طبق نامه‌‌ای منتسب به دولت آلمان که اخیرا منتشر شده عادی سازی روابط آلمان با ایران به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی تهران بستگی دارد.

 به گزارش مشرق، به نقل از جروزالم پست، در نامه‌ای که با نام دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان منتشر شده است "روابط با ایران تا زمانی که ایران موجودیت اسرائیل را به رسمیت نشناسد به حالت عادی باز نخواهد گشت".

این نامه که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد خطاب به گروه دوستی پارلمانی اسرائیل- آلمان و در پاسخ به پرسشنامه پارلمانی 6 جولای نوشته شد. البته موضوع به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی بخشی از بیانیه‌ای بود که به نگرش منفی ایران به اسرائیل و همچنین وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخته بود.

با اینحال در ادامه این بیانیه آمده است: در عین حال دولت فدرال علاقمند به مذاکره با دولت ایران درخصوص موضوعات حساس است.

نشریه بیلد زیتونگ در ماه جولای در گزارشی اعلام کرد فرانک اشتاین مایر، وزیر خارجه و زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان که هر دو سوسیال دموکرات هستند به دنبال دعوت از رئیس جمهور ایران به برلین در پاییز بودند. اما در سوی مقابل بک از حزب سبز آلمان با تماس با دولت مرکل خواست تا با عادی سازی روابط با ایران موافقت نکند.

اشتاین مایر از حامیان اصلی توافق هسته‌ای با ایران در ماه جولای بود و از منتقدان سیاست بنیامین نتانیاهو در مخالفت با برجام بود.

در واکنش به خبر نامه اخیر سفارت رژیم صهیونیستی در برلین به جروزالم پست گفت: دکتر فرانک اشتاین مایر در مصاحبه‌ای اعلام کرد موضوعاتی خاص هستند که به صورت علنی مورد بحث  قرار نمی‌گیرند. به همین ترتیب مسائلی را که باید به اطلاع همتایان آلمانی خود برسانیم به صورت مستقیم و نه از طریق رسانه‌ها انجام خواهیم داد.

منتقدان معتقدند که آلمان پیام‌های متناقضی را به اسرائیل ارسال می‌کند. کمتر از یک هفته پس از دستیابی به توافق هسته‌ای گابریل به همراه یک هیئت تجاری برای دستیابی به توافقات تجاری عازم ایران شد.

در واکنش به "بک" دولت آلمان اعلام کرد آزمایشات موشکی ایران و تهدیدات ضد اسرائیلی را محکوم کرده و درعین حال این موضوع را به اطلاع رهبران ایران رسانده که باید اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

دولت آلمان همچنین مدعی شده بود که به شدت نگران وضعیت حقوق بشر در ایران است و همچنان این نگرانی ادامه دارد. بک اعلام کرد که با توجه به آزمایشات موشکی اخیر که با هدف نابودی اسرائیل انجام شده عادی سازی در روابط با ایران صورت نخواهد گرفت.

با اینحال مبادلات تجاری میان ایران وآلمان در شش ماهه اول سال 2016 به 1.13 میلیارد یورو افزایش یافت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن افزایش 15 درصدی را نشان می‌دهد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    چه غلطا
  • احمد ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    بذار روابط غیر عادی بمونه. همه که مثل شما بدبخت نیستن که زیر دزیایی بسازن مفت بدن به صهیونیستها.
  • علئ طلا ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    ما به روابطی که شرطی باشه نیازی نداریم شما باید منت بکشید که ما از سر تقصیرات شما بگذریم و دشمنیهائ شمآرو نادیده بگیریم و بعد صحبت از روابط بکنیم . .ً
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    آلمان مرکل به شدت تحت سیطره امپرالیسمه و از طرفی اشتباهات فاحشی داشته که یکی از بزرگترینشون همون نزدیک کردن اتحادیه اروپا به فروپاشی است.
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    اسراییل دیگه چیه؟؟؟!!!!
  • هموطن ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    المان غلط کرده
  • ناشناس ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    آلمان پس از جنگ جهانی دوم کشور مستقلی نیست و مستعمره صهیونیسم و آمریکاست
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    انگلا جون تو با ما خوب باشی یا نباشی نفت بشکه ای 10 دلار باشه یا 100 دلار به حال مردم عادی هیچ فرقی ایجاد نمیشه برو بچسب به اسراییل تا دوباره یه هیتلر تربیت نکنی تا که تاوونشو مردم یک قسمت دیگه دنیا بدن
  • ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    مرکل و دولتش با این کارایی که دارن با رژیم صهینوستی انجام میدن دارن تن هیتلرو تو گور میلرزونن هیتلر اون همه جنگید که از اینا فاصله بگیره اونوقت این مرکل....؟؟!!!
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    موقعه ای که آلمان به پناهجویان پناه میداد خوب بود?!
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    موقعه ای که آلمان به پناهجویان پناه میداد خوب بود?!
  • آریایی مسلمان ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    آلمان بیچاره . به الله توکل کنید ان شاء الله از اسارت صهیونیستها نجات پیدا کنید
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    آلمان و ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم نوکر آمریکا هستند و تسلیم امر او هستند،ما هم اگر تسلیم آمریکا بشیم همینجوری بی غیرت میشیم،ان شاءالله شرط اونا کمتر از 25 سال دیگر از موضوعیت می افتد و اسرائیلی در کار نخواهد بود
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    ضمن محکوم کردن آلمانی های جنگ افروز که میلیون انسان را بخاطر قدرت طلبی های احمقانه به نابودی کشاندند و هم اکنون نیز بخاطر خوش رقصی برای خوشایند صهیونیست ها حامی جنایات و کشتار کودکان و زنان بی سر پناه مردم مظلوم غزه و فلسطین و لبنان و .... انتظار داره که ما هم کشور جعلی اسرائیل غاصب را برسمیت بشناسیم
  • سلام ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    متاسفانه با وجود رژیم نا مشروع اسرائیل امنیت بارندگی خاورمیانه نظیر عراق و اردن و شمال عربستان و ایران غرب افغانستان و پاکستان دچار بحران بی آبی هستند و مشکل ریز گردهای عراق نیز نتیجه عملیات انحراف ابرها از مسیر باران های منتهی به این مناطق عامل بسیاری از مشکلات مربوط به خشک شدن دریاچه ارومیه و تارلابهای کشورهای منطقه شده است اسرائیل تا با ایران روابط داشت این مشکل دربین نبود و اکنون بطور مرتب دارند ابرهای مسیر شرق حلال شرق مدیترانه را منحرف می کنند اسرائیل عنصر نا امنی خاورمیانه است تا از بین نرود منطقه روی آسایش و امنیت نخواهد دید.
  • محسن ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    0 0
    هیچ موقع یک ایرانی تهدید نکن ایران هیچ موقع رجیم کودک کوش به رسمیت نمی شناسه شما که دم از دموکراسی می زنید چرا سر پوش گذاشتن جنایت در غزه عراق سوریه افقانستان یمن کشمیرهند پاکستان چون مسلمان هستن تجاوز گروهی روبرو کلیسا معروف که آخرش گردن مهاجرها انداختین ملت ایران در هرچیز تفاهم نداشته باش در اینمورد بدون شک همصدا هستن برای همین هیچ گروه تروریستی در ایران نمی توانن ماندگار باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس