کد خبر 549770
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

در رای گیری‌های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ از پیروزی کامل بازماندند.

به گزارش مشرق، در رای گیری های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه شنبه که در چند ایالت این کشور برگزار شد، هیلاری کلینتون از حزب دمکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه از رسیدن به پیروزی کامل بازماندند.

در جبهه جمهوریخواهان، دونالد ترامپ، در ایالت آریزونا پیروز شد اما در ایالت یوتا، تد کروز، رقیب اصلی او در حزب به پیروزی قاطع رسید.

به گزارش صدای آمریکا، در رقابت های دمکرات ها، هیلاری کلینتون در ایالت آریزونا پیروز شد اما برنی سندرز، تنها رقیب او در این حزب، توانست در دو ایالت یوتا و آیداهو  به پیروزی قاطع برسد.

در همین حال، هیلاری کلینتون، که در رقابت های درونی حزب دموکرات برای کسب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پیشتاز است، واکنش جمهوری خواهان پس از حملات روز سه شنبه بروکسل از جمله در مورد ناتو را سرزنش کرده است.

اظهارات کلینتون به خصوص با سخنان دونالد ترامپ، همتای جمهوری خواه او، در تضاد بود که پیشنهاد کرده بود آمریکا از سهم خود در ناتو بکاهد.

کلینتون گفت که آمریکا باید با متحدان عرب خود بیشتر رایزنی کند و در زمان نیاز در کنار اروپا بایستد. او گفت:‌ «متحدان اروپایی ما پس از ۱۱ سپتامبر در کنار ما ایستادند. وقت آن است که آن محبت را جبران کنیم.»

وزیر خارجه سابق که در دانشگاه استانفورد کالیفرنیا صحبت می کرد، گفت آمریکا نباید به متحدانش پشت کند و توهین به آنها راه درستی برای مبارزه با تروریسم نیست.

او همچنین در مورد اظهارات ترامپ در مورد استفاده مجدد از شکنجه و القاء احساس خفگی به مظنونان تروریستی برای جمع آوری اطلاعات صحبت کرد. کلینتون گفت:‌ «من افتخار می کنم که بخشی از دولتی بوده ام که شکنجه را غیرقانونی کرد.»

به گفته او حملات مرگبار بروکسل که بیش از ۳۰ نفر کشته به جا گذاشت، "به طور دردناکی یادآور" نیاز به تلاش بیشتر برای شکست دادن داعش است.

او افزود که آمریکا و اروپا باید مقررات امنیتی در فرودگاه ها و سایر "اهداف آسیب پذیر" که ممکن است داعش به آنها حمله کند را "به طور جدی تر بررسی کنند."

به گزارش بی بی سی، سناتور تد کروز داوطلب نامزدی جمهوری خواهان در پی حملات بروکسل پیشنهاد کرد که گشتی های پلیس برای مبارزه با تروریسم در محلات مسلمان نشین برقرار شود.

کلینتون این پیشنهاد را "غلط، غیرسازنده و خطرناک" خواند و گفت که این یعنی "برخورد با مسلمانان آمریکا به عنوان آدم های مجرم."
منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    در هر صورت مرگ بر آمریکا
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
    0 0
    خطر کینتون به مراتب بیشتر از ترامپ
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    خدا کنه تد کروز یا ترامپ بشه چون رو راست تر هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس