وزیر خارجه روسیه ضمن تأکید بر اینکه آمریکا و همپیمانان این کشور در ارتباط با اجرایی شدن طرح آتش‌بس سوریه تردید دارند، گفت که ظاهراً آنها به دنبال جنگ و نه صلح در سوریه هستند.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه (امروز) اعلام کرد که آمریکا و همپیمانان این کشور در خصوص توافق اخیر با روسیه درباره آتش‌بس سوریه ابراز تردید می‌کنند.

بنا به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه هفته جاری، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه توافقی را در خصوص آتش بس دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و گروههای معارض این کشور اعلام کردند. این توافق قرار است روز 27 فوریه (8 اسفندماه) به اجرا درآید.

لاوروف در دیدار با «سم نان» سناتور سابق آمریکایی گفت: «در همان روز که رئیس‌جمهور روسیه و آمریکا یک طرح مشترک در خصوص توقف دشمنی در سوریه را تأیید کردند، صداهایی به گوش رسید مبنی بر اینکه همپیمانان آمریکا و خود واشنگتن اجرایی شدن آن را زیر سؤال بردند».

پیش از این، کری گام‌هایی را به سوی یک طرح پشتیبان اعلام کرده بود که احتمالاً شامل تجزیه سوریه در صورت ناکارآمدی طرح آتش‌بس در سوریه می‌شد. یا اینکه برای زمانی درنظر گرفته شده است که تشکیل دولت موقت در طول ماههای آینده صورت نگیرد.

لاوروف سپس با اشاره به تردیدهایی که همپیمانان آمریکا درباره اجرایی شدن فرایند آتش‌بس سوریه مطرح کردند، گفت: «می‌خواهیم رک بگوییم که این صداها ظاهراً به دنبال جنگ و نه صلح (در سوریه) هستند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس