کد خبر 521003
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

رسانه آرژانتینی «ته‌لام» گزارش داد یک کشتی تاریخی متعلق به ارتش آرژانتین که در سال ۱۸۴۵ (۱۲۲۳) در جریان جنگ «اوبلیگادو» در این کشور غرق شده بود، کشف شد.

به گزارش مشرق، نماینده موزه «سان پدرو» و نماینده شهرداری «بوینوس آیرس» پایتخت آرژانتین روز گذشته طی یک نشست مطبوعاتی اعلام کردند: یک کشتی تاریخی متعلق به ارتش آرژانتین که در سال 1845 در جریان جنگ «اوبلیگادو» در این کشور غرق شده بود، در اعماق رود «پارانا» در استان «بوینوس آیرس» کشف شد.

«خولیو مارتینز» وزیر دفاع آرژانتین نیز طی بیانیه‌ای کشف این کشتی را تأیید و عنوان کرد: کشف این کشتی یک اکتشاف بی‌سابقه است که از ارزش تاریخی والایی برخوردار می‌باشد.

این کشتی در سال 1845 و در جریان جنگ شهر «اوبلیگادو» غرق شد؛ در این جنگ ارتش آرژانتین در مقابل ارتش فرانسه و ارتش انگلیس که به سوی این کشور در حال پیشروی بودند، ایستادگی کرد.

«توماس گرایک» فرمانده این کشتی پس از اتمام تمامی مهمات 6 توپخانه این کشتی، تصمیم می‌گیرد برای فرار از اسارت به دست دشمن، این کشتی را منفجر کند.

«خوزه لوئیس آگیلار» مدیر موزه «سان پدرو» در این راستا تصریح کرد: یک گروه کاوشگران متعلق به این موزه طبق معمول در حال گشت‌زنی در رود «پارانا» بودند که به جسم باریک و صافی که در اعماق این رودخانه قرار داشت، برخورد کردند و این کشف بزرگ را رقم زدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در نگاه اول گمان کردیم که این شئ باید یک ابزار جنگی باشد اما پس از آن متوجه شدیم که این یک دکل 8 متری است که به کشتی جنگی که در اعماق 18 متری زمین قرار گرفته، تعلق دارد.

«خرمان سیبیرا» فرمانده نیروی دریایی ارتش آرژانتین نیز در این رابطه عنوان کرد: کشف یک ناو دریایی پس از 170 سال، رخداد مهمی در تاریخ کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: بازسازی مجدد تمامی قسمت‌های این کشتی بسیار دشوار است اما می‌توان دکل‌ها و برخی توپخانه‌های آن را برای نمایش در موزه بازسازی کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    ناو غرق شده دقت کنید لطفا کشتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس