوده، تدابیر شدید امنیتی درست شبیه سفر رؤسای جمهور روسیه، چین و آمریکا در نظر گرفته بوده» و ... لذا اطلاعیه دفتر رییس جمهوری ایران بی اساس است!

وزیر بهداشت نوشته است: من دیپلماسی بلد نیستم ولی غرور دینی و ملی آقای روحانی و استواری و سخت گیری ایشان در برخورد با تروریست ها و آدم کشها را می ستایم. و به این تصمیم انقلابی، شجاعانه و هوشیارانه، که عزت و منافع پایدار کشور را بدنبال دارد؛ علی رغم هر خسارت احتمالی و کوتاه مدت، از صمیم قلب احترام می گذارم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار بود روز سه شنبه 10 فروردین به همراه تعدادی از وزیران و مشاوران هیاتی اقتصادی به وین سفر کند. این سفر در پاسخ به دعوت همتای اتریشی وی بود. اما این سفر به تعویق افتاد و دفتر رئیس جمهور علت آن را « ملاحظات امنیتی و تامین شرایط مطلوب تر در خصوص برنامه و توافقات مورد نظر دو کشور» اعلام کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    یعنی بابت دلخوری از مصاحبه ریس جمهور اتریش !!!!!!!!
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    آقای ویر بهداشت ! سایت مشرق بخاطر بغض و کینه و ترس از اصلاح طلبان با شیطان هم عقد اخوت می بندد
  • هادی ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    قابل تحسین هست
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    عجب داره واقعا دولت بعد از ندادن بودجه صدا و سیما برعلیه واقعیات پخش شده از صدا و سیما هم موضع میگیره
  • ناشناس ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    0 0
    این یک پاسخ نا مفهومی بوده اگر نرفتن ایشان به دلایل امنیتی بوده، پس این حرکت شجاعانه انقلابی و غیره دیگه چی بود بالاخره تکلیف را معلوم کنید.
  • کاپیتان ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    دمش گرم اونجایی که روحانی شل کنه در مقابل غرب ما ازش انتقاد میکنیم اونجایی که سفت بگیره ازش حمایت میکنیم آفرین
  • ناشناس ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    چی شد؟ چی داره میگه، نرفتن به اتریش چه ربطی به انقلابی بودن روحانی داره مگه قرار بوده چکار کنه یا چه اتفاقی افتاده بود، اصلا واضح صحبت نکرده اما یک چیز واضح است و اینکه اصلا روحانی مخالف هر نوع انقلابی گری و آنرا خشونت آمیز تندروی، افراطیگری میداند و این کارها را به آدمهای بیسواد نسبت میدهند، به نظرم ایشان میخواهند کمی تبلیغات به نفع روحانی انجام دهند، خوشتان باشد، خواب دیدی خیر باشه.
  • حسن ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    جناب وزیر ضمن تایید تصمیم شجاعانه لغو سفر مردم را محرم بدانید اصل ماجرا را رئس چمهور اطریش در مصاحبه اش مطرح کرد: "اطزیش نمی تواند کاری در باره تحریم ها بدون اجازه آمریکا انجام دهد. حتی مشکل سوئیفت را هم نمی تواند حل کند" خوب آنوقت سفر رئیش جمهوری اسلامی ایران به اطریش چه معنی می توانست داشته باشد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس