کد خبر 547531
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴

وزیر خارجه انگلستان مدعی شد که غرب نباید رفتارهای غیرقابل قبول ایران مانند آزمایش موشکی و حمایت از تروریسم را نادیده بگیرد.

به گزارش مشرق،«فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلستان در نشست پیش از اجلاس وزرای اتحادیه اروپا مدعی شد «در عین حال که فرصت‌های برآمده از گشایش ایجاد شده در ایران و بهبود روابط میان ایران و غرب را بررسی می‌کنیم، باید به صراحت بگوئیم که ایران همچنان به رفتارهای غیرقابل قبول مانند تست موشکی، رفتارهای تهاجمی و حمایت از تروریسم در منطقه خلیج (فارس) ادامه می‌دهد و به هیچ وجه نباید از صراحت در قبال رفتار ایران دست برداریم.»

وزیر خارجه انگلستان که در ژنو به سر می‌برد در ابتدای سخنان خود گفت «می‌خواهم به مردم ترکیه به خاطر حادثه تروریستی که جان عده زیادی را گرفت، تسلیت بگویم و ما مثل همیشه پشت مردماین کشور و پشت مردم همه دنیا هستیم و با چالش تروریسم در سراسر جهان مقابله می‌کنیم.»

وی در ادامه افزود «امروز می‌خواهیم به مسایل مربوط به روسیه، لیبی و ایران بپردازیم. درباره روسیه ما باید درباره چگونگی مدیریت روابطمان با روسیه صراحت داشته باشیم در آینده مجبوریم روابطی با روسیه داشته باشیم اما باید از مرزهای خود در اروپا محافظت کنیم. در مورد سوریه هم باید مطمئن باشیم که روسیه به جای سوریه تعهدات بین‌المللی را انجام می‌دهد.»

هاموند افزود «ما از پوتین انتظار داریم در حالی که با نیروهای نظامی زیادی از اسد حمایت می‌کند، بتواند کنترل بر اسد پیدا کند اما در حال حاضر اینطور به نظر می‌رسد که وی تحت کنترل اسد است.»

وزیر خارجه انگلستان در ادامه مدعی شد گرچه فرصت‌های حاصل از گشایش و بهبود روابط ایران و غرب بررسی می‌شود نباید رفتارهای غیرقابل قبول ایران مانند آزمایش موشکی، رفتارهای تهاجمی و حمایت ایران از تروریسم در منطقه را نادیده گرفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    1 0
    ای مار خوش خط و خال. حالا هسته ای تمام شد رو آوردن به چند تا موشکی که اولین وظیفه اون تامین امنیت ما مقابل دیوانه هایی مثل اسرائیل و سعودی هاست. جالبه تفاوت ما با مردم یمن داشتن این موشک هاست که ما رو از گزند دشمنان قسم خورده حفظ می کند.
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    جالبه در حالي كه كشور شما عربستان سعودي و كشور هاي محور شرارت منطقه رو به اخرين تسليحات و جنگنده هاي پيشرفته مجهز كرده و ايران را تحريم تسليحاتي كرده ايد ايران هيچ واكنشي براي قدرت نمايي نشان ندهد تا مورد طمع ورزي تروريست هاي خليج فارس واقع شود تا به نظر شما از تروريست حمايت نكند؟؟
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    مرگ برانگلیس توله سگ دنباله رو امریکا وصهیونیست ها ....
  • ایرانی ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    مرگ بر انگلیس (دولت) مرگ بر آمریکا (سیاست) مرگ بر اسرائیل (همشون)
  • آمل مازندران ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
    0 0
    چه دولت انگليس باشد ويا امريكاه اسرائيل باشد وحتي خاندان ال سقوط هردلاور مرد غيور ايراني بامشت هاي آهنين توي دهن شما مي زند وتا بحال هم زده است شمارا زير پا مي گذاريم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس