کد خبر 550728
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳

نظرسنجی‌ای که این هفته در آمریکا برگزار شده نشان می‌دهد که ترامپ همچنان پیشتاز بلامنازع جمهوری‌خواهان است و در بین دموکرات‌ها نیز سندرز به روند کاهش اختلاف با کلینتون ادامه داده است.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین نظرسنجی ملی صورت‌گرفته در آمریکا از تداوم روند پیشتازی دونالد ترامپ در میان نامزدهای جمهوری‌خواه و کاهش اختلاف برنی سندرز با هیلاری کلینتون در حزب دموکرات حکایت دارد.

به نوشته پایگاه هیل، ترامپ در این نظرسنجی با فاصله 21درصدی از تد کروز نفر دوم رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان، پیش بوده است.

این نظرسنجی که به صورت مشترک توسط شبکه ان‌بی‌سی و پایگاه «سروی مانکی» انجام شده و 48% شرکت‌کنندگان در آن گفته‌اند که از ترامپ حمایت می‌کنند و 27% هم از کروز اعلام حمایت کرده‌اند. «جان کیسیک» سومین نامزد جمهوری‌خواهان هم با افزایش دو درصدی نسبت به هفته گذشته، 18% نظرات را به خود اختصاص داده است.

همچنین 57% حامیان حزب جمهوری‌خواه گفته‌اند که حتی اگر ترامپ نتواند به اکثریت آرای حزبی دست یابد، در مجمع ملی حزب که تابستان امسال برگزار می‌شود، او باید به عنوان نامزد نهایی حزب معرفی شود.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که برنی سندرز که هفته گذشته پیروزی‌هایی قاطع در سه ایالت غربی داشت، توانسته فاصله خود با هیلاری کلینتون نامزد پیشرو حزب دموکرات را بیش از پیش کاهش دهد.

به نوشته هیل، 49% از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از کلینتون حمایت کرده‌اند و 43% هم گفته‌اند که به سندرز رأی می‌دهند.

این در حالی است که در نظرسنجی هفته گذشته، کلینتون با اختلاف 12 درصدی از سندرز پیش بود. در آن نظرسنجی کلینتون 53% آرا را جذب کرده و سندرز 41% رأی داشت.

نظرسنجی این هفته همچنین نشان داد که سندرز در میان رأی‌دهندگان مرد با اختلاف 2 درصدی از هیلاری کلینتون پیشی گرفته است. این در حالی است که هفته گذشته کلینتون نامزد مورد حمایت اکثر حامیان مرد حزب دموکرات بود.

این نظرسنجی بین روزهای 21 تا 27 مارس (2 تا 8 فروردین) انجام شده و 6521 نفر در آن شرکت کرده‌‌اند که 5741 نفر آن‌ها گفته‌اند برای شرکت در انتخابات نام‌نویسی کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیرحسین پورحبیب ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    لطفاً درباره بیماری که کلینتون دارد صحبت کنید ایا این بیماری تاثیری بر روی مردم بر انتخابشان گذاشته است
  • علي طوسي ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    0 0
    Ronald Trump بهترين انتخاب براي احمقهاي امريكايي اس
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    0 0
    باسلام مابه داشته خود افتخار کنیم وهیچ ترددی بخود ندهیم که ماازآمریکا قدرتمندترهستیم . به فکر خود وپیشرفت مهین وهیچگاه به برجامهای دروغین وبه بادآورده فکرنکنیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس