کد خبر 551577
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳

برای اولین بار بعد از جنگ لندن و بوینس آیرس، نیروی دریایی انگلیس کشتی‌های جنگی خود را از جزایر مورد مناقشه دو کشور در نزدیکی آرژانتین خارج می‌کند.

به گزارش مشرق، جزایر مورد مناقشه فالکلند در آرژانتین برای اولین بار بعد از بحران دهه 80 خالی از کشتی‌های نیروی دریایی انگلستان است.

به نوشته ایندیپندنت، نیروی دریایی انگلستان از زمان اشغال آرژانتین حدود 34 سال پیش تا کنون، متعهد شده است به طور دائمی در یکی از مهم‌ترین نقاط اقیانوس اطلس حضور نظامی داشته باشد.

در حال حاضر بحران دیگری موجب شد انگلیس کشتی‌های جنگی خود را به نزدیکی مرزهای خود انتقال دهد تا حرکت کشتی‌های نیروی دریایی روسیه را زیر نظر داشته باشند.

«امیلی توربری» وزیر دفاع دولت سایه انگلستان این شرایط را غیرقابل قبول نامید و از «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلستان خواست فورا کشتی‌های جنگی را به جزایر فالکلند اعزام کند.

آرژانتین و انگلیس مدت‌هاست که بر سر مالکیت جزایر «فالکلند» در کشمکش با یکدیگر هستند. کشمکشی که در سال 1982 موجب برخورد نظامی بین دو کشور شد و جنگی 74 روزه را بین نظامیان آرژانتینی و انگلیسی رقم زد.

«جرمی کوربین» رهبر اپوزیسیون انگلیس چندی پیش طی مصاحبه‌ای با شکستن موضع سنتی این کشور در مورد جزایر فالکلند، خواستار انجام مذاکره‌ای منطقی در این رابطه با آرژانتین شد. وی تاکید کرده بود که در این مذاکرات احتمالی، ساکنان جزایر فالکلند نیز می‌توانند درباره آینده خود تصمیم بگیرند و این حق را دارند که در محل زندگی خود باقی بمانند.

اما مقامات انگلیس بارها اعلام کرده‌اند که موضع انگلیس درباره جزایر فالکلند کاملا مشخص است و دیدگاه انگلیس در این رابطه تغییر نخواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس