کد خبر 555915
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰

روزنامه اجاره‌ای و بدنام آفتاب یزد علیه هنرمند انقلابی و پرمخاطب مرحوم «فرج‌الله سلحشور» عقده‌گشایی کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه اجاره‌ای و بدنام آفتاب یزد علیه هنرمند انقلابی و پرمخاطب مرحوم «فرج‌الله سلحشور» عقده‌گشایی کرد.

آفتاب یزد در سرمقاله‌ای درباره سلحشور نوشت: اثرات او چنگی به دل نمی‌زد و نمی‌توانست نظر مخاطبان را جلب کند. فی‌المثل یکی از فیلم‌هایی که وی کارگردانی کرد یوسف پیامبر بود که اگرچه تبلیغات و بودجه بسیاری پشت خود داشت اما نتوانست موفق باشد و در مجموع حرفی برای گفتن نداشت. نگاهی گذرا به این سریال تلویزیونی حاکی از آن بود که فیلمنامه آن به شدت ضعیف و دم دستی است و هرگز نمی‌تواند لقب یک فیلم «فاخر» را بگیرد.

این روزنامه با ابراز ناراحتی از تجلیل و تکریم هنرمند موفق انقلاب می‌افزاید: متأسفانه پس از درگذشت کارگردان فیلم «یوسف پیامبر» برخی از رسانه‌ها جریانی را به راه انداخته‌اند و با انتشار اخبار وسیع و درج حاشیه‌های فراوان از زندگی مرحوم سلحشور تلاش دارند وی را بیشتر از آن چیزی که بوده نشان دهند. یادآوری خاطرات و اثرات هنرمندان تازه در گذشته امری نیکو و پسندیده است اما افراط در این زمینه دافعه به وجود می‌آورد و قطعاً باعث نمی‌شود به طرفداران این کارگردان افزوده شود. فی‌المثل در شرایطی که 45 روز از درگذشت این کارگردان سپری شده همچنان در رسانه‌های خاص گفت‌وگوهایی با عنوان «منتشر نشده» از وی درج می‌شود! مشخص نیست این مصاحبه‌ها کجا بوده و چه زمانی تهیه شده و اصلاً چرا تاکنون منتشر نشده است.

سردبیر تازه به دوران رسیده آفتاب یزد می‌نویسد: به هر حال امیدوارم روندی که شرح داده شد در مورد مرحوم سلحشور متوقف شود. با زور نمی‌توان آدم‌ها را محبوب مردم کرد یا در دل ملت جا باز نمود.
این جفنگ‌گویی و عقده‌گشایی در حالی است که سریال یوسف پیامبر یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌ها در طول چند دهه اخیر بود و غیر از داخل کشور در ده‌ها کشور دیگر نیز مورد استقبال ملت‌ها قرار گرفت. بنابراین جای تعجب است که چرا تجلیل از یک هنر متعهد و انقلابی پرکار، این گونه موجب آزار روزنامه زنجیره‌ای شده است. می‌توان این گونه پرسید که آیا آخرین پروژه در حال تدوین مرحوم سلحشور (سریال حضرت موسی) که نیمه کاره مانده و مورد بغض و نگرانی شدید صهیونیست‌های جهانی قرار گرفته بود، موجب ترور شخصیت آن مرحوم از سوی روزنامه اجاره‌ای شده است؟

نکته دوم بر سرنوشت سردبیر قبلی این روزنامه زرد و اجاره‌ای مربوط می‌شود. «مجتبی-و» پس از چند سال فریب دادن کروبی و خرده خدمت به گروهک‌های ضد انقلاب از کشور گریخت و در آمریکا پناهندگی گرفت و تبدیل به مستخدم جزء VOA شد. او بعدها از کروبی اعلام جدایی کرد. آیا سردبیر فعلی این روزنامه اجاره‌ای هم در حال حل مشکل ویزای آمریکاست که چندی پیش هم برای اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی، قلم به کنایه و هرزه‌گویی گردانده بود؟

روزنامه اجاره‌ای آفتاب یزد در چند سال اخیر از جمله بزک کنندگان سیمای شیطان بزرگ بوده است. این روزنامه 7 اسفند 92 در جریان حوادث اوکراین دچار جوزدگی شد و لوگوی روزنامه را به تقلید از مخملی‌های اوکراین به رنگ «نارنجی» تبدیل کرد! یک ماه بعد همین روزنامه ضمن سوگوار شدن برای ریچارد فرای جاسوس آمریکایی، از اینکه امکان دفن وی در ایران فراهم نشده ابراز تأسف کرد.

یادآور می‌شود رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت مرحوم سلحشور، از وی به عنوان «هنرمند با ایمان که آثار پرآوازه و ماندگار او مرزهای کشور را درنوردیده و مایه آبرو و اعتبار هنر سینمای ایران در چشم ملت‌های دیگر کشورهاست، یاد کردند» و در سخنرانی حرم مطهر رضوی هم مرحوم سلحشور و شهید آوینی را پیشاهنگ و پیشروان کارهای فرهنگی انقلابی در کشور معرفی کردند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • سلام ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 1
    خودتان هم داريد توهين مي كنيد كه
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    2 0
    امان از لجن پراکنی زنجیره ای ها.
  • طاهر ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    2 0
    به قول ملای رومی : چون غرض آمد هنر پوشیده شد صد حجاب از دل به سوی دیده شد... ...قد بدت البغضاء من افواههم و ما تخفی صدورهم اکبر...دشمنی از گفتارشان پیداست و کینه ای که در دل دارند بزرگترست/قرآن کریم،سوره آل عمران،آیه 118
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    3 0
    من برای پنجمین بار دارم سریاب رو از ای فیلم می بینم بازم لذت داره و بهترین سریالی هستش که داره پخش میشه تا کور شود چشم دشمنان اسلام و ایران
  • فریاد ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    1 0
    واقعا حیف نیست اسم یزد گذاشتن رو این روزنامه ؟
  • سید جواد ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    این مقاله آدم رو یاد داورای جشنواره فجر می اندازه!
  • محمد ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    1 0
    باید هم امثال اینها از مرحوم سلحشور خوششان نیاید اگر تعریف کردند باید تعجب کرد توفیق رفیقی است که به هر کس ندهند *پر طاووس عزیز است به کرکس ندهند
  • yas ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    بببین نوکرای voaفشار آوردند به کله ی پوکشون...
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    1 0
    محبوب مردم شدن افتخاری است که مرحوم سلحشور به آن دست یافت - کسانی که قصد تخریب محبوبیت ایشان را دارند تا پر رنگ دیده شوند بهتر است بروند خودشان برای مردم کار مثبتی انجام دهند تا نزد مردم محبوبیت پیدا کنند.
  • سمیرا ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    خدالعنت کنه هرچی آدم اصلاح طلب بی دین را
  • مهدی ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    1 0
    جناب آقای به اصطلاح روشنفکر و متمدن که فقط فیلمهای سیاه و خیانت و امثال آن را موفق میدانید بروید عراق و افغانستان ببینید مردم آنجا چطور سریال موفق یوسف را تماشا میکنند و لذت میبرند . علت ناراحتی شما هم این است که نمیتوانید کمی نسخه حاکمیت عدالت اسلامی را ببینید و کعبه آمال شما کاخ سفید است و بس .
  • قاسم ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    انتظار داری کسانی که چشمشون به فیلم های آنچنانی فارسی وان و...عادت کرده از مرحوم سلحشور تمجید کنند؟
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    1 0
    لعنت خدا بر دشمنان حزب الله؛ چشم همه شان کور.
  • الف رسول پور ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    1 0
    وقتی یه روزنامه ای صرفا برای چاپلوسی مطلب میذاره بایستم محض رضای عالیجنابانی که دل خوشی از برخی هنرمندان ندارند دست به تخریب بزنند. آفتاب یزید اگر از سلحشور قدردانی کند باید به کار سلحشور شک کرد. روح سلحشور شاد و قرین انبیای الهی باد
  • محمد ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    خوب کسانی که صبح تا شب فیلم های مستهجن و تجاوز به همدیگر و ... ببینند از فیلمهای سلحشور خوششان که نمی اید این طبیعی است.
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 1
    سلام من با بخشی از حرفهای ایشان موافقم. شما هم بجای توهین به نویسنده مقاله آفتاب یزد، کمی تأمل کنید. سریال یوسف کجا قابل قیاس با امام علی و مختار است. آقای میرباقری هیچ ادعایی ندارد ملاک عملکرد آدم است. آقای سلحشور آدم بسیار خوب شکی نیست اما کارهای آقای میرباقری به لحاظ هنری کاملا برتر است این را همه می دانند
  • علی ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 1
    خدا رحمت کنه آقای سلحشور را ولی خدا وکیلی سریال یوسف پیامبر در سطح بالایی نبود و اگر هم مخاطبی داشت فقط به صرف داستان عشقیش بود که در این سریال برای مخاطبین به نمایش در میامد و این برای مخاطب تازه و جذاب بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس