کد خبر 547323
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه علیرغم اذعان کاخ سفید به اینکه آزمایش های موشکی تهران ربطی به توافق هسته ای ندارد و در تناقض با آن نیست مصرانه از دولت اوباما خواسته اند که تحریم های جدیدی را علیه ایران به جریان بیندازد.

به گزارش مشرق، پایگاه آمریکایی تاور با اعلام این خبر نوشت: کاخ سفید با فشارهای دوحزبی برای تحریم ایران به جهت آزمایش موشک های بالستیک روبروست.

در ادامه این گزارش آمده است: قانون گذاران دموکرات و جمهوری خواه در سنا و مجلس نمایندگان از دولت اوباما خواستند، علیه ایران اقدام کند. این درخواست به علت پرتاب موشک های بالستیک توسط ایران مطرح شده که قطع نامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.

"کریس کونز" سناتور دموکراتی که به نفع توافق هسته ای ایران رای داده بود، مصرانه از دولت آمریکا خواست در رویارویی با اقدامات موشکی ایران، فعال و جدی باشد. وی از کاخ سفید خواسته اطمینان حاصل کند که پرتاب موشک های بالستیک توسط ایران به اعمال تحریم های جدید علیه این کشور منتهی خواهد شد.

"باب کورکر" سناتور ارشد جمهوری خواه از ایالت تنسی که ریاست کمیته روابط خارجی سنا را برعهده دارد نیز گفت: دولت اوباما و شورای امنیت سازمان ملل باید از خواب بیدار شوند و هزینه هایی را بر ایران تحمیل کنند چراکه تحریم های موشکی کنونی علیه حکومت این کشور بی اثر هستند.

"تد دویچ" سناتور دموکرات از ایالت فلوریدا با صدور بیانیه ای اظهار داشت: اگر سازمان ملل در نهایت اقدامی علیه آزمایش های موشکی غیرقانونی ایران انجام ندهد، بار دیگر تمایل خود برای اقدام علیه نقض توافق هسته ای توسط ایران را زیر سوال خواهد برد.

"جان دلانی" دیگر نماینده دموکرات که قانونی را تحت عنوان "اقدامات برای تحریم ایران و جلوگیری از پیشرفت موشک های بالستیک این کشور" تنظیم کرده است می گوید: آزمایش های موشک بالستیک این هفته [میلادی] توسط ایران نشان داد که تحریم های سخت گیرانه تر و هوشیاری بیشتر ضروری است.

وی از "سامانتا پاور" نماینده آمریکا در سازمان ملل خواست که اقدام اخیر ایران را به عنوان نقض قطعنامه سازمان ملل در شورای امنیت مطرح کرده و خواستار اقدام فوری علیه این کشور شود.

"هیلاری کلینتون" وزیر خارجه سابق و کاندیدای پیشرو دموکرات ها برای ریاست جمهوری نیز آمریکا و چند متحد غربی اش را "جامعه بین المللی" لقب داده و گفته است: ایران به علت این اقدامات (پرتاب موشک های بالستیک) باید با تحریم های جدید روبرو شود و جامعه بین المللی باید نشان دهد که تهدیدهای ایران علیه اسرائیل را تحمل نخواهد کرد.

"جان کری" وزیر خارجه آمریکا زمانیکه ماه گذشته در برابر کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حاضر شد، مصرانه از کنگره خواست که قانون تحریم ایران را که در پایان سال جاری [میلادی] منقضی می شود، مجددا به جریان نیندازد.

وی ضمن بیان اینکه "ما قدرت بازگشت به تحریم ها را در اختیار داریم و نیازی به تمدید قانون تحریم ایران نیست" گفت: کنگره باید به ایران فرصت دهد تا ببینیم آیا این کشور به توافق هسته ای پایبند خواهند ماند یا خیر.

با این حال، سناتور "باب کورکر" و "بن کاردین" دو عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا به دنبال تمدید قانون تحریم های ایران و همچنین تصویب تحریم های جدید علیه این کشور در واکنش به ادامه آزمایش موشک های بالستیک هستند.

کاردین در این رابطه گفته است: این مهم است که کنگره کاملا محکم باشد و به روشنی نشان دهد که ما آزمایش های موشک بالستیک توسط ایران را تحمل نخواهیم کرد.
منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    یعنی دوباره تحریم خواهیم شد ؟!
  • سجاد ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    به نظر شما الان تحریم نیستیم؟؟؟؟ طبق فرمایش رهبر انقلاب هنوز روی زمین اتفاقی نیفتاده فقط روی کاغذ اتفاقاتی رخ داده . .. به نظر من همش فیلمه غرب هیچ وقت تحریم های کلیدیشو بر نمیداره یه سری تحریم هایی رو بر میداره که هر وقت خواست بتونه دوباره برکردونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس