کد خبر 551509
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

رئیس مجلس شورای اسلامی لغو سفر رئیس‌‌جمهور به اتریش را تصمیم درستی دانست.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی اخبار شفاف و روشنی در برخی امور توسط رسانه‌ها منتشر نمی‌شود که نمونه اخیر آن لغو سفر رییس‌جمهور به اتریش بود.

وی با اشاره به بی‌توجهی دولت اتریش به درخواست تیم حفاظتی رئیس‌جمهور مبنی بر لغو مجوز راهپیمایی گروهک تروریستی منافقین در جریان سفر روحانی به این کشور گفت: بنده قبل از سفر در جریان مسائل بودم.

رئیس مجلس اضافه کرد: رئیس‌جمهور به درستی تصمیم بر لغو سفر به اتریش گرفت، اما برخی رسانه‌ها با طرح مسائل ابهام‌آمیز و غیرشفاف موضوع را جور دیگری جلوه دادند.

لاریجانی با انتقاد از رسانه‌هایی که سخن رئیس‌جمهور اتریش مبنی بر «نبود مخاطرات امنیتی در سفر روحانی به این کشور» را بر سخنان مسئولان و منابع داخلی ترجیح دادند، اظهار داشت: معتقدم اگر در جایی مشکلی به‌وجود می‌آید باید توسط رسانه‌ها برای افکار عمومی باز شود تا مسائل حاشیه‌ای بوجود نیاید. لغو سفر رئیس‌جمهور به اتریش نمونه این مسئله است. براساس اخبار دریافتی زمینه سفر از نظر امنیتی وجود نداشت، ولی در داخل برخی رسانه‌ها با استناد به سخنان رییس‌جمهور اتریش گفتند «مشکل امنیتی» در این کشور وجود نداشت.

وی ادامه داد: البته شاید منظور رئیس‌جمهور اتریش فقدان ناامنی از ناحیه داعش در این کشور بوده باشد، ولی برخی در داخل مسئله را طور دیگری مطرح کردند و موجب تأثیر منفی بر افکار عمومی داخلی شدند در حالی که اصلی‌ترین وظیفه رسانه علاوه بر اعلام خبر باید صحت و درستی آن باشد تا در داخلی ابهامی بوجود نیاید.

رئیس مجلس با اشاره به مطلب منتشر شده توسط وزیر بهداشت و درمان در صفحه تلگرام شخصی‌اش درباره لغو سفر به اتریش و تأیید آن افزود: ایشان سخن درستی را اعلام کردند؛ البته بنده قبل از سفر در جریان مسائل بودم. رئیس‌جمهور تصمیم درستی مبنی بر لغو سفر گرفت. وقتی در سفری به طراز امنیتی از سوی کشور دعوت کننده به همه جهات توجه نمی‌شود، میهمان باید تصمیم درستی بگیرد که رئیس‌جمهور چنین کرد.

لاریجانی ابهام در اطلاع‌رسانی را موجب ایجاد نوعی سرگردانی در افکار عمومی دانست و خواستار پایبندی رسانه‌های ابهام‌آفرین به اخلاق حرفه‌ای شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • مهماندار هواپیما ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    این دیگه پنهان کاری نداره غربی ها بخاطر منافعشان هر نوع تحقیری را علیه دیگر کشور ها اعمال می کنند تا امتیازهای خودشان را بگیرند ما باید عاقل باشیم
  • عادل ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    به نظر من آدم باید منطقی تصمییم بگیره نه تحت احساسات باید آنقدر منطقت قوی باشه که بطونی جلوی چهار تا مخالف ابراز وجود کنی نه بترسی و جابزنی به نظر من نرفتن به اتریش جازدن وفرار کردن از صدای چند تا مخالف آبروی نظام رو میبره
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    مشرق تو چرا از هر خراب کاری روحانی دفاع میکنی؟ اگه یک صدم این کارها را احمدی نژاد انجام میداد رسانه های اون طرفی سیل تبلیغات دروغ راه می انداختند. نکنه تو رسانه نفوذی از طرف اون وری ها هستی؟
  • داریوش ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    احسنت به تصمیم درست و انقلابی رئیس جمهور محترممان و جادارد از رئیس مجلس محترم تشکر شود ایشان همیشه با تدبیر سخن می کنند و رفتارشان همیشه سنجیده و پخته عمل می کنند ملکتمان به افرادی چون دکتر روحانی و دکتر لاریجانی ها و هاشمی ها نیاز دارد
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    با تدبیر و امید عزت و اقتدار را لمس کنید برای اینکه خارجیها بخوان بیان کشور ما باید شرایط ما رو بپذیرند و برای اینکه ما بخوایم بریم خارج باید باز اونها شرایط ما رو بپذیرن. گذشت دوران ذوغزده شدن برای سفرهایی که پر از استقبال با تخم مرغ و گوجه فرنگی بود!
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    به این اتفاق شک دارم: چون منافقین در تمام سفرها مسولین به اروپا وآمریکا همیشه تظاهرات میکزدند و تا حالا م نشده به مسولین آسیب برسه در تمام دولت هام اینطوری بود که حتی رسانه های داخلی هم این اعتراضات رو نشوند میداند اما این اولین بار که این سفر به این دلیل عجیب لغو شده .
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    تلقی غرب این بود که نتیجه کارشان که برآمده از فشار تحریم و تهدیدات جنگ روانی بود منجر به بعد توافق هسته ای شد و در انتخابات بدنبال همان پازلهای نقشه علیه ایران, رسانه های غرب توانستند متاسفانه موجب گمراهی مردم در تهران شوند. یعنی ما شاهد یک نوع برخورد سیاه یا سفید در انتخابات تهران بودیم یا بطور ساده اگر بخواهیم بگوییم, بسیاری بدون شناخت, لیستی رائ دادند و به همین خاطر بود که وزیر خارجه اتریش آنرا دلگرم کننده خواند چون در جهت همان نقشه نفوذ آنها بود و این یک نمونه بارز آنها از ارزیابی اهرمهای رسانه ای, توافقات مخرب هسته ای برای ما و تحریمها بود. از برای همین مورد است که ما با یک سلسله توطئه های منسجم غرب بر علیه یکپارچگی کشور هستیم. همانطور که مقام معظم رهبری قبلا هم بارها متذکر شدند, اگر ما چنین توافقی را انجام دهیم یک روز دیگر چیز دیگری را بهانه میکنند, سیستم دفاع موشکی کشور و حقوق بشر. در واقع این بود علت فرمایشات خرمندانه رهبر معظم انقلاب که فرمودند به لبخند دشمن اطمینان نکنید. در جلوی چشمان شما هم لبخند می زنند و هم توهین و هم فتنه. رفتار های منفعلانه موجب این شده که آنها بدون شلیک یک گلوله قدم به قدم پیگیر خلع سلاح ایران باشند و هم زمان برنامه ریزی برای ایجاد فتنه های بزرگ در جهت از هم پاشیدگی یکپارچگی کشور کنند و حرفهای منفعلانه بطور مثال در جهت ضربه به سیستم دفاعی کشور آنهم از درون نظام یک نوید و چراغ سبز برای دشمن در دلگرمی آنها در رسیدن به اهدافشان برعلیه ایران است. کسانیکه امروز آگاهانه یا ساده لوحانه برای رسیدن به قدرت بیشتر و بیشتر به هر قیمتی حرف از اتمام دوره گلوله و موشک می زنند بهتر است تصاویر ویرانهای سوریه, لیبی و عراق مرور کنند. نگاه کنید که وزیر دفاع انگلیس چطور با وقاحت می گوید که ما برای ورود نظامی به سوریه نیازی به اجازه از دولت سوریه نداریم. با زهم میتوانید تاریخ خودمان را مرور کنید وقتی در دوره پهلوی براحتی از شمال و جنوب به کشور وارد کشور شدند و موجب قحطی در کشور شدند. بنابراین کسانیکه چنین حرفهای سخیفی می زنند باید بدانند که اگر آتش بجان کشور بیافتد شما هم در همان آتش خواهید سوخت حال چه در کشور باشید یا در خارج از کشور چراکه این برنامه دشمن است که آشوب و فتنه توسط خودمان بر علیه خودمان انجام شود و در ان زمان هر اقدامی در جهت سیطره آنها بر پیکره تضعیف شده کشور بسیار ساده است و نتیجه آن همان کشورک هایی قابل کنترل است.
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    احسنت عادل فردوسی پور
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    احسنت همینه
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    جای انشا نوشتن نیست
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    اینا رو ولش، خودت چطوری؟
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    بخواب بابا
  • ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    +1000 اگه مردم ما حافظه تاریخی داشتن که خوب بود. حالا کاش لالاقل مسئولین داشتند
  • دانشجوی اقتصاد ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    این حرفا چیه! به خاطر برجامه! رئیس جمهور اتریش همین چند وقت پیش گفت ایران به سوئیفت وصل نشده و عملا تحریم ها ور نداشته شده!!!!!! آقای روحانی هم نرفت اتریش
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    وجدانا اصلا میدونی رفتار انقلابی چی هست الکی لفظ میایی
  • هادی ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    مشکل امنیتی قطعا یک بهانه است و وجود حقیقی ندارد. سرویس های امنیتی غرب کاملا بر گروهک منافقین اشراف دارند ، منافقین بدون اجازه آنان آب هم نمی توانند بخورند چه رسد به اینکه مشکلی در داخل اروپا ایجاد کنند ، آنهم از نوع امنیتی آن !! - درخواست لغو تظاهرات یک گروه مخالف نیز برخلاف عرف سیاسی اروپا است ، مثلا ، بعد از هجوم امریکا به افغانستان و عراق فضای اروپا شدیدا ضد امریکائی شد ، در سفری که جورج بوش به اروپا داشت سفارت امریکا درخواست لغو تظاهرات کرد و دلایل امنیتی آورد ولی دولت آلمان زیر بار نرفت ، و هیچ دولت اروپائی دیگر نیز زیر بار نرفت و تظاهرات ضد بوش سراسر اروپا انجام شد. - مشکل اساسی ما با اتحادیه اروپاست نه با کشور اتریش !! .. اتحادیه اروپا اول نام این گروهک را در فهرست ترویست ها قرار داد و با توصیه امریکا بعدا از لیست تروریست ها خارج کرد. دولت آقای روحانی این مسائل را قبل از پذیرش دعوت سفر می دانست و با وجود آنها دعوت را پذیرفت !! از اینرو دلیل لغو سفر قطعا مسئله ای غیر امنیتی است ! متاسفانه آقای لاریجانی با این حرف های نسنجیده اش برای این گروهک مفلوک منافقین خوراک تبلیغاتی تهیه کرده ، منافقین الان در بوق و کرنا میکنند که رئیس جمهور ایران از قدرت ما ترسبد هههه
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    حالا اگه رفته بود خود شما میگفتی آبروی نظام رفت و به خفت افتادیم
  • صادقی ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    بسیار عالی
  • ناشناس ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    هاشمی ها که حرفهای دشمن شاد کن میزنند و باعث تعجب همگان می شوند !
  • نخبه ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    ریس جمهور احمدی نژاد وبود وبس .مرد با صلابت ایرانی
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    نخبه جان منظورت همونیه که عاشق سخنرانی کردن برای صندلیهای خالی بود؟ یا همونیکه مدام با لنگه کفش ازش استقبال میشد؟ واقعا چه صلابتی! یاد دانشگاه الازهر افتادم! نمردیم و معنای حقیقی واژه ی "صلابت" رو هم درک کردیم.خدایا شکرت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس