کد خبر 547600
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴

روزنامه‌ای سعودی نوشت: کسانی که گمان می‌کنند، در ابتدا باید با اسرائیل مقابله کنیم و خطر آن مقدم بر ایران است، در توهم به سر می‌برند.

به گزارش مشرق، حجم جنگ رسانه‌ای عربستان علیه ایران این روزها در اوج خود قرار دارد تا جایی که یک روزنامه سعودی در یادداشتی، دشمن نخست دنیای عرب و عربستان را به جای رژیم صهیونیستی، ایران اعلام کرد.

روزنامه سعودی الجزیره، به قلم «محمد آل شیخ» در یادداشتی می‌نویسد: لازم است تا بدون تعارف، پاسخ کسانی که می‌گویند اسرائیل دشمن اول ماست و ایران در این قضیه در کنار اعراب است را بدهیم.

وی در همان ابتدا تأکید می‌کند: بله، اسرائیل برای عربِ شمال همچون مصر، تهدیدکننده امنیت و ثبات آن است؛ اما به نسبت عربستان و کشورهای خلیج [فارس] ایران است نه اسرائیل که تهدید اصلی محسوب می‌شود و ایران قضیه فلسطین و آزادی‌اش را بهانه‌ای برای نفوذ به عمق جهان عرب قرار داده است.

آل شیخ می‌افزاید: بله قضیه فلسطین و آزادی قدس از اسرائیل، اولین دغدغه تاریخی اعراب است؛ اما در حال حاضر و در سایه اهداف ایران، دشمن فارسی مقدم بر اسرائیل و مقابله با آن ضروری‌تر از مقابله با اسرائیل است.

وی سپس برای توجیه ادعای خود می‌نویسد: در زمانی که صدام کویت را اشغال کرد، در آن زمان اولویت ما آزادی کویت و مبارزه با صدام و نه مبارزه با اسرائیل بود. در حال حاضر نیز مسأله ما با ایران مسأله خطر موجودیت است و ما در این قبال مسامحه نمی‌کنیم.

«محمد آل شیخ» ادامه می دهد: مردم کشورهای لبنان، مصر و فلسطین باید این را بخوبی بفهمند. گمان نمی‌کنم کسی در کشورهای خلیج [فارس] باشد و دشمنی با اسرائیل را مقدم بر ایران بداند.

مردم لبنان و سوریه اگر این توقع را از ما دارند که خطر اسرائیل را مقدم بر ایران بدانیم، باید بگویم که آن‌ها در توهم به سر می‌برند؛ من مستقیما به آن‌ها می‌گویم که هر شخصی که در کشورهای خلیج [فارس] بگوید خطر اسرائیل مهم‌تر از ایران است، به کشورش و امنیت آن خیانت کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    روزنامه های سعودی به دستمال توالت تبدیل شده اند
  • شهرام ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    در کشوری که تروریست و وهابی در کوچه و بازار ان کشور جولان می دهند بهتر است خفه خون بگیرد . چون از خودش خبر ندارد که چه کشور خطرناکی است. گردن زدن درملا عام. اعدام دسته جمعی. مجاهد خواندن کسی که با انفجار خود صدها انسان بی گناه رو به خاک و خون می کشد. کشتن صدها انسان بی گناه یمنی با بی رحم ترین شکل ممکن. کافر خواندن کسانی که اعتقادی به فرقه ی ظاله و تکفیری وهابیت ندارند. و... قابل توجه روزنامه نگار بی سواد عربستان شما به جای اینکه برید مطلبی که نمیدانید اصلا معنی اش چی است رو در روزنامه های مزخرفتان بنویسید بهتر از خواص شیر شتر یا عوارض خوردن بیش از حد گوشت سوسمار مقاله بنویسید اینطوری شاید متوجه بشیم که احمق نیستید و یه چیزهایی سرتان می شود.
  • آمل مازندران ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    درحكومت خان ال سقوط (انشااله ) گروهي نادان احمق جمع شدند اصلااء سياست نمي دانند.چه برسد حكومت كردن. اينها باثروت خدا دادي چه خون هاي راكه نريختن .درآينده نزديك به ياري خداوند متعال اين خون ها ي نا بحق ريخته دامن شان را مي گير د. وسرنگون مي شوند.
  • حقگو ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    در زمان پیامبر هم عده ای از منافقین با یهودیان هم پیمان شدند که کمر اسلام را بشکنند نمی دانم امروز این آل سعود خبیث چگونه حرف از اسلام می زندح
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    مگه پسر خاله صهیونیست این وهابی اصلا خطری بود که الان رتبه بندی هم می کنه. سر جفتتون توی یک آخور بوده دیگه.
  • امیر ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    خوب این اعراب خودشان دشمنی با ایران رابه نیابت از اسراییل شروع کرده اند،وادعای خلیج فارس و جزایرسه گانه دارند-درصورتیکه خلیج ع دریای سرخ بودهوآن جزایر سه گانه غصبی اسراییل-هستند.
  • محسن از اصفهان ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    این نویسنده دقیقا ذات ال سعود را معرفی نموده، ( در زمانی که صدام کویت را اشغال کرد، د. آن زمان مسئله ی ما مبارزه با صدام و آزادی کویت بود، نه مبارزه با اسرائیل) ال سعود در جنگ صدام علیه ایران از او حمایت های کامل مالی و تسلیحاتی داشتند.سپس با جمله صدام به کویت و در خطر قرار گرفتن ال سعود، به جنگ متحد قبلی رفتند و حال به اسرائیل برای حفظ بقای خود متحد شده اند. ال سعود در واقع نشان داده برای بقای خود حاضر است همه را حتی منافع مردم کشور عربستان و کل مسلمین جهان را نابود کند. در حال حاضر رژیم سعودی با اسرائیل که خاک کشورهای غربی را اشغال کرده. و حتی تعدادی از جزایر عربستان را نیز در اختیار دارد مبارزه نمی کند و ادعای رهایی کشور ها عر بی از چنگ آن رژیم اشغالگر و غاصب را ندارد ولی با ایران مبارزه می کند آن هم به دلیل خطری است که از سوی تفکر ضد طاغوتی جمهوری اسلامی ایران احساس می کند. کشور های حاشیه ی خلیج فارس نیز به همین دلیل با ال سعود همراه هستند . چون آنها نیز حکومتهایی طاغوتی و ظالم هستند.
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    آل سعود که ازشون انتظاری نیست اما من در عجبم ظریف بعد از اونهمه جنایت و کشتار و خونریزی این کفتارها ، بازهم اینها رو دوست و برادر خطاب کرد !!!!!! یعنی فاز اینا چیه من کف کردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس