نتانیاهو اتهامات درباره انزوای اسرائیل را رد کرده و از مناسبات ایجاد شده با برخی کشورهای عربی صحبت کرد. وی از اروپا خواست مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس با اسرائیل تعامل داشته باشند.

صهیونیست‌ها از ائتلاف استراتژیک خود در منطقه خبر دادند/نتایاهو: اروپایی‌ها برای تعامل با اسرائیل از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس یاد بگیرندگروه بین‌الملل مشرق - پایگاه خبری العهد نیز در مقاله ای به فواید رژیم آل سعود برای رژیم صهیونیستی و تحقق اهداف و برنامه های آن در منطقه پرداخته و می نویسد: اسرائیل با موانع امنیتی نامحدودی مواجه است، با آغاز سال 2016 و در سایه مخاطرات دور و نزدیک در مرزها و داخل و خارج از اراضی اشغالی، این نگرانی‌های امنیتی بیشتر شده است. این چیزی است که گادی آیزنکوت در گزارش خود به آن اشاره و تأکید می‌کند که حزب‌الله لبنان بزرگ‌ترین خطر فراروی اسرائیل است و احتمالاً هم‌زمان با رفع تحریم‌های ایران، چالش‌های اسرائیل نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

اخیراً دو حادثه مهم اتفاق افتاده که مورد توجه ویژه  محافل اسرائیلی قرار گرفته است. حادثه اول نظامی بوده و شامل مانورهای گسترده‌ای است که ارتش اسرائیل جهت آماده‌سازی خود برای ورود به جنگ با حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های جهادگرای اسلامی در لبنان یا سوریه انجام می‌دهد. حادثه دوم در ابعاد سیاسی و استراتژیک بوده و شامل کنگره سالیانه آکادمی مطالعات امنیت داخلی رژیم اسرائیل است که معمولاً به عنوان سکویی برای تبیین دیدگاه‌های استراتژیک سرکردگان سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کنگره برای نهمین سال خود برگزار شده و استراتژی جدید اسرائیل را به بحث و تبادل نظر گذاشته است. سرکردگان سیاسی و نظامی اسرائیل تقریباً مواضع متحدی را در گذشته در این کنگره مطرح می‌کردند، اما در سال جاری اختلافات و دیدگاه‌های بین نظامیان و سیاست‌مداران به ویژه در زمینه تهدیدات فراروی اسرائیل از جبهه‌های مختلف علنی شده است.

توصیه‌های مختلفی از طریق آکادمی مطالعات امنیت داخلی در تل‌آویو در پایان ارزیابی استراتژی سالیانه رژیم صهیونیستی برای سال 2016 که به کابینه ارجاع شده،‌ دیده می‌شود. این استراتژی تهدیدها و فرصت‌های موجود در محیط منطقه‌ای و بین‌المللی را بیان کرده و آثار آن در اوضاع سیاسی و امنیتی اسرائیل را تحلیل می‌کند. آکادمی مذکور به سرکردگان سیاسی و نظامی اسرائیل توصیه می‌کند استراتژی جدیدی را برای پنج سال آینده تهیه کنند، استراتژی که مبتنی بر متغیرات دراماتیک جهان و منطقه خاورمیانه باشد.

صهیونیست‌ها از ائتلاف استراتژیک خود در منطقه خبر دادند/نتایاهو: اروپایی‌ها برای تعامل با اسرائیل از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس یاد بگیرند

مهم‌ترین مسائلی که در این استراتژی مورد بررسی قرار گرفته، شامل موارد زیر است:


-        موضوع هسته‌ای ایران تهدیدی موجودیتی و مخفی برای اسرائیل به شمار می‌رود و این رژیم باید به دنبال جلوگیری از تجهیز نظام افراطی شود که از بین بردن اسرائیل را دنبال می کند.

-        اسرائیل باید ابتکار عمل را در انجام توافق‌نامه‌های موازی با آمریکا در اختیار بگیرد، تا قدرت هماهنگی با آمریکا در موضوع ایران را داشته باشد. همچنین اسرائیل باید به دنبال ایجاد مؤسسه‌ای برای هماهنگی استراتژیک جهت برگزاری نشست‌های دوره‌ای و منظم برای بررسی تحولات مربوط به ایران و فعالیت‌هایی این کشور بوده و هماهنگی‌های لازم برای اقدامات متقابل را انجام دهد.

-        سوریه کانال اصلی ایران در جهان عرب است و این کشور از طریق آن ارتباط و تقویت حزب‌الله لبنان و گروه‌های فلسطینی را دنبال می‌کند، به همین علت تضعیف دولت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه یا براندازی آن از قدرت، در راستای منافع واضح و مشخص اسرائیل است. اسرائیل برای تحقق این اهداف باید ابزارهای جدید و ابتکاری و تأثیرگذار خود را توسعه دهد. این موضوع از طریق همکاری با متحدان این کشور شامل آمریکا و دولت‌های اروپایی و ترکیه و عربستان سعودی امکان پذیر است، به ‌ویژه اینکه ترکیه و عربستان به دنبال ریشه کن کردن نفوذ ایران در سوریه و تغییر رژیم بشار اسد در این کشور هستند.

-        اسرائیل باید تضعیف طرف‌های رادیکال در افق آینده سوریه را تا حد امکان برای خود تضمین نموده و آنها را از منطقه جولان دور کند. در صورت تجزیه سوریه گروه‌هایی که اسرائیل می‌تواند با آنها همکاری کند، گروه‌های اعتدال گرای سنی و دولت های حامی آن ها نظیر عربستان و رژیم های خلیج فارس بعلاوه اردن و ترکیه هستند.

صهیونیست‌ها از ائتلاف استراتژیک خود در منطقه خبر دادند/نتایاهو: اروپایی‌ها برای تعامل با اسرائیل از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس یاد بگیرند

-        تهدید هسته ای ایران تا چند سال به تعویق افتاده است. ارتش های نظامی در مجاورت مرزهای اسرائیل یا باید توافقنامه های سازش با این رژیم امضا کنند یا اینکه توانمندی های آن ها در جنگ های طولانی مدت داخلی از بین برود. تهدید نظامی اصلی فراروی اسرائیل در شرایط کنونی حزب الله لبنان است که همچنان اقدام به تراکم قدرت خود از طریق انبار کردن سلاح های هجومی و دفاعی تولید ایران  و سوریه و روسیه می کند.

از دیدگاه اسرائیل شاخص‌های مهمی وجود دارد که باید با جدیت با آنها تعامل کند. از جمله آنها تجربه مبارزات گسترده ای است که حزب‌الله لبنان از طریق مشارکت در جنگ سوریه به دست آورده است، به گونه‌ای که این حزب امروز قادر به استفاده از برنامه‌های هجومی و مخلوطی از  روش‌های جنگ‌های چریکی و ارتش‌های نظامی است و همچنین می‌تواند از روش‌های مبارزاتی مورد استفاده نیروهای روسی در سوریه استفاده کرده و به مقادیر گسترده ای از تسلیحات پیشرفته روسیه دست پیدا کند. اسرائیل باید با حزب‌الله و لبنان به عنوان یک رژیم سیاسی واحد متخاصم با اسرائیل تعامل کند و در درگیری فراگیر آینده، زیرساخت‌های لبنان را هدف قرار دهد.

علاوه بر اینها، گزارش‌های صهیونیستی حماس را بار دیگر در لیست تهدیدات خطرناک بر ضد اسرائیل قرار داد. برخی از این گزارش‌ها تأکید دارد که یک و نیم سال بعد از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در جنگ 51 روزه، حماس به سطحی از آمادگی رسیده است که می‌تواند جنگ دیگری را در برابر ارتش اسرائیل پشت سر بگذارد. این گزارش‌ها تأکید دارند که دست کم بخشی از توانمندی‌های حماس در غزه کامل شده و تونل‌های بمب‌گذاری‌شده‌ای که آنها را به داخل خط سبز می رساند، بازسازی شده اند. همچنین برای هر کدام از این تونل‌ها خروجی‌های متعددی تعبیه شده است. علاوه بر این که نیروهای ویژه و غواص ها نیز آموزش‌های خود را به صورت گسترده ادامه می‌دهند و برخی از انبارهای تسلیحات موشکی حماس نیز پر شده است.

صهیونیست‌ها از ائتلاف استراتژیک خود در منطقه خبر دادند/نتایاهو: اروپایی‌ها برای تعامل با اسرائیل از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس یاد بگیرند

در مقابل اسرائیل به دنبال تعمیق ائتلاف با برخی کشورهای عربی در راستای منافع کوتاه مدت و بلند مدت خود بر آمده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در کنفرانس اقتصادی داووس اتهامات مطرح شده در مورد انزوای اسرائیل را رد کرده و از مناسبات ایجاد شده با برخی کشورهای اهل تسنن عربی از جمله کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صحبت کرد. وی از اروپا خواست مانند کشورهای حاشیه خلیج فارس با اسرائیل تعامل داشته باشند و تغییرات ایجاد شده در سیاست‌های کشورهای عربی در قبال اسرائیل را بپذیرند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد جایگاه اسرائیل در دنیا گفت: دراماتیک ترین تغییر در مرحله اخیر تغییر در مناسبات بین ما و همسایگان عربمان است که برای ایجاد خاورمیانه‌ای بدون اسلام افراط گرا ایجاد شده است.

صهیونیست‌ها از ائتلاف استراتژیک خود در منطقه خبر دادند/نتایاهو: اروپایی‌ها برای تعامل با اسرائیل از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس یاد بگیرند

این در حالی است که زمزمه‌ها در مورد ائتلاف اسرائیلی - سعودی بر ضد ایران اخیراً در محافل رژیم صهیونیستی افزایش یافته است. در همین راستا موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در کنفرانس آکادمی مطالعات امنیت داخلی اسرائیل در تل‌آویو از این هم‌گرایی خبر داد و گفت مهم ترین اردوگاه برای اسرائیل اردوگاه سنی به سرکردگی عربستان است و اسرائیل منافع مشترک متعددی با این محور دارد. این مهم‌ترین موضوع در ایجاد مناسبات با طرف مذکور است که حتی از سازش ها و توافقنامه های امضا شده نیز مهم تر است.

اردوگاه سعودی از اینکه ایران را به عنوان بازیگر پیشتاز در منطقه می‌بیند، دچار سرخوردگی شده است. هر اندازه که بحران بین ایران و عربستان سعودی افزایش پیدا کند، به همان نسبت اسرائیل به عربستان نزدیک می‌شود. این نزدیکی ممکن است در صورت رفع تحریم‌های ایران به مرحله بالاتر ارتقا یافته و شاید هم به مشارکت واقعی منتهی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسین ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    واقعا این آل سعود پا جای پای بنی امیه و آل سفیان گذاشتن، سیاستهای ضدّ اسلامی و دشمنی شدید اینها با آل رسول‌الله (ص) تا حدودی احتمال ریشه نژادی و اشتراکات خونی و نژادی اینها را با آل سفیان تقویت میکنه . مثل حکومت بنی امیه تا وقتی‌ که آل سعود حکومت می‌کنن مسلمین رنگ خوشی‌ را نخواهند دید. انشا‌الله نابودی اینها نزدیک و پیش زمینه و پیش نیاز نابودی حکومت آدمکش و مکّار صهیونیستی کنار رفتن حکومت خبیث آل سعود هست.
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    مردک ننر کوتاه فکر مثل بچه های ننر حرف زده است
  • پسر ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    منظورش همون خریت و سواری دادن که اروپا نداره
  • ناشناس ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 0
    هندوانه مي دهد زير بغل كشورهاي عربي حاشيه ي خليج فارس، اين حرفش از صد تا فحش هم بدتر بود، خاك بر سر كشورهاي عربي كه خرسواري مي دهند به نتانياهو، البته اردوغان هم به اروپا!
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    مردم اروپا چقدر بدبختن که یه....ای مثل نتانیاهو برای ذولت مردانشون تعیین تکلیف میکنه
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس