کد خبر 546353
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۸

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات وزیر دفاع آمریکا علیه مسکو را محکوم کرد و گفت: روند صلح در سوریه با این اظهارات به خطر خواهد افتاد.

به گزارش مشرق و به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات اشتون کارتر درباره فشار علیه روسیه را محکوم کرد. زاخارووا گفت: سخنان مقامات آمریکایی علیه روسیه غیر قابل قبول و در روابط دیپلماتیک بین المللی محکوم است.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در اوایل ماه فوریه گفته بود کشورهای غربی باید به طور متحد در مقابل تهدید روسیه به صورت اقتصادی و سیاسی اقدام کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با محکوم کردن این اظهارات گفت:  رئیس پنتاگون باید بداند چنین رویکردی در روابط بین الملل پذیرفته نیست و نمی توان کشوری را اینگونه دشمن خطاب کرد.

زاخارووا ادامه داد: در حالی که روسیه تلاش می کند در سوریه با آمریکا همکاری کند چنین اظهاراتی از سوی مقامات نظامی آمریکا ادامه آتش بس در سوریه را با مشکل مواجه می کند.

کارتر در اواخر ماه فوریه نیز در کاخ سفید در جلسه مقامات ارشد آمریکا گفته بود باید ضربه شدیدی علیه روس ها وارد کنیم. روسیه و آمریکا در حال حاضر قراردادهایی برای آتش بس در سوریه امضا کرده اند که البته در روزهای اخیر خبرهایی از نقض این آتش بس از سوی غربی ها منتشر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس