کد خبر 548670
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

دوستان! وقت گل آن به که به عشرت کوشیم سخن پیر مغان است، به جان بنیوشیم! خوش هوایی است فرحبخش! خدایا بفرست نازنینی که به رویش می گلگون نوشیم "وقت گل" فرا رسیده، کافی است "گل وقت" را دریابیم.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی در یادداشت روزنامه رسالت نوشت:

دوستان! وقت گل آن به که به عشرت کوشیم سخن پیر مغان است، به جان بنیوشیم! خوش هوایی است فرحبخش! خدایا بفرست نازنینی که به رویش می گلگون نوشیم "وقت گل" فرا رسیده، کافی است "گل وقت" را دریابیم. به راستی خوش‌تر از عیش و صحبت باغ و بهار چیست؟ فرصت‌ها چون برق و باد می‌گذرد. گوهر وقت امانت بزرگی در دست ماست. قدر آن را باید بدانیم.

به قول پروین اعتصامی؛گوهر وقت بدین خیرگی از دست مده/آخر این دُرّ گرانمایه بهایی دارد

پرداخت این بها، محاسبه و مراقبه ویژه می‌خواهد. اراده، تصمیم و برنامه‌ریزی می‌خواهد. باید سرسبز باشیم و با طراوت برای خدا کار کنیم.

هر وقت خوش دست دهد مغتنم شمار/کس را وقوف نیست که انجام کار چیست

هیچ چیز در این ایام بهتر از ذکر خدا و نعمت‌های بیکرانی که به ملت ما ارزانی داشته، نیست. ایران مملکت امام زمان (عج) است. هوایش معطر به خون شهیدان گلگون کفنی است که جز با عشق به اسلام و قرآن، پای در این راه نورانی نگذاشتند.

ما نباید این ذکر مقدس را که در زیارت وارث آمده فراموش کنیم؛

"فیا لیتنی کنت معکم فافوز معکم"

در حدیث مفصل امام رضا(ع) خطاب به ریان بن شبیب آمده است: "یا ریان! إن سرک ان یکون لک من الثواب مثل ما لمن استشهد مع الحسین(ع) فقل متی ما ذکرته: یا لیتنی کنت معهم فافوز معهم فوزا عظیما" [بحارالانوار، ج 44، ص 286] (اگر دوست داری که ثواب شهیدان کربلا را داشته باشی، هرگاه به یاد آن حادثه افتادی بگو: کاش من نیز با آنان بودم و با آنان به رستگاری بزرگ می‌رسیدم.) این آرزو، نشان دهنده زمینه تفکرات عاشورایی در دل انسان مومن است.

سالی که گذشت، سال پرماجرایی بود. سالی که پنجه در پنجه آمریکا انداختیم و جلوی سیاست‌های کفر، الحاد و نفاق در منطقه و جهان ایستادیم.
سالی که گذشت سال پیروزی‌های غرورانگیز در عراق، سوریه، لبنان، بحرین، یمن و... بود.
سالی که گذشت سال تعظیم و تکریم شهدای حرم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق با سرود کربلایی "فیالیتنی کنت معکم فافوز معکم" بود.
سالی که گذشت، سال آتش در خرمن گمراهی و تباهی تکفیری‌ها و وهابی‌ها بود. سال تحکیم امنیت و اقتدار ملی بود.
سالی که گذشت سال تحقیر آمریکا بود. سالی که ناوگان جنگی فرانسه و آمریکا در خلیج فارس به گل نشست و تفنگداران آمریکایی به اسارت سربازان سپاه اسلام درآمدند.
سالی که گذشت سال تجدید مجد و عظمت اسلام و ذلت کفر و الحاد بود.
سالی که گذشت سال رسوایی باند تبهکار آل سعود در جزیره العرب بود.سالی که شاهد پر پر شدن هزاران زائر حرم امن الهی در مراسم نورانی حج بیت الله الحرام بودیم. این فاجعه چون داغی بزرگ بر قلب ملت ما و امت اسلام نشست، که با شهادت شیخ نمر باقرالنمر رهبر شیعیان عربستان مضاعف شد.سالی که گذشت موریانه اختلاف سران کفر، پیمان‌نامه آنان علیه اسلام و انقلاب در 1+5 را پوساند.حصر در شعب ایران شکسته شد و تحریم‌ها از نفس افتادند، ملت ایران استوار ایستاد. فتنه‌گرانی که برای تشدید تحریم‌ها به کنگره آمریکا رفته بودند رسوا شدند.سالی که گذشت سیمای پاک محمد رسول‌الله(ص) بر پرده سینماهای کشور درخشید و اثری فاخر به دنیای هنر عرضه شد.اما از سوی دیگر سردار سلحشور هنر انقلاب، خالق اثر جاودانه فیلم ایوب پیامبر(ع) و سریال یوسف پیامبر (ع) رخ در نقاب خاک کشید و به ملکوت اعلی پیوست. آرزوی او در ساخت فیلم زندگی حضرت موسی(ع) عملی نشد. امیدواریم سرداران سلحشور عرصه هنر، راه او را در این کار عظیم ادامه دهند.و بالاخره سالی که گذشت مردم عزیز ایران با سرانگشت هدایت خود تکلیف دو نهاد بزرگ را که در جمهوری اسلامی سقف و کف مردمسالاری دینی را تشکیل می‌دهند سامان دادند و گام بزرگی برای تحکیم اقتدار ملی برداشتند.سالی که گذشت سال همدلی و همزبانی دولت و ملت بود. باید خود را برای سال آینده آماده کنیم و این همدلی را پاس بداریم.

با این همه خیر و برکت اما؛سالی که گذشت سال رکود، بیکاری و نابهبودی فضای کسب و کار بود. امیدواریم همانطور که رئیس جمهور وعده داده‌اند سال آینده سال رونق اقتصادی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس