علی اکبر صالحی با حضور در برنامه نگاه یک گفت: در تمام دوران فعالیت هسته ای کشور مجموع ذخایر کیک زرد 550 تن بود که فقط در پسابرجام 220 تن به آن اضافه شد. هم اکنون آب سنگین سرجای خود است و سوختش هم تولید می شود.

گروه فیلم و صوت مشرق، علی اکبر صالحی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود : در تمام دوران فعالیت هسته ای کشور مجموع ذخایر کیک زرد 550 تن بود که فقط در پسابرجام 220 تن به آن اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اکتشاف و استخراج با قدرت در کار و پیشرفت هستیم افزود : در این حوزه 73 درصد وسعت کشور را پوشش داده ایم و مابقی در دو سال آینده انجام خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه پیش از برجام 20 هزار ماشین داشتیم که 10 هزارتای آن فعال بود و غنی سازی می کرد افزود : با اجرای برجام این تعداد را به حدود 6 هزار کاهش دادیم که 5 هزار ماشین آن غنی سازی می کند و حدود هزار ماشین دیگر در حال چرخش است اما غنی سازی نمی کند. با این کاهش تعداد ماشین 700 تا 800 کیلوگرم کمتر در سال تولید می کنیم که خیلی عدد زیادی نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت : هم اکنون آب سنگین سرجای خود است و سوختش هم تولید می شود و در سه روز آینده این سوخت در رآکتور تهران قرار می گیرد. بازطراحی رآکتور آب سنگین اراک آغاز شده، طراحی موضوعی اش به پایان رسیده است و در حال طراحی پایه ای آن هستیم.

{$sepehr_media_1462905_400_300}
دانلود

برای دیدن اخبار صوتی و تصویری مشرق روی تلفن همراه خود اینجا کلیلک کنید


آرشیو برنامه های قبل:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس